כך תתכוננו לחופשה חורפית בצפון

קל לחשוב שהקיץ הוא מלך החופשות המשפחתיות והגיחות הזוגיות הרומנטיות לצפון, אבל גם בחורף לרובנו יש את הצורך לצאת מהבית לסוף שבוע א ו לחגים, להתנתק מהשגרה ולבלות קצת זמן איכות עם אירוח כפרי למשפחות. אז איך בוחרים את המקום הנכון להתארח בו, מה חשוב לתכנן מראש ומה כדאי לארוז איתנו במזוודה? המדריך המלא לחופשת חורפית בצפון – לפניכם.

 

בחירת הצימר עבור אירוח כפרי למשפחות

צמד המילים "חופשה בצימר" מעלה ברובנו זיכרונות נעימים ותחושות של ציפייה ורוגע. אבל חשוב לזכור שגם חופשה בצימר בצפון עלולה להפוך לבלתי נעימה אם אין התאמה בין הציפיות והרצונות שלכם לבין מה שיש למתחם עצמו להציע.

ראשית, כאשר אתם אוספים המלצות ממכרים קחו בחשבון שלא כל חופשה מתאימה לכל אחד – המקום שבו החבר הרווק שלך בילה סוף שבוע בלתי נשכח, הוא לא בהכרח המקום שבו המשפחה שלך תיהנה מחופשה חורפית נעימה, וכך גם לגבי הצימר שזכור לכם לטובה מימי הדייטינג שלכם.

שנית, מומלץ להיכנס לשיחה קצרה עם בעל הצימר ולא להסתמך רק על התיאור הקצר באתר האינטרנט. למשל, בעלי צימר מתארים את המקום פעמים רבות כ-"צימר שקט ואינטימי", כאשר בפועל הוא חלק ממתחם צימרים שלם ואתם תמצאו את עצמכם שכנים קרובים למשפחות רבות נוספות.

 

עלויות ומחירים

הביטוי "הזול עולה ביוקר" מעולם לא היה נכון כמו בעולם החופשות המשפחתיות. כמובן שאין צורך להוציא משכנתא שניה רק כדי לממן חופשה בצפון לכל המשפחה, אבל היזהרו גם מצימרים שמבקשים מכם מחירים נמוכים במיוחד עבור אירוח כפרי למשפחות. במקרים רבים יהיה מדובר במקום קטן ומוזנח, ששווה את מה ששילמתם עליו. במקרים אחרים, תגלו שבעלי הצימר הלכו בעקבות גישת ה-"לואו קוסט" הנהוגה כיום בטיסות, כלומר שהמחיר ששילמתם מכסה את המינימום האפשרי לאירוח וכל תוספת קטנה שתבקשו תהיה מלווה בתוספת תשלום. כחלק מבירור המחירים, כדאי גם לוודא מה בדיוק כולל המחיר שהציעו לכם וכמה עולה כל תוספת.

ומה עם אטרקציות בסביבה?

אין מרגיע ונעים כמו לשבת מול נוף ירוק ולשאוף את אוויר החורף הצלול בנחת… אבל אם אתם יוצאים לחופשה משפחתית, כדאי לתכנן גם כמה פעילויות שירגשו וירתקו את הילדים. במילים אחרות, כשאתם בוחרים צימר בצפון אל תסתכלו רק על המקום עצמו, על החדרים והשירות אלא גם על מה שנמצא בסביבה. ודאו כי קיימות אטרקציות שמתאימות לכם ויהיו מהנות עבורכם, ואם כבר התיישבתם לעשות מחקר יסודי – כדאי גם לוודא מראש שהמקום פתוח בימים שבהם אתם מתכננים להגיע, שהמחיר סביר עבורכם, ושמרחק הנסיעה מהצימר לא גדול מדי כך שתבלו את מרבית היום בנסיעות באוטו.

מה יש לאכול?

צימרים רבים מציעים ארוחת בוקר כפרית המוגשת ישירות עד דלת החדר שלכם, אבל בשעות הצהריים והערב כנראה שתרצו לחפש בסביבה מקום נעים לאכול בו. יש מי שאוהבים להיות ספונטניים בעניין האוכל, נכנסים לאוטו ומגלים איזה מסעדות צצות לצידי הדרך. אחרים לא מרגישים שיצאו לחופשה אם לא נהנו מארוחת שף מעניינת ואיכותית. ההמלצה שלנו – כדאי לפחות לברר אילו מסעדות ישנן בסביבה, פשוט כי הצפון מפותח מאוד מבחינה קולינרית, וכנראה שתוכלו לשדרג בקלות את החופשה שלכם עם קצת אוכל טוב.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,