איך לבחור טיול מתאים לילדים

חשוב מאוד לחשוב על פעילות מעשיות כשבאים לבחור אטרקציות לילדים וטיולים המגבשים בין הורים לילדים. פעילויות אשר מכילות בתוכן גם פעילות פיזית מסוימת וגם פעילות קוגניטיבית, כך שכל החושים של הילד ישתתפו בפעילות.

כשמגיעה חופשה או חג לילדים הורים רבים שואלים את עצמם איזה טיול לארגן, או מה יכול להתאים לילדים? בוא נניח שפסטיבל שקספיר בתיאטרון בעכו יכול להוות בעיה ולשעמם את הילדים. על כן, חשוב לבחור פעילויות מסוימות שיכולות להעשיר את עולמם של הילדים, לתרום להתפתחותם ולגרום להם הנאה, כיף ועניין. ילדים זקוקים לגירויים יותר ממושכים ויותר אינטנסיביים, על מנת לשמור על עניין, על תשומת ליבם ועל אטרקטיביות בקרב הילדים. בנוסף, פעילויות שמצריכות הוצאת אנרגיה מועדפות על ילדים וכדאיות מאוד, שכן היא מהנה, מעשית וממריצה. אטרקציות אשר יתרמו לגיבוש ולחוויות המשותפות של בני המשפחה עשויים להניב תוצאות טובות ודינאמיקה מאוזנת וחיונית בתוך המשפחה בהווה ובעתיד.

טיולים שיכולים להיות מהנים ויעילים מאוד הם טיולי שטח. לטיולי שטח יש אופי של תיירות אתגרית ואנרגטית ובדרך כלל הם מלווים בנופים מרהיבים וגבהים עוצרי נשימה. מרכיבים אלו מסייעים לחוויה עוצמתית, ואף תורמת לגיבוש המשפחה, בכך שעוזרים אחד לשני וחולקים את החוויות יחד. ילדים נמשכים מאוד לטיולי ג'יפים, טיולי אופניים, קיאקים, טרקטורונים וטיולי סוסים. הם רואים בטיולים מסוג זה אטרקטיביות רבה וחוויה שונה מאוד ממה שהם מכירים בחיי היומיום. טיולים לחוות חיות יכולים להיות אפקטיביים בכך שהדינאמיות של החיות והסקרנות של הילדים משתלבים היטב ביחד והופכים את האטרקציה להיות מהנה ומעניינת. כמו כן, ניתן לבוא בדיאלוג עם הילדים על סוגי החיות ולהאכילם יחד, דבר התורם לגיבוש בתוך המשפחה.

בימות החורף מומלץ ללכת למוזיאונים אשר מקיימים פעילויות שונות לילדים: פיסול, שעות סיפור והצגות לילדים ניתן למצוא בשבתות במוזיאונים רבים ברחבי הארץ ומצליחים להכניס עניין רב הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. תוך כדי כך הפעילות מפתחת את הקוגניציה והמוטוריקה של הילדים ותורמת להתפתחותם. במוזיאון תל אביב אפשר למצוא שעות סיפור בשבתות והצגות ילדים מגוונות. בנוסף, כיום עם המודעות לבישול בריא ונכון, ועליית קרנו של עבודת המטבח אפשר ללכת לסדנאות בישול רבות אשר משלבות השתתפות של הורים וילדים יחד. כאשר יורד גשם בחוץ וקר אין דבר יותר מהנה מלהכין אוכל במטבח חמים ולראות הצגה בתיאטרון מחומם.

בימות הקיץ אפשר לקחת את הילדים לכל פארקי המים ברחבי הארץ. פארק מים מוציא אנרגיה רבה מהילדים, והמגלשות והבריכות מושכות אותם בצורה כמעט מיסטית ומשאירות בהם זיכרון צרוב, תוסס, חיובי ומהנה. בימים חמים מאוד ניתן ללכת גם כן למוזיאונים ממוזגים, אשר מפעילים את הילדים, או להצגות קיץ שונות הפועלות בתיאטראות השונים. חשוב מאוד לחשוב על פעילות מעשיות כשבאים לבחור אטרקציות לילדים וטיולים המגבשים בין הורים לילדים. פעילויות אשר מכילות בתוכן גם פעילות פיזית מסוימת וגם פעילות קוגניטיבית, כך שכל החושים של הילד ישתתפו בפעילות. כך יצמחו לכם טיולים מגבשים ומלאי הנאה, ללא תלונות הילדים על שעמום וחוסר עניין.

לסיכום, הורים רבים מרגישים צורך לצאת עם הילדים בשבתות וחופשות, על מנת לספק עניין, הנאה ומקום להוצאת אנרגיה לילדים, אחרת פשוט כל הבית יהפוך למימדיון. אך בתור הורים האחראיים באופן ניכר וישיר להתפתחות המנטאלית, החווייתית והקוגניטיבית של הילדים אנחנו רוצים לשלב בתוך הפעילויות גם אתגר שכלתני, מוטורי ורגשי ועל כן רצוי ליצוק תוכן מסוים בתוך הפעילויות. כפי שנאמר לעיל ישנן פעילויות רבות שמשלבות בין גיבוש המשפחה, דרך הנאה אתגרית וכלה באומנות חושית המצריכה חשיבה והפעלת הדמיון (תיאטרון, תערוכות, מספרי סיפורים וכולי). למזלנו, ארצנו מלאה באמנים, בכישרונות ובמוסדות תרבות רבים, המספקים פעילויות מסוגים אלה למכביר, גם בשבתות וחגים וגם בימי חול.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,