אזרחות פורטוגלית לקראת 2019 הטירוף ממשיך:

קורס מומחה תיירות

אזרחות פורטוגלית הפכה להיות בשנים האחרונות אחד מהמצרכים המבוקשים ביותר בקרב יהודים צאצאי "מגורשי ספרד". הסיבה המרכזית להיותו של דרכון פורטוגלי כל כך מבוקש היא השינוי בחוק הפורטוגלי שנכנס לתוקפו בשנת 2015 ומתיר ליהודים רבים צאצאי "מגורשי ספרד" להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית. על פי הערכות למעלה מ-3 מיליון יהודים רשאים לבקש את האזרחות הפורטוגלית, וזהו ללא ספק שינוי מרענן בכל הקשור אל ישראלים רבים אשר רואים באופציה הזאת הזדמנות להיכנס לאירופה. אזרחות אירופאית מאפשרת לכל מי שמחזיק בה לעבור בין המדינות באירופה באף חופשי, ואף להתגורר בכל מדינה ללא כל צורך באישור מיוחד.

מהם הדרישות המרכזיות לקבל דרכון פורטוגלי?

מדינות רבות מחמירות את הדרישות שלהן עבור יהודים המנסים לבקש אזרחות מסיבות כאלה ואחרות, אך המדיניות של ממשלת פורטוגל בעקבות השינוי בחוק הינה מתירנית הרבה יותר. בכדי לקבל אזרחות פורטוגלית על מגיש הבקשה לעמוד בשלושה תנאים מרכזיים:

  1. נדרש לקבל את אישורה של הקהילה היהודית בפורטוגל. מגיש הבקשה נדרש לקבל את האישור של הקהילה היהודית הפורטוגלית על עצם שייכות אבותיו לקהילה עצמה. זהו התנאי המסובך והקשה ביותר בדרך להשגת האזרחות הנחשקת. בחלק מהמקרים מתקשים מאוד לאמת את השייכות לקהילה היהודית הפורטוגלית, דבר שגורם לעיכובים רבים בקבלת האזרחות והאישור המיוחל.
  2. הממשלה הפורטוגלית דורשת כי למגיש הבקשה לא יהיה עבר פלילי בישראל או בכל מדינה שבה הוא מתגורר. התנאי הזה נועד בכדי למנוע מעבריינים או פושעים לנצל את החוק החדש ולהשיג את הדרכון הפורטוגלי.
  3. החוק אותו הגדירה הממשלה הפורטוגלית בשנת 2015 אינו תקף בזמן מוגדר. מגיש הבקשה רשאי להקפיא את בקשתו בכל זמן, ואף לחדש אותה בהתאם לצרכים או ליכולות שלו.

תוך כמה זמן ניתן להשיג אזרחות פורטוגלית?

חדשות פורטוגל, אם בעבר הליך בקשת האזרחות הפורטוגלית עבור ישראלים היה אורך כמספר שבועות, כיום בעקבות ריבוי הבקשות ההליך יכול לקחת עד כשנתיים מרגע הגשת הבקשה. ישראלים רבים אשר מעוניינים למנוע מעצמם את כל הליכי הבירוקרטיה עשויים לשכור משרד עורכי דין אשר מתמחה בהנפקת דרכון פורטוגלי. כך הם מקצרים באופן ניכר את זמני ההמתנה עקב ההיכרות של עורכי הדין עם כל הניירת והמסמכים הדרושים לצורך השגת האזרחות.

כמה ישראלים כבר השיגו אזרחות פורטוגלית?

קשה מאוד לאמוד במספר מדויק את כמות הדרכונים הפורטוגלים שישראלים קיבלו מאז הוצאת החוק החדש. אך ניתן לראות באופן טבעי עלייה ניכרת בכמות הישראלים אשר מחזיקים באזרחות פורטוגלית. בנוסף בכל יום מקבלים עוד ועוד ישראלים את האזרחות המבוקשת, וכך הם הופכים את עצמם להיות אזרחים פורטוגליים לכל דבר ועניין. אזרחות אירופאית היא ללא ספק מצרך שהיה מבוקש מאוד מאז ותמיד, כיום עבור חלק נכבד מהישראלים הוא נמצא ממש במרחק נגיעה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,