סופ"ש בחוף דור – הבונים

והפעם רציתי לספר לכם על טיול שעשינו בשישי שבת שלאחר חג הסוכות, הדיבורים על הטיול כבר היו מספר שבועות לפני כן, אבל בפועל ההחלטה על יציאה לטיול ולינה בשמורת חוף הבונים התקבלה בפחות מ 24 שעות לפני היציאה.

אז החלטנו לעשות קניות בשביל לאכול בשר, מצרכים בשביל להכין שקשוקה על הבוקר ויצאנו לנו ברכב מתל אביב לשמורת הטבע חוף דור הבונים.

איפה זה שמורת דור – הבונים

שמורת דור הבונים היא שמורת טבע חופית וימית, הכוללת קטע חוף באורך של 4.5 קילומטר מיפים ביותר שיש למדינת ישראל להציע למטיילים.

בתחומי השומרה שמשתרעת מתל דור בדרום ועד מושב הבונים בצפון, מצויים להם חופי מפרץ יפיפיים ומרתקים, החוף עצמו על פי טענת שמורת הטבע והגנים עוצב על ידי רוחות הים והגלים, שהכו במשך שנים רבות על גבעות הכורכר שלאורך החוף.

בחוף הבונים בשמורת דור ניתן למצוא טבלאות גידוד מפותחות במיוחד, מפרצים חוליים, שוניות מדהימות וקסומות, מערות חוף ומזרקות גלים.

האזור עצמו מציע מסלול טיול מרתק ומעניין שאנחנו החלטנו לא לעשות, בגלל הידיעה שהגענו להתמקם עם אוהלים ולהעביר את הלילה בשמורה.

הכניסה לשמורה רגלית היא בחינם התשלום בכניסה הינו אך ורק לחנייה במקום, עלות חנייה ליום נכון לתאריך בו אנחנו היינו הינו 30 ₪ ולילה 55 ₪.

מה עוד יש בחוף דור

לאורך קו המגע של המים בחוף קיים עולם של בעלי חיים מיוחדים וייחודים לבתי גידול של מפץ הגלים, הגאות והשפל שכולל: חופיות חיוורת וחופית שושנת ים אדומה.

על גבעות הכורכר שבאזור מצויים צמחייה שעמידה לרוחות החזקות, בין הצמחייה ניתן למצוא במקום: פרגה צהובה, חבצלת השרון המפורסמת באזור, נר הלילה החופי, לפופית החוף, ציפורנית בשרנית ועוד רבים וטובים.

בחוף עצמו ישנו מקום השייך לשמורת הטבע והגנים המעניקים סיוע לאלו המגיעים לטייל באזור וכמו כן, מקום לממכר משקאות קרים וציוד של החברה להגנת הטבע.

הבילוי באוהלים לאורך קו החוף של שמורת דור בחוף הבונים היא מדהימה ומופלאה ובהמלצה שלי מומלץ מאוד להגיע למקום בהתאם לתנאי מזג האויר והעביר חווית לילית מרתקת במיוחד.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,