מגלים את הדרום – מסלולים ואטרקציות משפחתיות בדרום הארץ

מבין שלל מסלולי הטיולים בארץ, רוב טיולי המשפחות שהיו לי בילדותי היו לצפון. תמיד חשבתי שהצפון הוא פנינת האטרקציות שיש לארצנו הקטנה להציע. רק מאוחר יותר למדתי שגם טיולים בדרום כוללים מסלולים ואטרקציות נפלאות לא פחות. בכדי שתוכלו גם אתם לטעום ממנעמיו של הדרום, להן מספר מסלולים מומלצים ואטרקציות מעניינות המתאימים לכל המשפחה.

שמורת עין גדי

שמורת עין גדי היפהפייה שוכנת בקרבת ים המלח, וכוללת שלושה מסלולים עיקריים ברמות קושי שונות ולכן מתאימה לכל המשפחה ולילדים בכל הגילאים. היא כוללת את הנוף המדברי העצמתי המאפיין את הדרום, לצד נחל ומפלים קרירים ומרעננים. במיוחד בחגים השמורה שוקקת חיים ומטיילים. יש לציין כי במהלך המסלולים בשמורה אין נקודות מילוי מים, ולכן יש להצטייד מראש בכמות מספקת של בקבוקי שתייה. הכניסה בעלות סמלית.

ממשית – עיר נבטית

עיר נבטית באזור דימונה הממחישה חקלאות עתיקה בנגב מהי. שמה הרשמי הינו ממשית, אולם בעבר נקראה ממפיס וכרנב (כורנוב). העיר ממוקמת בעמק בין שני רכסי הרים, והחלה את פריחתה כנקודת סחר במעבר שיירות. היום נותרו מהעיר המשגשגת רק חורבותיה, המספרות את סיפורה וחשיבותה ההיסטורית. ממשית הינה גן לאומי והכניסה אליה כרוכה בעלות סמלית.

אירוח בדואי – חאן דרך הבשמים

האטרקציה החביבה כמעט על כל משפחה, המעניקה חוויה דרומית מדברית מושלמת היא כמובן אירוח באוהל בדואי. ישנם מבחר גדול של מקומות מומלצים, אחד מהם ממוקם בסמוך לגבול הירדני ביישוב צופר. שם תמצאו את חאן דרך הבשמים. מקום מרהיב ביופיו המציע ארוחות מסורתיות באוהלים בדואים, פעילויות לילדים, חושות למעוניינים ללון במקום ובריכת ספא בתיאום מראש.

מצדה

בקצה מדבר יהודה, בדרום ים המלח עומד על צוק מבודד האתר הדרומי המפורסם ביותר בישראל. מצדה. האתר העמוס היסטוריה וממצאים ארכיאולוגיים מושך אליו שנה המוני מבקרים מהארץ ומחו"ל. ביום תוכלו לטייל ברחבי האתר בלוויית מדריך קולי אישי, לחזות במבצר ובנוף עוצר הנשימה הנשקף ממנו. בערב תוכלו לצפות במופע אורקולי מרשים המספר את סיפור מתבצרי מצדה. הכניסה לאתר בתשלום.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,