תכנון טיול לדרום אמריקה

מזל טוב, השתחררתם מהצבא, חסכתם כסף ועכשיו הגיע הרגע הגדול – הטיול המיוחל שכל חייל משוחרר עושה רגע אחרי הצבא ורגע לפני התואר האקדמי. כשמדברים על הטיול הגדול, לרוב האופציות העומדות בפני הישראלים הן או טיול במזרח הרחוק או טיול בדרום אמריקה. שני היעדים מציעים טיול שבו ניתן גם להכיר מקומות חדשים, תרבויות אחרות, וגם לשלב טראקים לצד חופשת בטן גב. אבל עבור מרבית הישראלים שיוצאים לטיולים האלו, מדובר בפעם הראשונה שבה הם אורזים תיק, ויוצאים לטיול ממושך – לגמרי לבד. לכן, אחד השלבים החשובים ביותר בטיול הגדול, הוא שלב התכנון. במאמר הבא, ננסה להתמקד דווקא בתכנון טיול לדרום אמריקה, שכן מדובר ביבשת ענקית שכוללת בתוכה מרכיבים רבים וההכנה – צריכה להיות בהתאם.

דרום אמריקה – מאיפה מתחילים

קודם כל חשוב להבין, שהמושג דרום אמריקה כפי שהוא שגור בקרב הישראלים, מתייחס בעצם לכל מדינה שנמצאת מתחת לגבול התחתון של ארה"ב. במילים אחרות, המושג מתייחס לכל המדינות שנמצאות בין מקסיקו לארגנטינה (כולל צ'ילה כמובן). אבל במונחים גיאורגפיים יותר, המונח דרום אמריקה, מתייחס לכל השטח היותר דרומי של היבשת, שמתחילה מאיזור קולומוביה ו – וונצואלה, ועד ארגנטינה. האיזור שבין מקסיקו לפנמה נקרא דווקא מרכז אמריקה. הבנת החלוקה הזאת היא חשובה, על מנת שתוכלו לדעת להתמצא בצורה בהירה יותר בזמן תכנון הטיול שלכם.

אז מאיפה מתחילים לתכנן את הטיול? מאיפה מתחילים לתכנן את המסלולים השונים שבהם נטייל? ובכן, הכל תלוי בסוג הטיול שאתם מעניינים לבצע וכן, בעונה שבה אתם טסים. אחד הדברים שחשוב לזכור לגבי דרום אמריקה, הוא שמדובר ביבשת בה עונות השנה הן הפוכות. עונת הקיץ מגיעה בחודשי ינואר – מרץ, ועונת החורף, מגיעה בחודש יוני – אוגוסט. לעומת דרום אמריקה, העונות במרכז אמריקה פחות או יותר דומות לעונות אצלינו.

הגל העולה והגל היורד

כפי שכבר ציינו, פרמטר נוסף שבא לידי ביטוי בעת תכנון טיול לדרום אמריקה, הוא אופי הטיול שאתם מעוניינים בו. האם אתם מחפשים טבע, נופים וטראקים או טיול בין חופי הים השונים של היבשת? מרבית הישראלים מעדיפים לשלב בין השניים, ובכך ליהנות מכל העונות. ואם גם אתם מעוניינים בטיול משולב, הדבר אומר שנקודת הפתיחה שלכם תלויה בעונה אליה אתם מגיעים. בכללי, נהוג לחלק את המטיילים הדרום אמריקאים לשניים – הגל העולה והגל היורד. הגל העולה מתחיל לרוב בארגנטינה/צ'ילה, ומטפס כלפי מעלה, בעוד הגל היורד, מתחיל במרכז אמריקה (מקסיקו/קוסטה ריקה וכדומה) ומתחיל לרדת למטה ברחבי היבשת.

תכנון טיול לדרום אמריקה – טיסות, הוסטלים ומה שצריך לדעת

כשמדובר על טיסות לדרום אמריקה, חשוב לדעת שכמעט לא וקיימות טיסות ישיררות בין ישראל ליבשת הלטינית. לכן, סביר להניח תצטרכו לעשות עצירה באחת מערי אירופה (מדריד/פריז וכו'). כשזה נוגע להוסטלים, ישנן קבוצות בפייסבוק של מטיילים ישראלים בהן תוכלו למצוא המלצות להוסטלים מומלצים, ואפילו להוסטלים שמנוהלים על ידי ישראלים.

אחד הדברים החשובים ביותר לזכור, שישנן כמה מדינות ביבשת הלטינית, בהן תזדדקו לחיסונים מסויימים. בחיפוש מהיר בגוגל, תוכלו למצוא את כל המידע שתצטרכו בנושא

טיול לדרום אמריקה – הצ'ק ליסט המושלם

  • · תיק גב גדול – לסחיבת כל הציוד. בכללי לא מומלץ לסחוב מזוודה.
  • טלפון לוויני לדרום אמריקה
  • · תיק קטן – לכסף, דרכונים ודכומה.
  • · בגדים לחורף ולקיץ  -לטיולי טרקים, מומלץ לקנות ביגוד תרמי.
  • · מוצרי הגיינה – דאודראנט, מגבונים לחים, חומר מחטא.
  • · ערכת עזרה ראשונה – לכל צרה שלא תבוא.
  • · נעליים  – נעלי הליכה, כפכפים להוסטל, וזוג נוסף ליציאה.
  • · מנעולים – הן לתיק הגב והן לשימוש בהוסטל
  • · כלי רחצה.
  • · כיסוי לתיק הגב
  • · שק שינה ומזרן טיולי
  • · אוהל אטום לגשם
  • · ערכת תפירה

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,