חופשה משפחתית על יאכטה פרטית

אתם רוצים לצאת לחופשה משפחתית מהנה, ורצוי שתהיה גם קצת שונה. אז למה שלא תקחו את ההגה לידיים ותשנו את זירת המשחק? משפחות רבות הבינו שזה בהחלט אפשרי, ויוצאות לשייט מהנה על גבי יאכטה פרטית. מה שתורם עוד יותר לחוויה הוא שהנהג של היאכטה, או אם תרצו רב החובל, הוא לא אחר מאשר אחד מבני המשפחה. אז מה עושים כדי שכל הטוב הזה יתגשם? כפי שתראו מיד, זה ממש לא בשמיים.

כל הסיבות לעלות על יאכטה

שייט ביאכטה נתפס על ידי רבים מאיתנו כחוויה המיועדת לעשירים בלבד, שמחזיקים ביאכטה משלהם. אלא שכיום מצב הדברים שונה, כאשר יותר ויותר אנשים מוציאים רישיון ושוכרים כלי שייט שיאפשר להם להשיט את היאכטה בכוחות עצמם. כל שייט כזה הוא חוויה עצומה לכל המעורבים. טיול משפחתי ביאכטה מאפשר תחושה של חופש מוחלט, שלא ניתן להשיג כשיוצאים לטיולים מסוגים אחרים: ניתן להחליט מתי שטים, להיכן שטים ומתי עוצרים כדי שהילדים יוכלו לקפוץ ולשחות במים.

שייט משפחתי ביאכטה הוא חוויה מגבשת ומהנה בכל קנה מידה. גם אם האב הוא זה שלוקח את המושכות ומתפעל את היאכטה, הוא בהחלט יכול לערב בכך את יתר בני המשפחה, ובעיקר את הילדים: הם יכולים לתפוס את ההגה לכמה רגעים ולנווט בים הפתוח או לסייע בקשירת חבלים, בפתיחת המפרשים וכן הלאה. בכך מקבלים הרבה יותר משייט, אלא זמן איכות משפחתי לכל דבר ועניין. זה קיים הרבה פחות כשנוסעים לטיול ברכב, או אפילו כשטסים ליעד מסוים בעולם. העובדה ששייט על יאכטה נחשב עדיין למקורי מסייעת להבליט את החוויה עוד יותר.

ניתן בהחלט לחשוב על "תוכנית אומנותית" כלשהי במהלך השייט, מה שישדרג את החוויה עוד יותר. את הטבילה המפתה במים כבר הזכרנו, וקשה לעמוד בפיתוי במים המצוינים של מדינת ישראל ובמזג האוויר החם שלה. אופציה מומלצת היא להביא אוכל ושתייה ולקיים פיקניק על הסיפון, או אפילו ארוחה מלאה. ניתן לשחק משחקים שונים על היאכטה, להשמיע מוזיקה או פשוט לשוחח, ליהנות מהאווירה הרגועה, מהבריזה ומהנופים שצפויים להקיף אתכם (חשבו למשל על שייט לאורך אחת מערי החוף של מדינת ישראל).

נקודת ההתחלה: קורס סקיפרים

אף יאכטה לא למדה להשיט את עצמה, כאשר ההשטה תהיה בלתי חוקית (או אפילו מסוכנת) אם למשיט אין רישיון סקיפרים. רישיון זה ניתן לו רק לאחר שהוא עובר בהצלחה קורס סקיפרים . במסגרת הקורס נלמדים ההיבטים התיאורטיים והמעשיים של השטת יאכטה, ובכלל זה ימאות, מערכות ספינה, ניווט, בטיחות, הצלה, מטאורולוגיה וכן הלאה. השלב האחרון הוא מעבר מבחן ההשטה המעשי (הטסט), שאין סיבה שמי שלקח חלק בקורס סקיפרים מהשורה הראשונה לא יעבור.

לאחר קבלת הרישיון ניתן להשיט יאכטות וכלי שייט אחרים במים הטריטוריאליים של מדינת ישראל. לאחר מכן ניתן להוציא רישיון משיט 60, שיאפשר גם לצאת מהמרחב הימי של ישראל.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,