4 רעיונות מקוריים לבילוי עם הילדים בחופשת הקיץ

חופשת הקיץ בבתי הספר בישראל מתחילה בחודש יולי, אך יש שיאמרו שמבחינת הילדים, החופש מתחיל למעשה כבר מחופשת הפסח. החום, הלחות, השמים הכחולים – כולם גורמים לילדים לרצות לטייל ולבלות – ואתם ההורים, לטוב ולרע, תהיו אלו שתצטרכו לספק להם את הבילויים והטיולים הללו.

עם זאת, כאשר מגיע רגע האמת ואתם נדרשים להחליט מה לעשות ולאן לקחת את הילדים – מתברר שהבחירה איננה כה פשוטה. כמובן, ישנם הדברים הבנאליים – לתת להם לצפות בטלויזיה, לקחת אותם לים וכו', אך לעיתים קרובות תרצו לעשות משהו מעבר לכך.

אז היום בדיוק נדבר על אותם רעיונות "מעבר" – ונסקור 4 דרכים מקוריות לבילוי עם ילדיכם בתקופת החופש הגדול.

ביקור מוזיאון

אנחנו חיים היום בדור שבו מצד אחד הידע זמין ונגיש, ומצד שני הילדים ובני הנוער מכירים ויודעים פחות ופחות. הם עסוקים בעיקר במחשב, סמארטפון וצופים בתכניות ריאליטי.

לכן, דווקא על הרקע הזה, לקחת אותם לאחד ממאות המוזיאונים הפזורים ברחבי הארץ יכול להיות שינוי מרענן.

בניגוד לעבר, היום מוזיאונים רבים מותאמים במיוחד לילדים (ישנם אף מוזיאונים שנבנו מראש לקהל הצעיר) – בתחומים מגוונים כגון אומנות, הסטוריה, תרבות, מדע, טכנולוגיה ועוד.

בביקור במוזיאון עם ילדיכם, מומלץ לקבוע פרק זמן סביר (המלצה שלי – כשעה וחצי), עם עדיפות לסיור מודרך. כמו כן, על מנת לעודד את הילדים להקשיב וללמוד, רצוי לקבוע לאחר הסיור משהו כיפי נוסף – ארוחה בגלידריה או במסעדה שאהובה עליהם.

להזמין הפעלה הביתה

אם התחלנו כבר במשהו חינוכי ו"שקט", נמשיך לפעילות בניחוח דומה – ולמען האמת, עבורה אפילו כלל אין צורך לצאת מהבית. במקום זאת, אתם יכולים להזמין הפעלה או אטרקציה ישירות הביתה.

ישנם סוגים רבים ומגוונים של אטרקציות והפעלות שכאלו, שמתמחות במיוחד בעבודה עם קבוצות של ילדים. בדרך כלל החברים הקרובים של הילדים יהיו קשורים לבית הספר / הגן, והפעלה כזו בתקופת הקיץ טומנת בחובה יתרון חשוב – היא שומרת על הקשרים והחברויות של הילדים גם בתקופת החופש.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין צורך באירוע מיוחד כדי להזמין הפעלה, ואפשר לעשות זאת סתם כדרך להעביר את החופש לילדים. נביא רק כמה דוגמאות להפעלות שכאלה:

סדנאות שוקולד – אין דבר שילדים אוהבים כמו ממתקים ושוקולד, וזו סיבה לכך שסדנאות מסוג זה הן פופולריו תמאוד. סדנת שוקולד תכלול הדרכה קצרה לגבי השוקולד, מאין הוא מגיע והשימושים שלו, ולאחר מכן יעברו הילדים להתנסות מעשית – הכנת דברי מתיקה, פרלינים, בצק סוכר וכו'.

ליצן/ליצנית –  גם כאן, לא חייבים יום הולדת כדי להזמין הביתה ליצן, וצחוק זו דרך נהדרת לבדר את הילדים.

יוגה צחוק – יוגה מתקשרת בדרך כלל לעולם המבוגרים, אך תחום היוגה צחוק (או סדנת צחוק) הוא תחום שמתפתח בארץ כבר מספר שנים. התחום מבוסס על העובדה שצחוק וחיוך נודעים כבעלי סגולות בריאותיות חשובות, וחשוב לפתח ולעודד אותם כבר בגיל הרך. סדנת צחוק לילדים מיועדת לבדר את הילדים, לגרום להם לצחוק ללא סיבה – ותעורר בהם אופטימיות ותחושה טובה גם לימים רבים לאחריה.

לצאת לקטיף

שני הרעיונות הבאים שנעסוק בהם יהיו קשורים לטיולים בטבע. אלא שהילדים של היום כבר לא תמיד מוכנים פשוט לצאת עם תרמיל ולטייל – הם מחפשים אטרקציה או משהו מיוחד בטיול.

לכן, במקום "סתם" לטייל, קחו אותם לקטיף של פירות מסוגים שונים, ועל הדרך תטיילו איתם בטבע. כמובן שבנוסף לקטיף גם תזכו לטעום מהפירות שתקטפו.

אחד האיזורים הפופולריים ביותר לטיולי קטיף כאלו זוהי רמת הגולן – בה תמצאו מטעים שמיועדים במיוחד לכך – תוכלו לקטוף דובדבנים, תפוחים, שזיפים, תותים, אוכמניות ועוד – הכל לפי העונה.

חוץ מהגולן, ישנם מקומות נוספים בארץ – בגליל, בשרון, בהרי ירושלים ואפילו בנגב.

טיול ג'יפים

כמו שכבר ציינו, לילדים של היום לצאת לטיול רגיל זה משעמם. לכן, במקום זאת, כדאי לנסות דרכים מיוחדות לטיול. טיול ג'יפים בטבע הוא דוגמא טובה לכך.

בהנחה שאין לכם ג'יפ משלכם (וגם אם יש, סביר שלא תרצו לסכן אותו בנסיעה במסלולי שטח של ממש), עליכם להצטרף לטיול ג'יפים מאורגן – וישנן חברות רבות בארץ שמספקות זאת.

הטיולים המומלצים ביותר הם באזורים הרריים שבהם יש גם מרחבים פתוחים – בארץ מקובל לטייל באזור הר הנגב, מדבר יהודה, הרי ירושלים, הגליל העליון והגולן.

מעבר לטיולי הג'יפים, תוכלו לנסות גם לטייל על סוסים – בארץ ישנן חוות רכיבה רבות שמספקות טיולי סוסים בשטח. לבסוף, ניתן להציע גם טיול ממעוף הציפור – למשל בטיסה בכדור פורח.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,