יעדים לתיירות ברת-קיימא

המודעות הסביבתית מובילה בשנים האחרונות לפריחת זן חדש של תיירות, העונה לשם תיירות ברת-קיימא. איזה יעדים יאפשרו לכם ליהנות וגם לשמור על הסביבה, ואיך אפשר ליהנות מחופשה ירוקה יותר בכל יעד שתבחרו?

רגע לפני שנפתח צוהר ליעדים ירוקים ועוצרי נשימה, מהי בעצם תיירות אקולוגית? באופן כללי מדובר על סוגים מסוימים של חופשות ויעדים בעולם המאפשרים לטייל תוך פגיעה מינימלית בסביבה. בחלק מהמקרים אפשר אפילו לתרום למאמצי הקיימות של התושבים המקומיים. סוג נוסף של תיירות אקולוגית מכוונת ליעדים תיירותיים המאפשרים לכם להיחשף לטבע ולתרבות המסורתית, כאשר יעדים רבים של תיירות ברת קיימא משלבים בין שתי האפשרויות.

בין האג'נדות החשובות של התיירות האקולוגית נכללים תחומים שונים דוגמת מחזור, שימור תרבותי וסביבתי, שימור מים ואנרגיה, צמצום הזיהום ועוד. ישנם ברחבי העולם יעדים שבהם התיירות האקולוגית היא תעשייה המהווה נתח חשוב מהכלכלה. הנה כמה דוגמאות למקומות שמובילים את המהפכה הירוקה בתיירות.

יעדים מובילים לתיירות בת קיימא

קוסטה ריקה – נחשבת לאחד היעדים המיוחדים בעולם, בין היתר הודות להתעקשות לשמור על הטבע ועל אורח החיים המקומי. קברניטי המדינה הבינו שיותר משתלם לפתח את ענף התיירות הירוקה ולעודד תיירות בת קיימא ביערות השופעים של המדינה הטרופית, מאשר לרוקן את תוצרת היערות (דוגמת גומי, עץ, פירות ועוד) ולהוביל להריסתם.

כיום אפשר לטייל בקוסטה ריקה ולחוות הרפתקאות אקולוגיות עוצרות נשימה, כמו מסע בליווי מדריך בתוך יער עננים (יער טרופי עשיר בלחות ולעיתים קרובות עטוף בערפל). זאת תוך טיול על גשרי חבלים בגובה צמרות העצים, כדי לא לפגוע בתהליכים הטבעיים המתרחשים על הקרקע.

אפשר גם לצאת לסיור לילי ביערות הגשם או להגיע בעונת ההטלה והבקיעה של צבי הים, ולהתפעל מהמסע המרגש של הצבים הזעירים מהחוף אל המים. טיול אקולוגי בקוסטה ריקה מאפשר לכם גם לבחור מקומות לינה המחויבים לשמירה על הסביבה, וגם לספק פרנסה למסעדות ולמדריכי תיירות מקומיים. בזכות כלכלת התיירות האקולוגית לתושבים יותר משתלם לשמור על הסביבה, ובאופן הזה כולם מרוויחים.

סלובניה – המדינה ששוכנת על גבול אוסטריה ואיטליה זכתה בשנת 2016 לציון הגבוה ביותר בעולם בתור מדינה בת קיימא. סלובניה משמרת בקנאות את הטבע הפראי והירוק שלה, הכולל מעיינות תרמיים, אגמים וים. עיר הבירה לובליאנה נחשבת לעיר הירוקה ביותר באירופה והיא יעד מושלם לחופשה עירונית ירוקה ומפנקת, עם אוטובוסים שמונעים ע"י גז טבעי, רכבת חשמלית, עשרות יעדים תיירותיים, פארקים ומקומות לינה שמחזיקים בתו ירוק.

איסלנד – נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם באנרגיה מתחדשת והפחתת גזי חממה. איסלנד מאפשרת לכם ליהנות ממרחבים פראיים של שממת קרח עוצרת נשימה, לצד תצפיות בזוהר הצפוני האגדי. אפשר גם לקחת שייט בעקבות לווייתנים בים הקפוא ולבקר ברייקיאוויק הבירה – עיר שלמה המסתמכת על אנרגיה גיאותרמית לצרכי הסקה, תאורה ועוד.

לצד יעדים אלו, התרחבות מגמת התיירות האקולוגית מאפשרת לכם למצוא מגוון רחב של יעדים נוספים להרפתקאות ירוקות ברחבי העולם, לרבות קניה, נפאל, ניו זילנד, נורבגיה, אוסטרליה, מדגסקר ואפילו גרמניה, פורטוגל ובריטניה.

עשו זאת בעצמכם: טיפים לחופשה אקולוגית

גם אם אתם לא נוסעים ליעד אקזוטי מרוחק כדי לחוות הרפתקאות ברות-קיימא מסעירות, עדיין אפשר להביא אתכם את הקיימות לטיול. הנה כמה טיפים שכל אחד יכול ליישם, בכל חופשה שהיא:

  • השתדלו לבחור מסעדות, אטרקציות ומקומות לינה שמקפידים לשמור על הסביבה.
  • צמצמו את השימוש במוצרים מזהמים וחד פעמיים, כמו אריזות פלסטיק.
  • העדיפו הליכה ברגל, רכיבה על אופניים ונסיעה בתחבורה ציבורית כחלק מהחוויה וההרפתקה.
  • תנו עדיפות לתוצרת מקומית של יצרנים קטנים ומקומיים.

דרך נוספת לדאוג לסביבה במהלך הנסיעה היא ביצוע רכישות בחברות הדואגות לסביבה. גם כאשר מדובר ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין, אפשר לבחור בחברה הדואגת לסביבה. כך למשל הפניקס פועלת לאור ערכי האחריות התאגידית (ESG), כדי לייצר אימפקט משמעותי בסביבה ובקהילה. הפניקס חותרת ליצירת השפעה סביבתית חיובית, באמצעות שורה של יוזמות, פעולות ופיתוחים ידידותיים לסביבה.

רוכשים ביטוח נסיעות? כך תדאגו לסביבה בלחיצת כפתור

כשאתם מצטרפים לביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס, אתם יכולים לדאוג לסביבה בלחיצת כפתור. איך עושים את זה? פשוט מורידים את אפליקציית הפניקס smart travel, ומעבר להפעלת הביטוח בלחיצת כפתור, באפשרותכם להיכנס למחשבון הפחמן ולחשב את גזי החממה שנפלטים כתוצאה מהטיסות שלכם. רוצים לקזז את הפחמן ולדאוג לסביבה? לאחר הצגת התוצאה במחשבון, תוכלו לתרום למגוון פרויקטים סביבתיים שמסייעים לקזז את פליטות הפחמן מהטיסה. על כל שקל שאתם תתרמו – הפניקס תתרום שקל נוסף ותאפשר לסביבה להרוויח כפליים.

כל זאת עוד לפני שהזכרנו את הרבדים ה"ירוקים" הנוספים של האפליקציה, שחוסכים לכם כסף וזמן יקר. רכשתם ביטוח נסיעות לחו"ל דרך הפניקס? האפליקציה הייעודית מאפשרת לכם לבצע מגוון פעולות בלחיצה אחת פשוטה. אפשר למשל לחפש רופא בקרבת מקום – ולהזמין תור בלחיצת כפתור. אפשר לקבוע תור לרופא במרפאה, ואם בא לכם לראות רופא בלי לצאת מפתח המלון כדי לחסוך זמן וכסף (על תחבורה) – אפשר לקבוע תור לשיחת ווידאו עם הרופא. בחלק מהמקרים אפשר אפילו להזמין רופא עד אליכם. הזמנתם תור לרופא דרך האפליקציה? הפניקס כבר תשלם עבורכם, בלי לשלם ולחכות להחזר. ככה זה כשיש לכם ביטוח נסיעות של הפניקס, הכולל אפליקציה מתקדמת.

השירות באפליקציית smart travel ניתן ע"י Air Doctor, פתרון כחול-לבן חדשני שמחבר בין מטיילים לרופאים פרטיים בכל העולם.

ובשורה התחתונה? נוסעים רחוק – חושבים ירוק. תיירות בת קיימא מאפשרת לכם ליהנות מחופשה מסעירה ובו-זמנית לשמור על הסביבה. לפני שעולים על המטוס, אפשר לסגור ביטוח נסיעות לחו"ל בחברה שגם מספקת לכם הגנה מקיפה – וגם דואגת לסביבה, לפני ואחרי הנסיעה.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,