עד חמש שעות טיסה: טיולי הטבע הכי מדהימים באירופה

לפני שאתם מעדכנים ביטוח נסיעות וטסים לבורה-בורה בחצי השני של עולם, שווה להכיר את פינות גן העדן פה אצלנו בשכונה. יוון, קרואטיה, הולנד, בריטניה ומונטנגרו מחכות לכם עם שמורות מרהיבות שלא הכרתם

מאת: עומר הדר

אנו חיים בזמנים מדהימים: אין נקודה בעולם שאי אפשר להגיע אליה, ולעבור חוויות מדהימות בטבע הכי מהמם. מחירי הטיסות גם יורדים, ולא קשה למצוא הזדמנות לראות גן עדן עלי אדמות. אבל האם ידעתם שכבר לא צריך לשבור קופת חיסכון ולטוס חצי כדור-ארץ לבורה-בורה או תאילנד כדי לראות חופים מושלמים? גם פה אצלנו בשכונה יש פינות מרהיבות, שאפשר להגיע אליהן במעט שעות טיסה. אז קדימה, בין אם אתם מתכננים טיול זוגות או טיול אחרי צבא, חופשה משפחתית מיוחדת או סתם קפיצה לנקות את הראש – הנה המקומות הכי מקסימים בהם תוכלו לעשות זאת.

 

זקינתוס, יוון

האי זקינתוס בנוי בצורה משונה, תוצאה של פעולה געשית שביקעה וקרעה אותו בימי קדם. התוצאה עוצרת נשימה: חופיו המקסימים תחומים במצוקים עצומים, מעליהם חורש צפוף וירוק שמזכיר איים במזרח הרחוק. המים צלולים ונקיים, ומלאים דגים צבעוניים. באי אינספור פינות חמד: למשל, המערות הכחולות – אזור אליו מגיעים בסירה, ונדהמים לראות איך האור נשבר על המים וצובע את דפנות המערה. עוד פינת חמד היא חוף הספינה הטרופה, נקודה מרהיבה בה ניצבת אוניה מסתורית שסיפורה המלא לוט בערפל. אומרים שהיתה שייכת למבריח שנדרש לפנותה אחרי שאבדה בסערה. כשהגיע וראה כמה מקסימה היא נראית על החוף, בחר להשאיר אותה שם.

 

שמורת פליטביצה, קרואטיה

יותר מ-90 מפלים מקדמים את פני המבקרים בשמורה זו, שנחשבת לאחת היפות ביותר בעולם: יער קסום בסגנון אגדות אירופיות עתיקות, שכולו מרושת בשבילי עץ שלוקחים אתכם אל אגמים ומפלים מרהיבים. בפארק ישנם 16 אגמים, השוכנים בנקודות גובה שונות וכך נשפכים המים ממש מאגם לאגם; לא ראיתם כל כך הרבה מפלים בשום מקום. הטבע בפליטביצה מתעלם מהמבקרים; ציפורים וסנאים משחקים בין הענפים, ארנבות וצבאים עוברים משביל לשביל, ובעונת הפריחה השמורה היא מהמקומות הכי יפים בעולם.

 

האי טסל, צפון הולנד

ים ואדן ששוכן בצפון הולנד מסתיר איים עם נוף ייחודי: מישור חולי עצום שנגלה בכל שעות השפל, ונבלע בחזרה ידי הים בזמן הגאות. מדובר בתא שטח שלא דומה לשום דבר – חוף שנראה כאילו אינו נגמר. תמצאו בו כלבי ים, צבים וסרטנים, שלל עופות ים ועוד. בים ואדן ישנם מספר איים; הפופולרי ביותר הוא טסל, ומדהים לראות את הצורות שיוצרת הרוח בדיונות שלו. השמורה הייחודית הזו מציעה גם טיולי סוסים, שרק מוסיפים לאווירה. קל לשלב את שמורות ואדן בטיול להולנד: טסל נמצא רק שעה וקצת ברכבת מאמסטרדם.

פארק דורמיטור, מונטנגרו

זהו הפארק הפופולרי ביותר במדינה, ואחד האהובים באירופה; כולו מורכב מנהרות גדולים שזורמים בין רכסים מיוערים מקסימים, ובשטחו תמצאו אגמי קרחונים, פסגות גיר, מערות ועוד. מסלולי הליכה יקחו אתכם אל לב היער, שייפתח מפעם לפעם ויחשוף נוף הררי מסנוור ביופיו; סביבכם תוכלו לראות שלל ציפורים ובאביב גם פרפרים ססגוניים. הפארק המקסים מציע שלל פעילויות כמו ראפטינג סוער ואומגה מעל ליערות, וטיולי רכב שטח מומלצים ביותר. אם אתם מתכננים לנסות פעילות אקסטרים, שימו לב שעשיתם ביטוח נסיעות לחו"ל שמכסה את העניין.

 

דורסט, אנגליה

מחוז דורסט שוכן מדרום מערב ללונדון, מגיע עד לחוף הדרומי של הממלכה – ומהווה את ההיפך המושלם לעיר התוססת: חבל ארץ ירוק לחלוטין, מלא גבעות קטנות ושטחי מרעה, נחלים קטנים וגשרוני עץ – ופה ושם גם כפרים קטנים עם בתי אבן. זהו אחד המקומות הכי שלווים ונינוחים בעולם, וקו החוף הדרומי מלא מצוקים ייחודיים, קשתות סלע וחופים מבודדים. החוף עשיר בממצאים ארכיאולוגיים, ומכונה "חוף היורה"; ההולכים בו יכולים למצוא בקלות מאובנים על דפנות הסלע. האזור פחות יתאים למשפחות עם ילדים ומי שמחפש גם אקשן, אבל יקלע בול לטעמם של ישראלים שרוצים חופשה מרגיעה במקום נינוח ויפייפה.

 

לסיכום

לא צריך לחפש רחוק כדי למצוא גן עדן, טבע מקסים ומעניין, וחופשה יוצאת דופן; שימו לב שברוב הפארקים מוצעות פעילויות אקסטרים או טיולי רכיבה וג'יפים – ולמרות שאלו פעילויות בטיחותיות לחלוטין, חשוב להקפיד על זהירות, לפעול רק לפי נהלי המקום, ולבחור פוליסה מתאימה של ביטוח נסיעות לחו"ל. כך תפיקו את המקסימום מהחופשה, מבלי להיקלע להוצאות לא צפויות ואי נעימויות.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,