טיול סקי לדולומיטים (איטליה)

הטיול שלי התחיל עם החלטה לעשות טיול סקי, בלי קשר לחבילת סקי. קניתי טיסה לעיר ורונה עם חברת "Eurofly " ותוך יומיים הייתי בדרכי לטיול לגלוש בהרי הדולומיטים הקסומים שבאיטליה.

בשדה התעופה בוורונה, בלי להתבלבל, ישר ניגשתי למשרד ה- Information ( קיים בכל שדה תעופה) ושם, באנגלית ועם מבטא איטלקי, הגברת הכווינה אותי לאוטובוס של שדה התעופה – Shuttle Bus (קיים כמעט בכל שדה תעופה באירופה) שמגיע כל 10 דקות מתחנת הרכבת של ורונה וחוזר…ואל תטעו…באיטליה 10 דקות זה על השעון! כמו בשוויץ…הגעתי לתחנת הרכבת של ורונה ומשם כבר כל הדרכים להרים ולצפון איטליה פתוחה לרווחה.

קניתי כרטיס לעיר בולזנו (Blzano), וכשהגעתי הבנתי שקוראים לה גם Bozen (שלא תתבלבלו בדרך). העיר נמצאת כבר קרוב מאד להרים אך לא ביליתי בה יותר מידי רק מתוך הציפייה להגיע לאתר הסקי.

מתחנת הרכבת המשכתי עם אוטובוס מקומי ואחרי שעה של נסיעה ( סה"כ 3 שעות מוורונה) הגעתי לעמק המדהים והמושלג – Val di fassa, למי שמעוניין לדעת, משמעות המילה Val באיטלקית היא "עמק". כבר בבית, במחקר קצר ומהיר באינטרנט, גיליתי שהעיירות המרכזיות בעמק הן Canazei ו- Campitello, אני בחרתי לישון ב- Campitello, ובהמשך ,תבינו שזו היתה החלטה מצוינת.

מיד נדהמתי לראות עיירת סקי ציורית כמו בסרטים, מוקפת הרים עצומים עם מראה עתיק ומסורתי של בקתות עץ מדהימות ומלונות בוטיק קטנים וחמים ביחד עם חיי סקי מודרניים – חנויות סקי בכל עבר, מסעדות איטלקיות, במיוחד "פיצריות" ! וברים נחמדים .

הגעתי למלון בשם "רמון" – מנוהל ע"י משפחה איטלקית ונותן אוירה חמה וביתית, הלובי הוא בעצם סלון גדול עם תנור עצים, וכל המלון מכיל אולי 30 חדרים עם מרפסות קטנות. ארוחות הבוקר בסיסיות, וארוחות הערב מצוינות עם אוכל איטלקי מסורתי. הוא מנוהל בצורה מרשימה, איכותית ואכפתית מצד המשפחה, ובנוסף… היתרון הגדול למכורי הסקי – המלון ממוקם במרחק הליכה של 3 דקות!!! (בלי להגזים) מהגונדולה הראשית המעלה את הגולשים לאתר הסקי כל בוקר.

ביום למחרת כבר הייתי נחוש להתחיל את חופשת הסקי האמיתית ולעלות מעיירת הסקי לחיים האמיתיים באזור- אתר הסקי. קניתי את הסקי פס (אישור לכל הרכבלים) בגונדולה ועליתי במשך 10 דקות בערך 2 ק"מ אל תוך העולם מעל העננים המבדיל את עצמו מהעולם שלמטה, בעיירת הסקי. כשיצאתי מהגונדולה נגלה לי נוף של רכסי הרים המשתרעים למרחקים עצומים ובלתי נתפסים, במיוחד כשאתה מדמיין את עצמך גולש על כולם J

מרחב הסקי כולו נקרא – Super Dolomiti Ski והוא אחד ממרחבי הסקי המפורסמים והמשוכללים בעולם. לא סתם זהו מרחב ולא אתר סקי!….המרחב כולל בתוכו לא פחות מ- 12 אתרי סקי ואני הספקתי להיות רק ב-4 בשבוע של חופשת סקי.כל האתרים מקושרים ביחד עם מערכות רכבלים, מעליות, וגונדולות מהמתקדמות ביותר, כאשר כל אחד מהאתרים היה שונה מהאחר וגוון לי את הטיול מבחינת נוף, מסלולי הגלישה וכמובן העיירות העתיקות והיפות שעוברים במהלך יום הגלישה כולו.

כשהתחלתי לגלוש מיד ראיתי את מסלול הסקי שקראתי עליו, ה – ,Sella Ronda הייחודי בעולם ואחד המפורסמים באירופה כולה… זהו מסלול מעגלי ענק העובר בין 4 אתרי סקי שונים, והייחודיות בו, היא האפשרות לגלוש בכוון השעון, וביום אחר נגד כיוון השעון. משהו שלא יוצא להרבה גולשים לחוות זאת האפשרות לראות שני סוגי נוף כמעט שונים לחלוטין אך באותו המסלול!

ה- Sella Ronda מיוחד מאד ומסלולי הסקי עליו נחשבים לאיכותיים מאד ומגוונים אך לאחר יום יומיים הרגשתי את הצורך להתרחק קצת מעומס התיירים ולהגיע למסלולים מרוחקים ושקטים יותר…

במרחב כל כך עצום, לא הייתה לי בעיה ומיד הגעתי לאתר- Marmolda ,המאפשר הגעה לנקודה הגבוה ביותר במרחב כולו ע"י 3! גונדולות רצופות העולות ל–3,250מ' . הירידה מהנקודה הייתה ממש מדהימה וייחודית עם נוף מדהים מלמעלה על אגם קפוא.

עוד מסלול שעלי להשוויץ בו, הוא המסלול באיזור Val Gardena שאורכו כ -11 ק"מ שמתפתלים ונותנים הרגשה של רכבת הרים ביער מדהים עם מבט למפל מים קפוא עם נטיפי קרח עצומים.

בסיום כל יום גלישה חזרתי לנקודת ההתחלה של הגונדולה, שם נמצא בר האפר'ה סקי המפורסם באיזור, מוזיקה שמחה, בירות ויין חם נשפכים והכל עדיין עם ציוד הסקי וביגוד הסקי, אין סיום יותר טוב מזה ליום גלישה…אה בעצם אולי כן – ספא ביתי במלון – אחרי שתייה של כמה בירות גיליתי כל יום מחדש את אהבתי לחום בספא הכולל סאונה יבשה, סאונה רטובה עם ריח מנטול ( כאילו היא מלאה במסטיקים), ג'קוזי , מקלחת מרעננת וחדר מנוחה עם חלוקים, כל יום נרדמתי בחדר הספא ולא רציתי לעלות לחדר במשך שעתיים.

לאחר מכן ירדתי לארוחת הערב המצויינת במלון, ומשם תמיד המשכתי לאחד מהברים/מסעדות הקרובות לשתות בירה עם כמה תיירים ואולי גם לנשנש פיצה לפני השינה.

לסיום…הנופים של הרי הדולומיטים מסנוורים ביופיים והעניקו לי חווית גלישה אחרת ממקומות אחרים שהייתי, השירות והנוחות של מלון "רמון" גם היא אחראית לא קטנה לסיפוקי, אך מעבר להכל… מסלולי הסקי המטופחים עם תותחי שלג שלא הפסיקו לעבוד בלילה ואפילו ביום, נתנו לי הרגשה של גלישה על עננים ברוב הזמן. והעננים של איטליה – הכי טובים שיש, מסתבר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

3 תגובות