5 דברים שלא שוכחים כשטסים בימי קורונה

 

במרץ 2020 השתנו החיים שלנו. מה שהכרנו עד אז, הפך לזיכרון רחוק במובנים מסוימים ונאלצנו להסתגל לסגנון חיים אחר עד להודעה חדשה. על פי הערכות המומחים, זה אומר לפחות לשנה-שנתיים הקרובות.

השינוי נבע, כידוע, כתוצאה ממגיפת הקורונה. כשהחלו להתפרסם ידיעות אודות המגיפה, רוב העולם המערבי היה סבור שמדובר במשהו שמשפיע אך ורק על סין. עם הזמן התברר שמדובר במגיפה עולמית שמשפיעה על כל אחד ואחת מאיתנו, בכל מקום. בישראל התחלנו להרגיש את זה, כאמור, במרץ 2020 ועד עכשיו זה משפיע על חיינו.

דוגמא טובה להשפעה על הקורונה על חיינו, אפשר למצוא בתחום הטיסות. כל עולם התעופה השתנה לגמרי בעקבות המגיפה. מעבר לזה, כל מה שקשור באופן ישיר ועקיף לעולם התעופה והטיס, הושפע אף הוא מהמגיפה. לכן אם אנחנו מבקשים לטוס בימים אלו מישראל אל יעד מסוים או לטוס אל ישראל, עלינו לקחת בחשבון נקודות שונות שיכולות להשפיע עלינו, כך או אחרת.

אם אנחנו רוצים לטוס בתקופה זו, חשוב לקנות ביטוח טיסה. זאת על מנת שמידת ההשפעה של הקורונה עלינו, תהיה מועטה ככל הניתן. אומנם יש דברים מסוימים שהביטוח לא יכול להגן עלינו מפניו ועדיין, הוא יכול לעזור לנו להימנע  מהפסדים כספיים עקב שינויים, ביטולים ודחיות שעלולים להתרחש, כתוצאה מהמגיפה.

מעבר לנושא של ביטוח טיסה, אליו אנחנו נתייחס בהמשך בהרחבה, יש עוד מספר נקודות שאנחנו צריכים לשים לב אליהם כשאנחנו מארגנים לעצמנו טיסה בימי הקורונה. מדובר על דברים טכניים, ופרוצדוראליים. אם בימים רגילים טיסה ליעד כזה או אחר, מחייבת  אותנו לבצע סידורים מסוימים שיאפשרו לנו לנסוע בצורה מסודרת ומאורגנת, הרי שבימי הקורונה יש דברים נוספים שאנחנו מחויבים לעשות לפני הטיסה.

מה עלינו לעשות בשביל לארגן טיסה בזמן הקורונה

ביטוח טיסה – כאמור, הדבר החשוב ביותר שעלינו לעשות, זה לקנות ביטוח טיסה. ביטוח זה יבטיח, שאם חס וחלילה הטיסה שלנו תתבטל, אז נוכל לקבל את הכסף שלנו בחזרה. ניתן לרכוש את הפוליסה דרך חברות ביטוח שונות.

לפני שאנחנו ניגשים לעשות זאת, חשוב לבחון כל חברה, כל פוליסה וכל הצעה, ואז להחליט מה נכון עבורנו. אם לא נחזיק בידינו פוליסה כזו, הרי שחברת התעופה לא תהיה מחויבת להחזיר לנו את הכסף, ייתכן מאוד שבמקום זה, היא תספק לנו זיכוי לכרטיס או החזר חלקי בלבד.

צבע המדינה – כשאנחנו מדברים על צבע המדינה בימי קורונה, הכוונה היא, האם המדינה ירוקה, כלומר נקייה מקורונה או אדומה, כלומר הקורונה משתוללת בה. חשוב לדעת את זה, מאחר וזה יכול להשפיע על השאלה האם מותר לנו לטוס אליה, מה הכללים עבור מי ששוהה במקום, מה צריך לעשות כשחוזרים ממנה אל ישראל ועוד.

דרישות מקומיות וזרות – כל מדינה מתמודדת עם הקורונה בצורה שונה, וכן היא מספקת דרישות שונות מתיירים שנכנסים אליה. יש מדינות שמחייבות תקופת בידוד של שבועיים (על חשבונם), אחרות מחייבות תקופה יותר קצרה. חשוב לדעת בדיוק מה הן הדרישות וכיצד יש לנהוג.

רצוי מאוד לבדוק, לא רק את הדרישות במדינת היעד אלא גם בישראל. יש מקרים בהם צריך להיות בבידוד עם החזרה ארצה, במשך שבועיים או תקופה קרובה לכך. יש לקחת בחשבון שזה משפיע על חזרה עבודה, לימודים וכדומה.

בדיקות – לפני שטסים לחו"ל, יש לבצע בדיקות קורונה על מנת לקבל אישור שאכן ניתן לטוס ולהיכנס אל מדינת היעד. רוב המדינות דורשות היום אישור רפואי מתיירים שמבקשים להיכנס אליה. בדיקה כזו ניתן לעשות דרך קופת חולים או באופן פרטי. תוצאות הבדיקות אמורות לכלול אישור באנגלית, שאכן אתם נקיים ואין לכם קורונה. התוצאה תאפשר לכם לעלות על הטיסה ולהיכנס אל המדינה אליה אתם טסים.

ביטוח נסיעות – מלבד ביטוח טיסה, חשוב מאוד להקפיד ולעשות ביטוח נסיעות, כמו בכל נסיעה לחו"ל, אך היום יש להקפיד שהביטוח כולל גם התייחסות לקורונה. כלומר, אם חס וחלילה קורה לכם משהו ואתם נדבקים, אז תוכלו לקבל את כל הטיפולים הנדרשים וכן הטסה ארצה, על מנת להיות מטופלים בבית חולים ישראלי. הביטוח יממן עבורכם את כל התהליך, כך שלא תצטרכו לשאת בהוצאות הכבדות.

לפני שרוכשים כרטיס, מקבלים את כל המידע

באופן רגיל, כשאתם בוחרים לטוס ליעד כזה או אחר, אז אתם בוודאי משתמשים במאגרי המידע שעומדים לרשותכם בשביל לקרוא על מסלולים, אתרים, ודברים אחרים שקיימים במדינה.

כיום, בתקופת הקורונה, חשוב מאוד שתיעזרו בכל מאגרי המידע, בשביל לדעת את כל מה שצריך בשביל להתמודד עם המגיפה כשאתם נמצאים בחו"ל. חשוב שתכירו את כל הכללים והנהלים השונים, שהמדינה אליה אתם טסים מפעילים ודורשים מתושבים מקומיים ותיירים. ככל שיהיה בידיכם יותר מידע, כך הטיול יעבור בצורה יותר בטוחה ותוכלו ליהנות ממנו, לצאת בשלום ולחזור בשלום ארצה, מבלי שתחלו במחלה ותאלצו להתמודד עם היבטים שונים שלה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: