שפת הגוף: איך מביעים חיבה במקומות שונים בגלובוס

לרבים בוודאי זכורה חוויה בה התנהגות מסוימת בטיול בחו"ל נראתה כלקוחה מסרט. ככה זה כשבמקומות שונים בעולם מביעים רגשות בדרכים שונות. אז לכבוד חג האוהבים סקרנו כמה תרבויות, לראות איך הם אוהבים. מי יודע, אולי תקבלו רעיון נחמד?

כמעט כל דבר שאנו מביעים בעזרת שפת הגוף מושפע מהתרבות בה גדלנו. מחוות גופניות, מילים ואמצעי שיחה שונים ניתנו לנו מאבות אבותינו, מדובר בירושה תרבותית והתנהגותית המתעדכנת מעידן לעידן, כך שתתאים לרוח התקופות. אנחנו מדברים בשפע שפות, רוכשים אינסוף מוצרים ואף מחזרים בסגנונות שונים, הכל במטרה להגיע לרגע בו אנו פשוט אומרים שאנחנו אוהבים אחד את השניה.

בשנים האחרונות נכנסו לחיינו שפע של טכנולוגיות שלא התקיימו פעם, לפני עידן החיים החכמים. היום ישנה משמעות אפילו לפרק הזמן בו אנחנו מחזירים הודעה כתובה בתקופת ההיכרות והחיזור, או לכמות ההודעות שאנו שולחים. אנו עדים לכמות הולכת וגוברת של מערכות יחסים שהתחילו והתפתחו בתקשורת ממרחק , דרך רשת האינטרנט, בלי שבני הזוג בכלל נפגשו פנים אל פנים. אך גם עם שפע הטכנולוגיה שבחיינו, לחיזור אמיתי יש לא מעט משקל. בין אם מדובר בלגשת לעלמת חן בבר או לפתוח בשיחה במכולת השכונתית, אלו דברים שעדיין נעשים מדי יום, דבר שלא גורע מכמה שהם מרגשים בכל פעם מחדש.

לכל ארץ או אזור בעולם יש את המנהגים והדרכים שלו להבעת אהבה, חיבה ואפילו לנהל שיחה. כך שגם אם בארץ אתם כבר מומחים לשפת גוף, יכול להיות שמעבר לים לא תדעו מהם כללי הטקס כלל. ליקטנו עבורכם כמה דוגמאות מרחבי העולם, כדי להכיר, לדעת ואולי אף לגוון.

שבט הזולו, דרום אפריקה: חיזור בחרוזים

מי יודע טוב יותר על אהבה מאשר האפריקאים? להם יש קצב משלהם, ריקודי חיזור ואף חרוזים. בחברה המקומית נהוג שצעירה אפריקאית המחבבת בחור תשלח לו אוקו (UCU) – מחרוזת צבעונית ארוגה בקפידה. לכל צבע ודפוס במחרוזת יש משמעות, ולאחר תקופת חיזור מסוימת יכול הנער לשאול את הנערה למשמעות המלאה של הדפוס אותו יצרה.

סנגל, אפריקה: קרובים קרובים

נפתח בכך שנאמר שבסנגל המרחק הממוצע בין שני אנשים כאשר הם מדברים הוא קטן בהרבה מהמקובל אצלנו. בארה"ב, אגב, המרחק הזה גדול יותר מאצלנו. אמנם המרחק המצומצם בזמן השיחה יכול להחוות כמעט אינטימי למי שאינו מורגל בכך, אך זו פשוט שפת הגוף מלאת הקרבה של הסנגלים.

דרום צרפת: מון שרי, פרחים

כפי שבוודאי ניחשתם או שמעתם, דרום צרפת מגלמת את שיא הרומנטיקה – כשגבר רוצה להזמין אישה לדייט, הוא פשוט יביא לה פרח. מה שפה עלול להיחשב לקיטשי, מתקתק ושאר תיאורים דביקים, נחשב בצרפת לאקט חיזור לגיטימי. בנוסף, ולא כל כך במפתיע, גילויי חיבה גופניים בפומבי הינם לגיטימיים לחלוטין כשמדובר בצרפתים.

יפן: נקניקי שוקולד

בישראל, כשמישהי עוטה לגופה חצאית מעט קצרה, מיד משייכים זאת למיניות מוחצנת. לא כך הדבר ביפן, שם יכולה בחורה צעירה ללבוש חצאית מיני, עם חולצה חושפנית ואין הדבר יחשב למיני כלל. מבחינת היפנים מדובר בעניין לגיטימי לחלוטין. לעומת זאת, אותה נערה תחשוב פעם או פעמיים לפני שתסכים להיות או להיראות בסיטואציה אינטימית עם גבר בפומבי, כי התרבות המקומית סלחנית לכך הרבה פחות.

כשהם כן מעוניינים להפגין חיבה ולא בפרהסיה, נוהגים היפנים לעשות זאת באמצעות אוכל קטן ומעוצב. אימהות מכינות לילדיהן ארוחת עשר צבעונית ומעוצבת משלל ירקות ופחמימות, ובני זוג שולחים אחד לשני ממתקי שוקולד בעיצוב מיוחד, כשהייחודי שבהם הינו מעין "נקניק שוקולד" אותו שולחת האישה לגבר בו היא חושקת.

סקוטלנד: תפוס אותה אם אתה יכול

לסקוטלנד יש מסורת מיוחדת ככל שזה נוגע ליום האהבה. רווקים ורווקות כאחד מתאספים ברחובות הראשיים בבליל של גברים ונשים למשחק של "תפוס את הוולנטיינז". כאשר הגבר או האישה הסקוטים מוצאים בקהל מישהו שנושא חן בעיניהם הם ניגשים ומציעים את עצמם. בהנחה והייתם הראשונים להבחין ולגשת למי שתפס את עינכם, אתם תהיו הדייט שלהם להמשך יום האהבה. כמה פשוט, ככה יפה.

וויילס: מישהו לעשות איתו כפיות

בוויילס נהוג כי ביום ה"סנט דווינוונס" (St. Dwynwen’s Day) מביעים אהבה בעזרת גילוף כפיות עם הקדשה אחד לשני. כל כפית היא סמל לאהבתו של מישהו ובכלל, מי לא אוהב לקבל פריט ייחודי עם הקדשה אמתית ממישהו שהם באמת אוהבים?

אז מה ראינו כאן? במילה אחת 'אהבה'. כי בסופו של דבר, אולי המקום שבו הכי נכון לעשות קצת צחוק מעצמך, הוא כשממש מאוהבים. תהיו קיטשיים, תיצרו, תצחקו, תטיילו והכי חשוב, אל תוותרו. חג האהבה בסך הכל נועד להזכיר לנו שהדבר הכי יפה בחיינו ניתן לנו בחינם, ללא הגבלה וללא מגבלת זמן ונראה שונה לחלוטין מאחד לשני. תאהבו, ותיהנו מכל רגע בדרך.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,