השכרת רכב בעולם – טיפים חשובים

כמה טיפים מועילים לפני שאורזים את המזוודות ושוכרים רכב לחופשה בחו"ל – רוצים לדעת עוד על השכרת רכב בעולם והמלצות שצריך לקרוא לפני שלוקחים את הרכב? הגעתם למקום הנכון – כתבה זו תחסוך לכם מאות שקלים ותעשה לכם סדר בתהליך השכרת רכב בעולם.

הזמנת רכב שכור לחופשה בחו"ל

כדי למצוא את המחירים הכי זולים על השכרת רכב בעולם כדאי להשתמש במנוע החיפוש הבינלאומי המיוחד אשר יבצע עבורכם תוך שניות השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב בעולם. התהליך קצר ופשוט וזמין כמעט בכל יעד תיירותי בעולם – כל מה שעליכם לעשות הוא להזין יעד ותאריכים בתיבת החיפוש:

בתחנת ההשכרה בחו"ל תדרשו להציג:

  • את שובר ההזמנה שקיבלתם בארץ כאשר הזמנתם השכרת רכב בעולם
  • רישיון נהיגה ישראלי בתוקף ורישיון בינלאומי שתקף לשנה בלבד מרגע ההנפקה (תלוי ביעד אליו אתם נוסעים, במדינות רבות ישראלים יכולים לנהוג ללא רישיון נהיגה בינלאומי והרישיון הישראלי מספיק)
  • דרכון ישראלי בתוקף עם תמונה מעודכנת
  • כרטיס אשראי בינלאומי (גם אם אתם משלמים במזומן – חברת השכרת רכב בעולם תמיד דורשת כרטיס אשראי בינלאומי לפיקדון שמכסה את ההשתתפות העצמית שלכם במקרה של תאונה או גניבה – אך יוחזר לכם במידה והכל יעבור בשלום.

כאשר אתם לוקחים את הרכב תדרשו לחתום על מסמכים שקיבלתם את הרכב תקין ללא תקלות, בידקו את הרכב מכל הכיוונים, וודאו שאין נזקים לפח הרכב או תקלה מכאנית שאתם מזהים.
וודאו שיש ברכב צמיג רזרבי למקרה שתמצאו את עצמכם עם פנצ'ר באמצע הדרך, ואת כל האביזרים החיוניים שחובה שיהיו ברכב כמו משולש בטיחות וג'ק להגבהה.

מה עוד צריך וחשוב לבדוק…

רישיון הרכב

בדקו את רישיון הרכב שניתן לכם עם קבלת המפתחות, וודאו שכתב האחריות על הרכב אצלכם עד להחזרתו לסוכנות ההשכרה. לפעמים יש צורך להציג את המסמכים של הרכב בזמן החופשה בחו"ל – לדוגמא, אם עצר אתכם שוטר לביקורת מסמכים.

דלק

בדקו במד הדלק את הכמות שניתנה לכם עם קבלת הרכב. בדרך כלל השוכר חייב להחזיר את הרכב עם כמות דלק זהה לכמות שאותה הוא קיבל, למעט במיקרים שבהם סוכנויות השכרת רכב בעולם מקיימות מבצעים מיוחדים שלפעמים כוללים קבלת מיכל דלק במתנה – בדקו זאת.

יש לוודא מראש את סוג הדלק של הרכב ולמלא עם סוג הדלק הזה בלבד, מילוי דלק שלא על פי הוראות היצרן יגרור חיוב על הוצאות התיקונים.

תוספות וביטוחים

כאשר תחתמו על מסמכי קבלת הרכב, יוצעו לכם ביטוחים נוספים, מעבר לביטוחים אותם רכשתם בעת ביצוע ההזמנה בארץ. אם תבחרו לרכוש את תוספת הביטוחים האלו בעת לקיחת הרכב, דעו שכרטיס האשראי שלכם יחויב בהתאם למחירון התוספות של חברת השכרת הרכב בעולם, בתוספת מיסים על פי החוק המקומי שקיים באותה המדינה. כדאי לוודא מראש שאין לכם כפל ביטוחים – חבל לשלם סתם.

אפשר להוזיל עלויות השכרת רכבים בעולם אם תפרידו את השכרת הרכב מרכישת הביטוח – במקום לקנות את ביטוחי הרכב (היקרים) שמציעות חברות השכרת רכב בעולם, ניתן לקנות את אותם ביטוחים במחירים יותר זולים מחברות הביטוח הבינלאומיות עצמן, באמצעות המנוע המיוחד להשוואת מחירי ביטוח רכב שכור בחו"ל

תפעול הרכב

בקשו בתחנת לקיחת הרכב הסבר קצר על תפעול הרכב ועל הדברים החשובים שצריך לדעת לגביי הרכב הספציפי שלקחתם, בדקו שאתם יודעים לפתוח את מכסה המנוע, אורות הרכב, חגורות בטיחות שחובה לחגור ומנעולי דלתות לילדים שיושבים מאחורה. במידה ופתיחת הרכב וסגירתו היא עם שלט, רשמו את הקוד הסודי.

בזמן נהיגה בחו"ל סעו רק לפי חוקי התנועה

אם ברומא צריך להתנהג כמו רומאי, אז בטח ובטח שכשהחלטתם על השכרת רכב בעולם, ידעתם שאתם חייבים לנהוג על פי חוקי התנועה של המדינה בהם אתם נמצאים. הגבלת מהירות נסיעה וכללי החנייה הם רק חלק ממערכת חוקי הנהיגה שמשתנה ממדינה למדינה – וודאו מה שונה בחוקי התנועה בין ישראל למדינה שאתם נוסעים אלייה, נהגו על פי חוקי התנועה והנחיות השילוט שבכבישים, ובמקרה ושוטר עוצר אתכם לבדיקה,הישמעו להוראותיו.

אם בכל זאת קיבלתם דו"ח – דאגו לשלם את הקנס על מהירות או חנייה לפני שאתם עוזבים את המדינה, מהר ככל שניתן. אם תעזבו את המדינה לפני שתשלמו, חברת השכרת הרכב בעולם תגבה אותו מכרטיס האשראי שלכם – בתוספת עמלות וריבית.

קבלת שירות דרכים 24 שעות ביממה

לחברות השכרת רכב בעולם בדרך כלל יש שירות דרכים הפועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. לפני שתצאו לדרך – דאגו לרשום את מספר החירום לכל בעיה שתצוץ במהלך הנסיעה ברכב.

אם קרתה לכם תאונה או כל תקלה אחרת הדורשת התערבות מיידית של חברת השכרת רכב בעולם, יידעו מיידית את החברה במספר הטלפון של המוקד. אם מדובר על תאונה במעורבות של רכב או אדם נוסף – פנו לתחנת המשטרה הקרובה לקבלת העתק מדו"ח התאונה, שתוכלו להגיש לחברת השכרת הרכב וחברת הביטוח.

בדקו מהו מסלול הנסיעה שלכם

חשוב לדעת עוד לפני שלוקחים את הרכב משדה התעופה לאילו מדינות מותר לכם להיכנס עם הרכב ומהן ההגבלות על כניסת רכבים למדינות אחרות. בדרך כלל הכניסה עם רכב למדינות שכנות דורשת אישור מוקדם ותוספת כספית שנקבעת על ידי חברת השכרת הרכב בה לקחתם את הרכב. לדוגמא: גם במעבר עם רכב בין צ'כיה לגרמניה – למרות ששתיהן חברות באיחוד האירופאי – ישנה תוספת תשלום על ביטוח הרכב מחוץ לגבולות המדינה ורק עם האסמכתא ניתן לעבור עם הרכב השכור בין מדינות.

כשמחזירים את הרכב חשוב לדעת

בקרב חברות השכרת רכב בעולם מקובל לחשב יום שכירות כ- 24 שעות בדיוק, ולכן צריך להחזיר את הרכב עד לשעה בה הוא נלקח מתחנת ההחזרה – על פי השעה בהזמנה. אם תחזירו את הרכב באיחור או בתחנה אחרת מזו שקבעתם להחזיר בהזמנה, תחויבו בעמלות לפי כללי חברת השכרת הרכב בה שכרתם את הרכב.

הקפידו להחזיר את הרכב עם מיכל דלק במצב שקיבלתם!

אם לא תחזירו את הרכב עם מיכל דלק מלא כפי שקיבלתם, תיאלצו לשלם קנס דלק ודמי שירות על פי התנאים של חברת השכרת הרכב. אם קיבלתם את האוטו עם מיכל דלק ריק ותחזירו אותו מלא חלקית – כמובן לא תחוייבו בקנס, אבל בזבזתם את עלות הדלק שהיה במיכל.

כשאתם מחזירים את מערכת הניווט שברכב יש להקפיד להחזיר את המערכת במצב תקין, במקרה שתחזירו את מכשיר הניווט במצב לא תקין תחויבו בהשתתפות העצמית על פי תנאי חברת ההשכרה.

את הרכב החזירו לחניון של חברת ההשכרה נקי ומסודר כפי שקיבלתם אותו, אם קרה שאתם צריכים להחזיר את הרכב מחוץ לשעות הפעילות של תחנת ההשכרה, תהיו אחראים לרכב עד לרגע מסירתו וקבלת אסמכתא שהרכב הוחזר ונבדק.

מומלץ שתיקחו העתק של טופס החזרת הרכב מסניף חברת השכרת הרכב בעולם בו אתם מבצעים החזרה ותשמרו אותו לכל מקרה שבו תצטרכו לבצע בירור או שתתבקשו להציג את המסמכים. ניתן להחזיר את הרכב בעיר או מדינה אחרת מזו שבה לקחתם את הרכב בהתאם לתקנות חברת ההשכרה – אך יש לתאם זאת מראש והדבר כמעט תמיד כרוך בתוספת תשלום.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

תגובה 1