אסף חילו – טיפים איך לטוס לחו"ל בתקופת הקורונה

מומחה התיירות הישראלית והבינלאומית, אסף חילו, נותן לכם מספר טיפים לטיסה בתקופת מגפת הקורונה. לאחר שרבים מאיתנו יצאו מלופ הטיסות לחו"ל, אחרי הסגר השני מדינת ישראל נמצאת ברמת תחלואה נמוכה וזה הזמן לחזור לטוס לחו"ל בהתאם למגבלות תקופת הקורונה.

מדינה ירוקה ומדינה אדומה
בכל תכנון טיסה בתקופת הקורונה עליכם לחלק את התכנון שלכם לצבעים שנקבעו על-ידי משרד הבריאות ובהתאם לנתוני התחלואה באותה המדינה: מדינה ירוקה ומדינה אדומה.
למשל בהתחלה כאשר ישראל עוד הייתה ירוקה, איי סיישל ומונטנגרו הציעו למטיילים ישראלים להכנס ללא בידוד, אך מהרגע שישראל הפכה לאדומה מדינות נרתעו ורק בולגריה, קרואטיה ויוון הסכימו לקבל ישראלים.
מדינות ירוקות הן מדינות שאינן מחייבות בידוד של שבועיים בחזרה מהן, תכנון הטיול יוכל להתבסס על יציאה וחזרה בהתאם לחופשות רגילות.
מדינות אדומות הן מדינות המחייבות בידוד בחזרה, גם אם טסתם ליום אחד תצטרכו להיכנס לבידוד בחזרתכם לישראל.
ישנן מדינות בעולם שאינן מכניסות אליהן זרים ומדינות שרמת התחלואה בהן גבוהה מאוד והסיכון בהידבקות עולה באופן משמעותי, אם המדינה אדומה עליכם לקחת את כל הסיכונים בחשבון.
חשוב לזכור, עד שהעולם לא ישאיר את מגפת הקורונה מאחור, בכל סגירת חופשה למדינה ירוקה קיים סיכוי מסוים שבו המדינה הירוקה שלכם תהפוך לאדומה כמה ימים לפני הטיול או אפילו במהלכו ולכן כל סגירת טיסה היא לקיחת סיכון מחושב.

האם המדינה שאליה טסים בקורונה מחייבת בדיקת קורונה?
את השאלה הזו אתם חייבים לשאול את עצמכם בכל טיסה עד לסיום הטיפול במגפה העולמית, עבור כל יעד שאליו אתם טסים עליכם יהיה לבדוק האם המדינה מחייבת הצגת בדיקה קורונה שלילית עם השמות שלכם באנגלית וכפי שמופיע בדרכון.
מדינות רבות בעולם יבצעו בדיקת קורונה בכניסה למדינה ועליכם יהיה להמתין זמן קצר לתשובה סופית (עד חצי שעה).

אסף חילו: "ההנחיות בארץ טובות גם לחו"ל"
מומחה התיירות בישראל ובמדינות רבות בעולם, אסף חילו, ממליץ לכם להקפיד על ההנחיות בחו"ל, בדומה להנחיות משרד הבריאות כאן בארץ: "גם בימים רגלים וכמו בכל מרחב ציבורי תיירותי נפוץ, חשוב לנסות כמה שפחות להתקהל ולהתקרב לאנשים ובמידת האפשר לחטא ידיים בנגיעה במשטחים שונים. תקופת מגפת הקורונה מחייבת אותנו לנקוט משנה זהירות ולפעול בהתאם להנחיות בריאותיות עולמיות שבעיקרן מגבלת אנשים ושעות ועטיית מסכות".

אסף חילו ממליץ לכם לשנות את ההרגלים שלכם בזמן הטיסה
אסף חילו מזכיר לכם לשמור על עצמכם גם בטיסה: "גם אם יחטאו את המטוס מכף רגל ועד ראש, חווית הטיסה השתנה בצורה ניכרת בזמן מגפת הקורונה: הטיסה תתבצע בעטיית מסכות בלבד לכל אורך הטיסה, המגשים שעל המושב עדיין אינם נקיים ולכן מומלץ לחטא את המגש טרם השימוש בו ובמידה ואתם מעוניינים בשמיכה, כרית או אוזניות – עדיף להביא מהבית".

מתכננים אטרקציות בחו"ל בזמן הקורונה? תבדקו את ההגבלות
תכנון חופשה ברמה הבסיסית ביותר הוא קבלת מידע בסיסי על האטרקציות בטיול (מוזיאונים, פארקים, הופעות וכו'): מה מכילה האטרקציה, באיזה תאריך ושעה, האם יש כרטיס שמכיל כמה אטרקציות במקביל, מה סגור בעונה מסוימת, אפשרויות ביטול ועוד. למשל אם אתם רוצים לטוס אל הולנד תחליטו על מאפייני החופשה שלכם מראש ותסגרו דברים מראש כי לא הכל פתוח.
בתקופת הקורונה עליכם לקרוא  את כל הפרטים על האטרקציה (או לקבלת תשובות מסוכנות הנסיעות), עליכם לדעת האם יש הגבלה בשעות האם האטרקציה השתנתה בתקופת הקורונה ועדיף להמתין עם החופשה לתאריך אחר.
אם חשוב לכם לשמור על ריחוק בתקופת הקורונה, מומלץ לבחור באטרקציות המונעות התקהלות מיותרת.

אל תיקחו סיכון: מלונות, טיסות ואטרקציות רק עם אפשרות ביטול
אם תשאלו את אסף חילו, אחד הלקחים הגדולים ביותר של מגפת הקורונה הוא להרחיב לאפשרות ביטול: "לא כל הנופשים ראו את הכסף שלהם חזרה בביטול החופשה בתקופת הקורונה, חברות תעופה מעכבות את הכספים, ישנם מלונות שלא החזירו את הכסף למי שלא יכל להגיע ואטרקציות רבות מוגבלות בנושא ההחזר הכספי. בסגירת כל חופשה בתקופת הקורונה וגם אחריה, שווה בהחלט לחשוב על תוספת תשלום נוספת לצורך אפשרות החזר בעת ביטול".

מחיר הביטוח עלה? עכשיו יותר מתמיד, חייבים לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל
נקודה נוספת החשובה בטיסה לחו"ל היא ביטוח לחו"ל, כל טיסה לחו"ל ללא ביטוח נסיעות לחו"ל היא מסוכנת ועלולה לעלות לכם באלפי דולרים ובמקרי קצה עשרות אלפי דולרים בנושאי בריאות וכבודה.
למרות העלייה המשמעותית בביטוח בריאות לחו"ל ובמיוחד בתקופת הקורונה, אל תסתכנו ובטחו את עצמכם בחברת ביטוח המבטחת ליעד שאליו בחרתם לטוס.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,