העלויות הכרוכות בטיול אחרי הצבא

על פי הערכות של סוכנויות המטיילים הגדולות, מידי יוצאים את גבולות ישראל ל'טיול הארוך של אחרי הצבא' למעלה מ – 30 אלף צעירים ישראלים, רובם בני 20 עד 24. כשישים אחוז מהם יסעו לטיול במדינות המזרח הרחוק, 30 אחוז למדינות דרום אמריקה וכעשרה אחוזים ליעדים אחרים כמו אוסטרליה וניו זילנד. טיול ארוך דורש תקציב גדול וגם ניהול חכם יותר של הכסף העומד לרשותכם. רוב המטיילים יוצאים עם תקציב מוגבל שאותו חסכו מחודשים ארוכים של עבודה קשה והם יודעים שטיול ארוך פירושו התפשרות על תנאי החיים ומחייה בעלות מצומצמת ככל שניתן. לא במקרה המזרח הרחוק ודרום אמריקה, איזורים שבהם המחיה ברוב המדינות זולה במיוחד פופולריים באופן מובהק על ידי המטייל הישראלי הצעיר.

לפני היציאה : חיסונים, קניות וביטוח

חשוב לדעת, שעוד לפני שעזבתם את גבולות הארץ ולפני שהכיף של הטיול התחיל – יהיו לכם הוצאות בהקף של כמה אלפי שקלים טובים: על קנית ציוד מתאים, על ביטוחים ועל סידורים רפואיים.

רשימת ציוד לטיול שלכם תוכלו לגבש בעזרת חברים או להוריד מאתר מטיילים.  אתם לא בהכרח צריכים כל פרט קטן – הרשימה המדוייקת תלויה באיזור הטיול שלכם. כדורים נגד מלריה, למשל, אינם זולים, אבל אם הטיול שלכם כולל שייט באמזונס או שהות באיזורים מסויימים של הודו, לאוס וקמבודיה – לא כדאי לוותר עליהם. תיק מטיילים גדול וטוב אפשר להשאיל אבל לא כדאי לצאת בלעדיו. התיק הוא 'הבית' שלכם וצריך להיות נוח לשימוש ונוח על הגב – כי תסחבו אותו (עם כל רכושכם בתוכו) לא מעט. גם נעלי הליכה חזקות טובות הן חובה.

לרוב יעדי הטיול בעולם 'הלא מערבי' ממליץ משרד הבריאות על חיסונים. במרפאות מטיליים ימליץ לכם רופא על סדרת החיסונים המתאימה לכם על פי תוכנית הטיול. חבילת חיסונים ממוצעת תעלה כמה מאות שקלים.

ביטוח רפואי הוא חובה לכל מטייל וכדאי לשלם מעט יותר על ביטוח שבאמת יסייע לכם בעת הצורך – לא נעים להיות חולה בטיול, במיוחד לא במדינת עולם שלישי. ביטוח טוב יכול מאוד לעזור. על הביטוח הרפואי כדאי להוסיף ביטוח תכולה על הציוד יקר הערך שלכם – כמו מצלמה, סלולרי וכדומה.

חשוב מאוד גם להמיר מט"ח מראש, לפחות לדולרים, כדי שיהיה לכם סכום התחלתי להסתדר איתו בימים הראשונים עד שתתאקלמו במדינת היעד.

כרטיסי טיסה

לרוב תדרשו וגם תעדיפו לקנות כרטיס טיסה הלוך ושוב, עם אופציה לשנות את תאריך החזרה, לפי תוכניות שישתנו במהלך הטיול. הטיסות למזרח או לדרום ומרכז אמריקה ארוכות ולא לכל היעדים יש טיסות ישירות מהארץ. טיסה ישירה, לכאן או לכאן תעלה סביב ה – 1700 דולר. טיסה עם עצירות ביניים יכולה להאריך מאוד את חווית הטיסה ולכלול עצירות ביניים בנמלי תעופה הזויים – וחשוב שתדעו של על כ – 500 דולר בעלות הטיסה את משלמים בזמן ובסבל. מעבר לכך, אם אתם נוסעים לאתרים מרובים בדרום אמריקה או במזרח, כנראה שתזדקקו לטיסות פנים. אם הטיול שלכם ממש מתוכנן – תוכלו לרכוש חלק מהן בזול מראש מהארץ ולחסוך. בחלק מהמקרים אין ברירה אלא לשלם על טיסת פנים (זה תמיד נראה המון כסף בהשוואה להוצאות המחייה), כי החלופה היא שבוע נסיעה באוטובוס בתנאים קשים.

הוצאות מחייה

הוצאות המחייה העיקריות בטיול ארוך הן עבור לינה ואוכל וברוב מדינות המזרח הרחוק ודרום אמריקה הן נמוכות ואפילו נמוכות מאוד. תת היבשת ההודית היא אולי היעד הזול ביותר שתמצאו. לינה באכסניה פשוטה יכולה לעלות 10 שקלים ללילה וארוחה אפילו פחות. מי שחי בצמצום ממש יכול להסתדר אפילו אם 50 שקל ליום, אבל רוב הישראלים הצעירים יטיילו בהודו בתקציב חודשי של כ – 500 דולר בחודש. המחיר עבור טיול זול כל כך הוא אוכל פשוט ולא הכי נקי וחדרים פשוטים ולא נקיים. תיאלנד לעומת מציעה למטיליים אטרקציות יותר מפנקות ורמת חיים גבוהה – אבל עלות הטיול בה די קרובה להוצאות המחייה ישראל. מי שמטייל בדרום אמריקה צריך להבדיל בין המדינות הזולות (פרו, בוליביה ואקוודור), שבהן המחייה נמוכה כמעט כמו בהודו (וגם רמת החיים), המדינות ברמת המחייה הבינונית (כמו צ'ילה וקולומביה) והמדינות היקרות ביבשת (ארגנטינה, ברזיל וונצואלה) – שיקרות גם הן כמעט כמו ישראל. תכנון הטיול צריך לקחת בחשבון את משך השהות בכל מדינה ולתקצב כל חלק בטיול בהתאם.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,