המדריך לנהיגת חורף נכונה ברכב שכור בחו"ל

נהיגה בחורף באירופה הרבה יותר מורכבת מנהיגה רגילה בקיץ הישראלי הטיפוסי, והיא יכולה לפעמים להיות מסוכנת עד כדי החלקה על שכבת שלג דקה על הכביש שיכולה לגרום לנזק בלתי הפיך – חלילה בנפש, או לרכב השכור בו אתם נוהגים. כל הביטוחים שתרכשו בעת הזמנת הרכב השכור לטיול בחו"ל, לא יעזרו לכם אם לא תקפידו על הכללים הבסיסיים של נהיגת חורף נכונה, וכמובן – על הציוד הנוסף שחייב להיות ברכב בעת נהיגה בתנאי שלג לאלו שנוסעים להרים המושלגים לחופשת סקי מפנקת. צוות טרוול אינפו ריכז עבורכם את ההמלצות הטובות ביותר לנהיגת חורף שקטה ובטוחה כדי שתחזרו מהחופשה בחו"ל בריאים ושלמים. רוצים לקרוא על הטיפים שלנו לנהיגת חורף נכונה? הגעתם למקום הנכון!

אבל לפני ההמלצות שלנו על הטיפים לנהיגה נכונה במהלך החורף, חשוב שתנהגו בזהירות מירבית וצייתו לחוקי המדינה בה אתם נוהגים. חוקי הנהיגה משתנים ממדינה למדינה וחובה עליכם לבצע בדיקה מול הרשויות המקומיות ביעד בו אתם שוהים על כללי הנהיגה והחוקים שחלים ביעד הנהיגה בחו"ל.

טיפ ראשון – איך חוסכים כסף על השכרת רכב בחו"ל?

לפני שמתחילים להיערך לנהיגת חורף – שימו לב למנוע השוואת המחירים העולמי לחברות השכרת רכב, הוא יסייע לכם למצוא בקלות את הצעת המחיר הזולה ביותר להשכרת רכב בחו"ל בתאריכים וביעד שלכם:

לפני שתתחילו בנסיעה בדקו את הדברים הבאים:

ציוד לנהיגה בתנאי שלג

בעת קבלת הרכב השכור בדקו שברשותכם כל הציוד הנדרש לנסיעה בתנאי שלג, הציוד הנדרש שניתן בדרך כלל בתחנות השכרת הרכב בעולם כולל:

שרשראות שלג שניתנות לפירוק והרכבה בהתאם למצב השלג בכביש.
וצמיגי חורף במצב תקין עם לחץ אויר בהתאם להוראות יצרן הרכב השכור.

לחץ כאן וקרא על הציוד הנדרש לנסיעת חורף בתנאי שלג שמתאים לחופשה הבאה שלך בחו"ל.

תקינות הרכב

בדקו את תקינותם של הבלמים, המגבים, פנסים, האורות איתות ושאר החלקים שהכרחיים לנסיעה בחורף.

תכנון מסלול הנסיעה

תכנן את מסלול הנסיעה בדרך הנוחה ביותר בשבילך ובדקו היכן אתם יכולים לעצור בדרכים להתרעננות ולמקרים בהם מזג אוויר סוער יחליט להגיע. תכנון נסלול נסיעה נכון ייתן לכם שקט נפשי ונהיגה רגועה ושלווה.

הפשרת אדים לפני הנסיעה

הפשירו את האדים על שמשת הרכב לפני תחילת נהיגה בחורף, נסיעה עם אדים במהלך מזג האויר סוער יכולה לשבש לכם את שדה הראייה ולגרום לתאונה ונזק בלתי הפיך לכם או לרכב השכור בו אתם נוסעים בחו"ל.

פינוי השלג שנערם על שמשת הרכב

אם אתם שוהים באזורים בהם יורד שלג, דאגו לפנות את השלג משמשת הרכב לפני הנהיגה ברכב, הסירו את השלג משמשת הרכב בעזרת כפפות או כלי שמיועד להסרת שלג ממכוניות.

לבוש וביגוד בתוך הרכב

מחוץ לרכב קר וקפוא אבל בפנים חם ונעים ולכן – לבשו בגדים שנוחים לכם לנהיגה ולא מסורבלים מדי, יותר מדי שכבות של לבוש יכבידו אליכם במהלך הנסיעה ויכבידו על טווח התנועה שלכם מאחורי ההגה.
שמרו על טמפרטורה נוחה ברכב במהלך הנסיעה והימנעו מחימום יתר על המידה, כדי שלא תירדמו במהלך הנהיגה ברכב השכור.

במהלך נהיגה בחורף – סעו לאט

וזאת ההמלצה הטובה ביותר שאנו יכולים לתת לכם… כדי שתוכלו לחזור מהחופשה בחו"ל בריאים ושלמים, נסיעה זהירה ובטוחה בתנאי חורף הכרחית מאוד לשמירה על הסדר בכביש ועל הבריאות של כל אחד מכם.

הפשרת אדים במהלך הנסיעה

במצב של אדים על שמשות הרכב במהלך הנסיעה, דאגו להפעיל את מפשיר האדים הקדמי והאחורי או, לפתוח קצת את החלון לכניסת משב רוח קריר שינקה את האדים שעל שמשת הרכב. במהלך הנסיעה דאגו לפתוח מדי פעם את החלונות ולאוורר את הרכב, כדי שלא תמצאו את עצמכם נרדמים בטעות על ההגה בגלל טמפרטורה גבוהה מדי בתוך הרכב.

החלקה על הכביש

במקרה ונקלעתם למצב של החלקה על הכביש ואתם בעלי שליטה מלאה ברכב, הפנו את ההגה לצד ההחלקה, ובפעם הבאה סעו יותר לאט.

בלימת חירום

בלימת חירום הוא חלק חשוב שצריך לדעת מעשית ברגע שנוהגים בתנאי חורף, בלימת חירום נגרמת בדרך כלל בגלל מהירות גדולה מדי או לקיחת סיבוב מסוכן במהירות גבוהה, לכן נסו להימנע ממהירות גבוהה בנהיגת חורף כדי שלא תצטרכו להשתמש במידע אותו אנחנו נותנים, אלא רק להעשרת הידע.

כשאתם רוצים להאט ולעצור את הרכב בבלימת חירום בכביש רטוב – פמפמו על הברקס מספר פעמים בקצב אחיד ולא בבת אחת, כך תמנעו את נעילת הגלגלים האוטומטית של הרכב וכך תינצלו מהחלקה על הכביש. בגלל השלוליות והרטיבות שעל הכביש, הברקסים של הרכב השכור שלכם לחים ורטובים ולכן לחצו על הברקסים מספר פעמים בקצב אחיד לייבוש מהיר והמשך נסיעה בטוחה ברכב.

נסיעה בפניות וסיבובים

האטו את הרכב בהדרגתיות הרבה לפני הכניסה לסיבוב המסוכן, כך שבמהלך הנסיעה בסיבוב תוכלו לנסוע במהירות שמתאימה לנהיגה בפניות על כביש רטוב וחלק, בלימה במהלך נסיעה בעקומה יכולה להכניס אתכם למצב של החלקה על הכביש ולכן האטה חייבת להעשות בהדרגה ולא בבת אחת, כאשר ביציאה מהפנייה ניתן להאיץ קלות בהתאם למהירות המותרת על הכביש ומצב מזג האויר.

שמירת מרחק

שמירת המרחק הוא נושא חשוב שיש ליישם בעת נהיגה בתנאי חורף, מרחק העצירה מהרכב שנוסע לפניך צריך להיות גדול יותר ממרחק העצירה הסטנדרטי על כביש ביום קיצי. שמרו מרחק גם מהרכב שלפניכם וגם מהרכב שמאחוריכם כדי להימנע מתאונות דרכים. הסתכלו על המראות הצדדיות במהלך הנסיעה וגם על המראה הראשית, סעו בזהירות ליד רכבים גדולים, אוטובוסים ומשאיות והימנעו מעקיפות מיותרות שיקחו לכם בדיוק עוד רגע מהחיים מאשר את החיים ברגע.

התחפרות עם הרכב בשלג

אם נסעתם לחופשת סקי ושכרתם רכב בחו"ל אתם עלולים להיקלע למצב של התחפרות עם הרכב בשלג. נסו ראשית לפנות את השלג שנערם על הכביש בעזרת מעדר או כל כלי אחר שברשותכם, לאחר מכן סובבו את ההגה שמאלה וימינה כדי להעיף את השלג שנערם על גלגלי הרכב ובצידי הדרך, אם זה לא עובד… נסו לשפוך חול בכמויות או להיעזר בקורות עץ לחילוץ הרכב מהשלג.

השכרת רכב באירופה – מידע נוסף

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

2 תגובות

  1. יש חברה שנקראת מסלולים שעושה נסיעו במצבים שונים בחורף
    ומתרגלת נהגים לעלות על הכבישים מוכנים לנסיעה.
    אני ממליץ בחום