צימרים בגורן – חופשה חלומית בגליל המערבי

אזור הגליל המערבי הוא אחד היעדים האטרקטיביים והמומלצים ביותר לחופשה מפנקת בצימר פסטוראלי, אם יודעים לבחור את היישוב הספציפי בו נופשים בצורה מושכלת ומיודעת. בהקשר זה כדאי להכיר מקרוב את האפשרות של נופש בצימרים של מושב גורן, השוכן במרחק של כעשר דקות נסיעה משלומי, ונסיעה לא ארוכה במיוחד מנהריה או מעלות תרשיחא. במקום ניתן למצוא את כל האלמנטים הנדרשים עבור חופשה חלומית ונופש אולטימטיבי

מה מאפיין את מושב גורן, וספציפית את מגוון הצימרים שניתן למצוא בו, והופך את הנופש באזור למומלץ כל כך? כפי שנראה מיד, מושב פסטוראלי זה מציע שילוב מעניין של מאפיינים אשר הופכים אותו ליעד מומלץ לחופשה, ששווה לכל מי שמתעניין בחופשה בצפון.

תצפית עוצרת נשימה ומיקום מושלם בלב אזור מיוער ומרהיב ביופיו

המאפיין הראשון של מושב גורן שכדאי להכיר עוד לפני שנגיע בכלל אל מבחר הצימרים בגורן, הפעילויות והטיולים הזמינים באזור, הוא המיקום – גורן ממוקם כאמור בגליל המערבי, בכביש הממשיך מנהריה ושלומי לכיוון צפון מזרח, אך רלבנטי יותר בהקשר זה הוא ערוץ הנחל המרשים עליו ממוקם המושב. הכוונה היא לנחל כזיב, אולי הנחל היפה והמרשים ביותר במדינה כולה, וגורן הוא מושב הממוקם ממש על השפה העליונה של הערוץ. מדובר בסביבה שופעת צמחייה ועצים, וכך היישוב ממוקם בלב אזור מיוער ופסטוראלי מצד אחד, אך גם נהנה מאחד הנופים עוצרי הנשימה והמרהיבים ביותר שניתן למצוא בישראל מצד שני, וזאת ניתן לומר ללא טיפה אחת של הגזמה. מאזור המושב ניתן לצפות על הערוץ הירוק והשופע של נחל כזיב ועל מצודת מונפורט העתיקה הממוקמת ממש מול גורן, בצידו השני של הערוץ. נוף באמת עוצר נשימה, המשלב טבע מרהיב וירוק עם היסטוריה מקומית מרשימה ביופייה. ליד המושב תמצאו גם נקודות תצפית מסודרות ואפילו אזורים בהם ניתן לערוך פיקניקים או לצאת מהם למסלולי הליכה בסביבה המרהיבה.

כל זאת כאמור בשילוב השקט הגלילי והפסטוראליות הנעימה של אזור הגליל המערבי המיושב בדלילות יחסית, עם מושבים הפזורים פה ושם וללא ריכוזי אוכלוסייה גדולים במיוחד בסביבת המושב עצמו. בקיצור – המיקום המושלם לחופשה המושלמת..

חלום בגליל

.

מבחר רחב של צימרים בגורן

המושב עצמו מתמחה בשנים האחרונות גם בתיירות, ומציע מגוון רחב ועשיר של צימרים מסוגים שונים. תמצאו שם צימרים למשפחות, צימרים רומנטיים לזוגות, צימרים עם בריכה המתאימים גם למשפחות ואף ווילות להשכרה. כלומר, עבור כל הרכב (יחידים, זוגות, משפחות קטנות או גדולות ואף קבוצת משפחות הנופשות יחדיו) תוכלו למצוא בגורן את הצימר המתאים, וליהנות ממיקום מושלם ומשקט שקשה למצוא במרכז הארץ…

כמובן שהצימרים מתוחזקים ומאובזרים לעילא, ומספקים את כל מה שצריך עבור החופשה האולטימטיבית.

אפשרויות לטיולים ופעילויות בסביבה

מלבד לנופים עוצרי נשימה, שקט גלילי פסטוראלי וצימרים מאובזרים ומפנקים מסוגים שונים, ניתן למצוא בקרבת מושב גורן גם אפשרויות רבות לטיולים ופעילויות לכל המשפחה, כמו גם עבור טיילים מיטיבי לכת.

למשל – מערת קשת הסמוכה היא מערה טבעית גדולה ומרשימה במיוחד, בה ניתן לבקר לבד או במסגרת טיול מאורגן במקום. אנשים רבים אף עושים סנפלינג מהקשת הגדולה של המערה, ועל כך ניתן לברר בנפרד. המערה נמצאת במרחק נסיעה של כמה דקות מגורן, וניתן להגיע עם הרכבים כמעט עד המערה עצמה, כך שניתן לבקר באתר גם עם ילדים קטנים.

פארק גורן הנמצא בסמוך למושב עצמו הוא פארק הצופה כאמור אל נחל כזיב ומצודת המונפורט ובאמת מציע את אחד הנופים המרהיבים ביותר בארץ. ניתן להעביר בו כמה שעות בכיף, או אחר צוהריים שלם הכולל פיקניק מקומי, הסבר לילדים על ההיסטוריה של המקום ועוד.

הרוח הגלילית – צילום: ארנולד בר

כמובן שנחל כזיב כולל אפשרות למספר סוגים שונים של מסלולי הליכה – מיטיבי הלכת יכולים ללכת מסלול ארוך של כמה קילומטרים טובים (המהווה גם חלק ממסלול של כמה ימי הליכה מים לים – מים הכנרת אל ים תיכון, או הפוך…), אך גם מי שמעוניין בהליכה נעימה וקלילה יחסית יכול למצוא מגוון מסלולים קצרים בנחל. אל מצודת מונפורט ניתן להגיע בהליכה קלה של כמה דקות דרך חניה מיוחדת אליה מגיעים דרך מצפה הילה (מרחק נסיעה לא ארוך במיוחד מגורן, אל הצד השני של הערוץ), וניתן להגיע אל האתר גם עם ילדים. במסלול של כארבע או חמש שעות ניתן לרדת את הערוץ אל הנחל, לשכשך במימיו הנעימים ולעלות חזרה דרך מצודת מונפורט, ממנה ניתן לצפות בשקיעה היפה ביותר במדינה. הנופים של האזור מזכירים אזורים שרואים בסרטי טבע, ואינם מוכרים לרובם המכריע של הישראלים.

בנוסף לכל אלו, שוכן מושב גורן במרחק של כרבע שעה נסיעה מחוף הים של אכזיב ובצת – שני חופים מסודרים המהווים חלק מרצועת החוף הארוכה של נהריה. כיום כבר ישנו מסלול וטיילת עליהם ניתן ללכת מראש הנקרה (הקיבוץ הצפוני ביותר על קו החוף) ועד לשבי ציון – מושב השוכן דרומית לנהריה וצפונית לעכו.

 

גם מקומות לאכול באזור לא חסרים – הגליל המערבי מלא בכפרים ערביים ודרוזיים בהם ניתן למצוא מסעדות מזרחיות משובחות. במרחק נסיעה קצרה מגורן תמצאו, למשל, מסעדות מעולות ביישובים כמו תרשיחא, מעיליא וחורפיש (עם הסמבוסק המפורסם במדינה), כמו גם בג'יש (גוש חלב) וסביבת הר מירון. אם מעוניינים במשהו טוב לאכול ממש סמוך לגורן, בשלומי ניתן למצוא מסעדה מזרחית טובה ובנהריה כמובן מבחר רחב ועשיר הרבה יותר.

 

לסיכום, מושב גורן מציע את השילוב האולטימטיבי של מאפיינים עבור חופשה חלומית, פסטוראלית ובלתי נשכחת בגליל. בפרט, כדאי לבחון באתר כמה סוגים שונים של צימרים בגורן ולהיווכח באפשרויות העומדות בפניכם. זו יכולה להיות חופשה אליה תרצו לחזור שוב ושוב מדי שנה…

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,