טס לחו"ל ויש לך רישיון נהיגה? קרא כאן על הטיפים הטובים ביותר להשכרת רכב בחו"ל

שמשכירים רכב בחו"ל יש מספר יתרונות ברורים שכדאי לדעת כדי לחסוך לכם עשרות אירו אם מדובר בהשכרת רכב באירופה או מאות דולרים בארה"ב שאם השנים חל ביקוש עצום ביעד הזה. יתרונות של השכרת רכב מחברה בינלאומית היא זכות לקבל שירות מהגופים המיומנים ביותר בענף השכרת רכב בחו"ל, חברות כמו אוויס, אופרן, אוטו יורופ ושלמה סקיסט הם רק חלק מחברות השכרת הרכב שייתנו לכם ביטחון במותג בסטנדרטים בינלאומיים, וזה רק חלק קטן מהיתרונות שיש לחברות האלו והרשימה עוד ארוכה.
רוצה לקרוא עוד על השכרת רכב לחופשה או לטיול בחו"ל, הגעת למקום הנכון!

צי רכבים מגוון ומיקום בשדה התעופה ובמרכז העיר אלו היתרונות מהטובים שיכולים להיות לחברת השכרת רכב בינלאומית, ואסור לשכוח שהאפשרות להחזיר את הרכב במקומות שונים בעולם, יכול להיות מצוין להתחיל עם הילדים באמסטרדם ולסיים את הטיול ביורודיסני בפאריז.
אז נכון! בחברות השכרת הרכב המקומיות בחו"ל המחיר זול יותר אבל לא תמיד תקבלו את השירות שאליו חלמתם.

כדי לאתר את המחיר המשתלם ביותר על השכרת רכב בחו"ל מומלץ להשתמש במנוע חיפוש להשוואת מחירי רכבים שכורים בעולם. בשדה "ארץ" בחרו את המדינה בה תרצו לשכור רכב, בשדה "עיר" את העיר בה תאספו את הרכב השכור ובשדה "תחנה" יש לבחור את המיקום הספציפי מתוך רשימת המקומות בהם פועלות סוכנויות השכרת רכב. לסיום, מלאו את התאריכים בהם אתם מעוניינים להשכיר רכב, ולחצו "חפש". המנוע יפנה אתכם לדף השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב שנחשבות אמינות ומוכרות, ומספקות שירות לקוחות באנגלית לתיירים, במדינה בה אתם מעוניינים, וכך תוכלו לבחור בין מגוון רחב של סוגי מכוניות ולהזמין אונליין.

השכרת רכב בחו"ל מה זה אומר בכלל?

כשאתם שוכרים רכב בחו"ל ישנם מרכיבים עיקריים שאתם צריכים לדעת והם:

עלות שכירות בסיסית

שמתומחרת על פי יעד לקיחת הרכב, תקופת ההשכרה, קבוצת הרכב והגבלת ק"מ.

ביטוחים לרכב

כולכם יודעים שקיימים סיכונים בעת נהיגה ברכב ובמיוחד בזמן הנהיגה בחו"ל, חלק מהסיכונים הוא ביטוח הרכב שמכסה על כל תקלה ובעיה שמתעוררת עם הרכב בזמן שהוא נמצא אצלכם, הביטוחים הם חלק חשוב מאוד כאשר מבצעים הזמנה, כי רק שבאמת נזקקים לביטוח מבינים את המשמעות האמיתית.

זכרו, כל נזק גוף ומטען שנגרם במהלך החופשה לא מכוסה על ידי ביטוח הרכב וצריך לרכוש בנפרד ביטוח נסיעות.

מיסים ביעד בו אתם נוהגים

המיסים עליהם אתם משלמים בהזמנה אלו מיסים של מע"מ, מס כבישים, מס נמלי תעופה ומס איכות הסביבה.

תוספות מיוחדות לרכב כדי שהחופשה והטיול בחו"ל יעברו בצורה מושלמת

קיימים תוספות מיוחדות בתוספת תשלום שהכרחיים לאופי החופשה או הטיול שלכם בחו"ל, חלק מהתוספות הם גגון סקי וגלגלי חורף שמיועדים לגולשי הסקי שבניכם או כסא תינוק, כדאי שכולם יוכלו לשבת בנוח במיניוואן המשפחתי שלכם בהולנד.
בנסיעה עם ילדים ודאו מראש עד איזה גיל חלה חובת הנסיעה בכסא בטיחות באותה המדינה בה אתם נוהגים ותדאגו להזמין כסא תינוק מראש בהתאם לגיל ומשקל הילד.

ביטול הזמנה

על כל הזמנה של השכרת רכב בחו"ל קיימים דמי ביטול מינימליים שנקבעים על פי ההתקשרות עם החברה בה אתם מזמינים את הרכב.

חשוב לבדוק לפני הנסיעה לחו"ל

בדקו את מזג האוויר

מומלץ לתכנן את הטיול ואת מסלול הנסיעה בטיול בחו"ל על פי תחזית מזג האוויר עדכנית ביעד, אם אתם נוסעים בתקופת חורף, בדקו אם אתם זקוקים לציוד חורף ושלג לרכב וציינו זאת במהלך ההזמנה.

רישיון נהיגה בינלאומי עשיתם?

במרבית מהמדינות ישנה דרישה להצגת רישיון בינלאומי בתוקף, רישיון הנהיגה הבינלאומי שמונפק בארץ תקף במרבית מדינות העולם.
אבל…?
יש מספר מדינות המתירות נהיגה ברישיון נהיגה ישראלי ממוחשב עם תמונה עדכנית."הרשיון הבינלאומי מוכר בכל המדינות החתומות על אמנת ג'נבה בשנת 1949 ו/או אמנת וינה בשנת 1968 התברר כי יפן אינה מכירה ברישיון הנהיגה הבינלאומי הממוחשב כפי שמונפק מ- 11/00 ע"י הזכיינים. משרד התחבורה פועל לפיתרון הבעיה ולהכרה של יפן ברישיון הבינלאומי הממוחשב. בינתיים ועד ליום 1.9.02 ניתן לקבל במ.מ.ס.י. רישיון נהיגה בינלאומי ידני המוכר ביפן, רק למי שיוכיח שיעד נסיעתו הוא יפן.
להמשך קריאת הכתבה ולתחנות הנפקת רישיון בינלאומי בארץ על פי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לחץ כאן

יש מדינות המתירות נהיגה ברכב פרטי ברישיון נהיגה ישראלי בר-תוקף (מבלי לצרף רישיון נהיגה בינלאומי) בהגבלות מסוימות. יודגש כי במדינות אלו גופים שונים כגון: חברות השכרת רכב ורשויות אכיפה, עדיין אינם מודעים להכרה של מדינותיהם ברישיון הישראלי."
בחלק מן המדינות כמו ביוון לדוגמא, עלולה להיווצר בעיה בלשכור רכב ללא ציון וותק ברישיון הנהיגה.
באם בידכם רישיון נהיגה שלא מצוין בו וותק הרישיון, מומלץ לבקש אישור על וותק רישיונכם ממשרד הרישוי באנגלית. אם בידכם רישיון הנהיגה הישן אשר מציין את וותק רישיונכם מומלץ להצטייד גם בו!

וכרטיס אשראי בינלאומי שלא תשכחו

שוכר הרכב חייב להיות בעל כרטיס אשראי בינלאומי שאותו הוא צריך להציג בתחנת הלקיחה כביטחון להבטחה שהרכב יחזור במצב תקין ללא תאונות ובמועד שהוזמן מראש.

שימו לב לגיל הנהג!

גיל המינימום של השכרת רכב בחו"ל עומד על גיל 21 ומעלה עם וותק של שנה רישיון ומקסימום עד גיל 70,
אבל,
במרבית מהמדינות בעולם נהגים בגילאי 21-25 צריכים לשלם תוספת נהג צעיר לביטוח הרכב.
וודאו שיש לכם בהזמנה ביטוח החזר השתתפות עצמית ושיש לכם את הכיסוי הרחב ביותר לביטוח הרכב, ישנם ביטוחים שהינם בתוספת תשלום ליום וחלק גדול מהביטוחים שמוצעים לשוכר הרכב הינם בגדר המלצה בלבד ולא חובה, שימו לב על מה אתם חותמים ואילו ביטוחי רכב אתם צריכים בשביל שתוכלו לנהוג בשקט!

מערכת ניווט לוויני

אם חשבתם איך לעשות את החיים קלים יותר על הכביש אז מערכת ניווט תביא אתכם למקום שרציתם להגיע מהר יותר מהמפות והספרים,
מערכת ניווט לוויני היא מערכת שמקבלת אותות מלוויינים ברחבי כדור הארץ, את האותות שמתקבלים מתרגם המכשיר ניווט לנקודות ציון על המפה וכך ניתן להתמצא בדרכים בזמן הנהיגה.
שאתם מבצעים הזמנה של מערכת ניווט זכרו, סוג ה GPS לא מבוטח וזאת בגלל שקיימים סוגים שונים של מערכות ניווט שמשתנות ממדינה למדינה .

והכי חשוב הזמינו מראש את הרכב לפני שתגיעו!

זמינות רכבים בעולם הוא דבר שמשתנה בהתאם לביקוש בעונת התיירות ולאורך כל השנה, במצב של משבר כלכלי עולמי כמו שנת 2009 בה חברות השכרת הרכב בעולם צמצמו את צי הרכבים שלהם עקב פשיטות רגל וסגירת מפעלי רכב, הייתה השפעה קשה על קבלת אישור מיידי ברגע ביצוע ההזמנה.
לכן, כדאי מאוד שגם אתם תצטיידו ברכב שכור לחו"ל עם כל הנושאים האחרים בנסיעה כבר סגורים ממזמן. תסכימו איתי שלא נעים להגיע לשדה התעופה עם הילדה שעייפה וכל הציוד שלכם ולגלות פתאום שאין רכבים.

כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים רכב שכור בחו"ל

מהרגע שתבצעו הזמנה לרכב שכור בחו"ל ישנה שרשרת ארוכה של גורמים שמעורבים בתהליך ההזמנה שלכם כדאי שבסופו של דבר תצאו מרוצים עד הגג. אז ביצעתם הזמנה אצל סוכן הנסיעות והסוכן בינתיים מבצע הזמנה לרכב שלכם אצל ספק השירות בישראל, הספק בארץ שולח הזמנה לחברת השכרת רכב בחו"ל ועכשיו מה שנותר זה לקבל אישור וודאי על הרכב,
רגע זה עוד לא נגמר…אישור על הרכב בחו"ל ניתן בדרך כלל עד 72 שעות מרגע ביצוע ההזמנה, למרות שבארץ ספקי הרכב נותנים תשובות מהירות הרבה יותר מהזמן המוקצב על פי חוק. ברגע קבלת האישור ספק השירות בארץ מנפיק שובר הזמנה לסוכן הנסיעות שמעביר לך את שובר ההזמנה לרכב באימייל. ועכשיו מה שנותר זה רק להדפיס את השובר ולקחת את הרכב.

אילו פרטים חשובים נדרשים לביצוע הזמנה של השכרת רכב בחו"ל?

  • שם הנהג באנגלית על פי הדרכון והגיל.
  • היכן תהיו מעוניינים לקחת את הרכב? בשדה התעופה או במרכז העיר?
  • מהו תאריך לקיחת הרכב? ומהו התאריך ההחזרה? יום שכירות הוא 24 שעות וכאשר מגיעים לקחת את הרכב, בדרך כלל הוא יישמר לכם עד שעתיים מרגע ההגעה המשוערת שנמסרה בהזמנה.
  • מהי שעת לקיחת הרכב? ומהם פרטי הטיסה בה אתם נוחתים בחו"ל? כל איחור בשעת ההחזרה, מחייב בתשלום נוסף בהתאם לתנאי חברת השכרת הרכב.
  • תחנת החזרת הרכב בתחנה שונה ממקום הלקיחה כרוך לעיתים בתשלום דמי החזר.
  • מהי קבוצת הרכב שאתה מעוניין? חברות השכרת הרכב קבעו קודים המאפשרים לסווג את כל סוגי הרכב לקבוצות קבועות.
  • האם יש תוספות מיוחדות שצריך כמו שרשראות שלג או כסא תינוק, בדקו זאת!
  • מהו מספר הנהגים שינהגו ברכב בחו"ל?
  • מהו מסלול הנסיעה שלכם? ישנם מדינות שקיימות בהם הגבלות כניסה ממדינה למדינה עם רכב או הגבלות בטיחות כמו נסיעה על כבישים מהירים שמחייבות תשלום נוסף בעת ביצוע ההזמנה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

4 תגובות

  1. לפני ששוכרים רכב בחו"ל אני ממליץ לעשות סקר שוק בסכנויות הנסיעות,
    יש הבדלים ופערי מחירים משמעותיים בין סוכנות אחת לשנייה והחסכון עומד
    על עשרות אירו ליום להשכרה.

  2. שלום לכם גולשים יקרים או יותר נכון ליתר דיוק…תיירים יקרים
    טרוול אינפו שמח לבשר לכם על שלל כתבות חדשות בנושא השכרת רכב בחו"ל שעולות בימים אלו לאתר רק כדי שאתם תוכלו להתעדכן על החופשה והטיול הבא שלכם בחו"ל…וגם בארץ,

    חפשו את הכתבה בנושא שמעניין אתכם בסרגל הבחירה "הכל נמצא כאן"
    תעשו חיים וחופשה מהנה
    צוות טרוול אינפו