שבעה דברים שאפשר לעשות בזמן הטיסה

אתם עומדים לצאת לחופשה חלומית בחו"ל בטיסה שאורכת חמש שעות או עשרים שעות., המלון הוזמן כבר חודשים מראש ואתם כבר מתרגשים לראות את הנופים המיוחדים במדינת היעד. המזוודה כבר מוכנה ופוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל כבר רכשתם. כעת אתם חושבים אילו דברים כדאי לעשות בזמן הטיסה על מנת שתעבור במהירות הבזק. אספנו עבורכם שבע המלצות לניצול הטוב ביותר של הזמן הזה.

מתכוננים לישון בטיסה? כל ההכנות לשינה ערבה

בטיסות ארוכות במיוחד או בטיסת לילה השיטה הטובה ביותר להעביר את הזמן במהירות היא בשינה ערבה. במרבית המטוסים תגלו כי המקום לרגליים מעט צפוף, התינוק של המשפחה מאחוריכם מרעיש לעתים והאורות הנדלקים מדי פעם מפרים את שנתכם השלווה. איך תוכלו בכל זאת להתכונן? רכשו כרית טיסה שניתן להלביש מאחורי הצוואר על מנת שתוכלו להניח עליה בעדינות את הראש. כיום, ניתן להשיג גם כריות עשויות מחומר דומה למזרון ויסקו ((Memory Foam ואפילו כרית מתקפלת עשויה מבד במבוק. מעבר לכך כדאי להכין מראש אטמים לאוזניים שיאפשרו לכם להתנתק מהרעשים סביבכם ואם אתם רגישים לאור גם כיסוי לעיניים.

הכינו ספר טוב

נשמע מעט קלישאה, אך הדרך הטובה ביותר לסיים ספר שלם היא בזמן טיסה ארוכה. אם אתם רגילים להשתמש בקורא ספרים דיגיטלי, הורידו אליו מראש מקבץ של ספרים שתוכלו לזגזג ביניהם. אם אתם רגילים לקרוא עם משקפי ראייה זכרו לארוז אותם בתיק היד שעולה אתכם למטוס במקום במזוודה הנמצאת בבטן המטוס – בדיוק כאשר התכוונתם לפתוח את הספר. לפני העלייה למטוס תוכלו לרכוש עיתונים מכל העולם בשדה ולהתעדכן בנושאים העומדים על סדר היום במדינה אליה אתם טסים. עוד חומר קריאה שיכול להיות רלוונטי הם ספרים הכוללים את האטרקציות המובילות בעיר בה תבקרו.

סרטים טובים

במרבית הטיסות היום מוקרן לפחות סרט אחד על מנת להנעים את זמנכם. תוכלו לבחור במסך הקטן שלפניכם מבין רשימה או לצפות בסרט עם המטוס כולו. בנוסף, אתם גם יכולים לשכור סרט בספריית DVD או להוריד סרט למחשב הנייד, הטאבלט או הטלפון. היום, יש גם מקרנים בגודל זעיר המתחברים לטלפון או למחשב נייד ומסוגלים להקרין את הסרט על המושב שלפניכם לצפייה משותפת עם הפרטנר שלכם לטיסה. שימו לב שחשוב להשתמש באוזניות על מנת שלא תפריעו לאנשים היושבים לצדכם.

ניקוי הטלפון החכם או המחשב מקבצים מיותרים

יש הבוחרים לנצל את זמן הטיסה על מנת לבצע מטלות קטנות שאיננו מגיעים אליהם במהלך השנה. אחת המטלות האלה היא ניקוי של הטלפון מתמונות ישנות, סרטונים שנשלחו אלינו (תתפלאו לגלות כמה תמונות מיותרות נשמרות בזיכרון הטלפון בספריה של אפליקציית ווטצאפ למשל). תוכלו לנקות גם את המחשב הנייד מקבצים מיותרים ואפילו לבצע בו "דיסק דיפראג" – פעולה המסדרת מחדש את הקבצים בזיכרון, מאתרת שאריות קבצים ישנים ומיותרים שניתן לנקות ומסייעת להאיץ את פעולת המחשב.

משחקים – הן בטלפון החכם והן משחקי קלפים

אם אתם חובבי משחקים בטלפון או במחשב הטיסה הופכת להיות מהירה שבעתיים. תוכלו לסיים משחק מקומי על המחשב בשעות רבות של טיסה או להכין חבילת קלפים ולשחק עם הפרטנרים שלכם לטיסה. כיצד ניתן לעשות זאת? אפשר לפתוח את שולחנות האוכל הקטנים לאורך הטיסה (כמובן שלא בזמן ההמראה או הנחיתה) ולשחק מ"מלחמה" ועד "רמי" במשך שעות.

תשבצים, תפזורות וחידות הגיון

אם אתם אוהבים להפעיל את הראש ולפתור תשבצים, תפזורות וחידות הגיון – הכינו אותם מראש לטיסה. תוכלו לרכוש חוברות עבות בזמן ההכנות לטיסה, להדפיס מהאינטרנט או להוריד אפליקציות יעודיות המתאימות לטלפון, למחשב ולטאבלט. אחד הטרנדים שחזר אלינו מלפני שני עשורים הוא הסודוקו – המבוסס על התאמה נכונה של מספרים בריבועים מוגדרים מראש. חוברת סודוקו אחת יכולה לסייע להעביר טיסה ארוכה בנעימים.

צביעה, ציור ומנדלות

למי שמתחבר דווקא לצד היצירתי שבו – הכינו חוברות צביעה וציור מראש. היום, נפוצות מאד חוברות צביעה הכוללות מנדלות. באנגלית הן נקראות Zen Doodle וניתן לרכוש ספרים עבי כרס שלהם או להוריד דפי צביעה כאלה ולהדפיס. למנדלות, שהיו בעבר הרחוק טכניקה לריכוז שהגיעה מהודו הרחוקה יש את היכולת הנפלאה להרגיע ולאפשר לנו ליצור ללא שיפוט. דף אחד אותו צבענו בצורה מושקעת יכול להעביר בנעימים חצי שעה ואף שעה ארוכה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: