שבת בבוקר יום יפה: 5 מקומות מומלצים לפיקניק אביבי

החורף הישראלי קצר מאד ועונת האביב שמגיעה ממש אחריו כבר בפתח – איפה נוכל לבלות בפיקניק אביבי השנה?

שלומית דרור

האביב הישראלי פותח שלל אפשרויות לפרק זמן קצר וקסום – הפריחה בשיאה ומזג האויר הנוח מזמינים אותנו לנצל את התקופה, לצאת לחיק הטבע ולהנות מפיקניקים מפנקים. אבל רגע לפני שיוצאים לטיול אביבי שטבול בצבעי וריחות האביב, כדאי לזכור להצטייד בכל הדרוש לפיקניק מוצלח: מחצלות, מספיק מים לכל המשתתפים (קחו בחשבון 2-3 ליטר לאדם), כובעים, צידניות ואם החלטתם על פיקניק בשעות הערב אז אל תשכחו גם להצטייד בתאורה מתאימה. כמו כן, חשוב לדאוג לבדוק שכל ביטוחי הרכב בתוקף – למה הכוונה ולמה זה כה חשוב? גם בעניין זה נעשה מעט סדר:

ביטוח רכב – על כל היבטיו

ביטוח רכב מורכב למעשה משלושה רכיבים: ביטוח חובה שכשמו כן הוא, וביטוח מקיף. אז למה שלושה? כי ביטוח מקיף כולל למעשה שני סוגי ביטוחים: ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. למרות שכל השלושה נכללים תחת הכותרת "ביטוח רכב" – כל אחד מהם מכסה סיכונים אחרים. ביטוח חובה לרכב מכסה נזקים לגוף, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף מכסים נזקי רכוש: ביטוח מקיף מכסה נזקים לרכב המבוטח ואילו ביטוח צד ג' מכסה נזקים לרכוש של אדם אחר שנפגע בתאונה. אם רכשתם ביטוח מקיף לרכב פרטי, הוא כולל גם פרק של ביטוח צד ג' וניתן לרכוש ביטוח צד ג' בנפרד. במידה ומדובר ברכב מאד ישן, לדוגמה, שלא תמיד אפשרי לבטח בביטוח מקיף, עדיין חשוב לבטחו בביטוח צד ג', כי גם אם מחירו של הרכב הוא ארבע ספרתי, הנזק שהוא יכול לגרום גם לרכבים אחרים וגם לחפצים אחרים (שילוט, גדרות, מבנים וכדומה) יכול לעיתים להגיע לסכומים גבוהים מאד.

עכשיו שכיסינו את השקט הנפשי, בואו נדבר תכלס – לאן נוסעים?

בוסתן בראשית

מה כולל פיקניק מוצלח? מקומות ישיבה, אזורי עניין, הצללה – את כל אלו תמצאו בבוסתן בראשית שבעין זיוון. מדובר באתר הגדול ביותר בארץ, בגולן, לקטיף עצמי של דובדבנים, פטל, אגסים, נקטרינות, אפרסקים, תפוחים, ענבים תאנים והיד עוד נטויה. המקום פתח את שעריו לשלל חובבי הפיקניקים ומציע מגוון פעילויות ושירותים למבקרים: ערסלים ופינות ישיבה, אזורים מוצלים,  פארק חבלים, קיר טיפוס, גינת חי וליטוף לצד היצע מרשים מתנובת האזור, עמדות מזון ושתייה ואף אפשרות לרכוש ישירות מתוצרת הגליל והגולן. אתם מוזמנים להגיע וליהנות משלל הפירות באזור ישירות מהעצים באמצעות קטיף עצמי. רוצים גם הביתה? שלמו לפי ק"ג פרי. בנוסף לכך, ניתן גם לישון באזור או אפילו לתכנן על קמפינג במתחם עצמו, אשר מצויד בכל שירותים הנדרשים.

חניון מעיין

פיקניק צפוני מומלץ נוסף נמצא בחניון מעיין ברוך, במיוחד אם אתם מתכננים פיקניק לילי שמלווה פעילויות גם ליום המחרת. מתחם הקמפינג חדש כולל את כל הפינוקים: חנייה, שמירה, מזנון, שירותים, מקלחות עם מים חמים, כיורים וברזים, פחי אשפה, מטבח ובו מקררים, עמדות בישול ושטיפת כלים, עמדות למדורות ועמדות למנגל. בסמוך, תוכלו למצוא גם חנות נוחות לכל מה שרציתם להביא לפיקניק ושכחתם. הלינה היא באוהלים לקול שכשוך המים ובצל עצי הדולב באזור וכמו כן, האזור מציע שלל פעילויות: קייקי הגושרים, מוזיאונים, שמורה החולה וסיורי צפרות באגמון, בית אוסישקין, אחוזת דוברובין ואפילו גם פעילויות לחובבי האקשן: לייזר, פיינטבול וטיולי ריינג'רים בשטח.

תל אפק ופארק מקורות הירקון

שני המתחמים של תל אפק ומקורות הירקון שייכים שניהם לגן לאומי ירקון – הריאה הירוקה של גוש דן. בין מרבדי הדשא הנרחבים יש לא מעט פינות מוצלות בהן ניתן לקיים פיקניק פסטורלי שלא מצריך מאיתנו נסיעה ארוכה במיוחד. באזור תמצאו אגם ומבצר עתיק, מרבדי דשא ואזור שבו ניתן להדליק אש ולערוך פיקניקים. יתרה מזאת, באזור תמצאו גם בריכת חורף, אותה ניתן לראות מלאה רק בתקופה הקרובה ואגם מלאכותי המתאים לבילוי גם עם בעלי חיים.

עין חמד

בדרך לירושלים בין הפיתולים הבריכות, גינות המשחקים ופינות הישיבה המוצלות נמצא הגן הלאומי עין חמד, מקום אידיאלי לפיקניק בטבע – מרחק נסיעה קצר מערים שוקקות פותח עולם חדש וירוק שמציע גם מסלול טיול מעגלי וקצר למערות קבורה מימי בית ראשון.

נחל לכיש

ככל שמדרימים, מקורות המים נעשים נדירים ויקרים יותר, פינות שיש להתענג עליהן. נחל לכיש הוא נחל אכזב הנשפך לים בסמוך לשובר הגלים של נמל אשדוד. כבר מימים הנחל שימש כמקום מפגש של תושבי העיר, לאחרונה האזור שוקם ונוספו לו פינות ישיבה מוצלות וטיילת נגישה. לאורך הטיילת תגלו בעלי חיים רבים, חופשיים בטבע וגם מוצגים למטיילים – נימיות, צבים, ציפורים ודגים בסביבות האגם ואיילים מסוגים שונים לאורך הטיילת.

יער שוקדה

יער שוקדה במערב הנגב הוא יער קהילתי שפותח בשיתוף תושבי המושבים סביבו. הכניסה מכביש 234 תוביל לשביל סלול בין שדות מעובדים של תירס, תפוחי אדמה, גזר, חמניות וגידולי שדה אחרים וחוצה את נחל גרר – הגדול ביובלי נחל הבשור. בהמשך, הנסיעה היא לצד שיחי רותם הפורחים בסוף החורף ותחילת האביב ופרדסים ועד לערוץ נחל בוהו. בשיטפונות חציית הנחלים מסוכנת ואסורה, אולם עם בוא האביב ניתן לחצות בבטחה ולהגיע לחניון היער הקהילתי ובו ספסלים המיועדים לשמש כתיאטרון קטן ושולחנות צבועים בצבעים עליזים שאף זכו בתחרות עיצוב. חניון הכלנית הצמוד למושב שוקדה פורס מרבד כלניות, אדומות ולבנות בסביבות פברואר וליד בור מרווה בחלקו הצפוני של היער נמצאת חורשת אקליפטוס אותה הכשירו כחניון נופש. לחובבי הפעילות ישנם באזור מסלולי אופניים מסומנים היוצאים ממרכז לה-מדווש בקיבוץ בארי בו ניתן גם לשכור אופניים למסלול.

לסיכום, ההמלצה שלנו היא לנצל את התקופה אולי המדהימה ביותר של השנה ולצאת לטייל בשבילי ארץ ישראל ששטופה במזג אויר מבורך, פריחה נהדרת ונופים עוצרי נשימה

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,