סיורים בברלין המשלבים הדרכה בברלין בעברית

יחד עם גידול התיירות בחוץ לארץ בשנים האחרונות, צמחה גם התיירות הישראלית. ישראלים רבים מעדיפים לנפוש בחו"ל מאשר בארץ ומגיעים לרוב למקומות אטרקטיביים באירופה. על פי מחקרים רבים עולה כי אחד האתרים המבוקשים ביותר לנופש על ידי ישראלים הוא, ברלין.

למה ברלין?

ההיסטוריה הארוכה והקשה שעברה העיר הזו נראית לעין ברחובותיה. החל מהאזכורים לתקופות קשות יותר שהעיר חוותה על גבי בניינים, ועד לציון נפילת חומת ברלין הידועה. אולם, דווקא ההיסטוריה המרתקת שחוותה העיר הופכת אותה למעניינת יותר ולמוקד יותר פופולארי להדרכות בברלין.

הדרכה בברלין לתיירים ישראלים

התיירים הישראלים מגיעים לברלין בעשרות אלפים. לדוגמה, רק בשנת 2000 נמדדו כ14 אלף תיירים בעיר. כולם מגיעים לעיר במטרה ליהנות מהעיר ולחוות את האווירה שבה, להתרגש מאתרים היסטוריים ולהכיר את המקום יותר מקרוב. אומנם, הדבר בעייתי כאשר חסרות פיסות מידע לגבי ההיסטוריה שלה. עקב עובדה זאת, החלו מדריכי טיולים רבים לבצע הדרכה בברלין בשפה העברית. כך הישראלים יכולים ליהנות מטיול בשפת האם שלהם ולהבין בצורה הטובה ביותר את המדריך.

המדריכים המעבירים את הסיורים הם לרוב אנשים הגרים בעיר ומכירים אותה מקרוב. חלקם בעלי התמחות בהיסטוריה עצמה, ולעומת זאת אחרים המתמחים דווקא בסיורי שווקים בעיר. בכל אופן, טיול בעיר ללא הדרכה לא ממצה את החוויה של העיר עד הסוף. באופן כללי, ביקור באתרי היסטוריה, או במקומות אליהם אנו מגיעים בפעם הראשונה, יהיה הרבה יותר חווייתי אם נמצא איתנו מדריך המכיר את המקום ויודע בדיוק לאן ללכת ומהם המקומות הכי מעניינים להגיע אליהם.

המדריכים הישראליים אשר מתגוררים בעיר יעידו כי יש הבדל עצום בין אלו החיים בעיר, למדריכים שלא חיים בה. הם לרוב מכירים את העיר יותר מקרוב ויודעים מהם המקומות היותר נפוצים בהם מעדיפים לבקר התיירים. הם לעתים אף לוקחים את הקבוצה שהם מדריכים למקומות פחות מוכרים, עקב העובדה שהם מכירים יותר אטרקציות ואתרים לבקר בהם.

למרות ביקורים חוזרים ונשנים של המדריכים עצמם באתרי התיירות, הם מספרים שהרגש בביקור באתרים אלו, גם פעמים רבות, לא משתנה. הם עדיין חווים את העצב כאשר הם מבקרים באתר הנצחה ליהודים אשר נספו בשואה, ועדיין מתרגשים גם ממראה של בניין עתיק הצופן בתוכו את ההיסטוריה של העיר.

המדריכים בברלין יעידו על עלייה במספר הקבוצות המגיעות מישראל ועל הביקוש הרב של הדרכה בברלין בשפה העברית. התיירים הישראלים נהנים מהעיר הזו בעיקר עקב ההיצע הרחב שיש בה. החל בגלריות של אומנות, דרך אתרי היסטוריה ועד למועדוני לילה, העיר כוללת בה הכול. בנוסף לכל אלה, היא גם נוחה לטיול. יש בה תחבורה ציבורית מתקדמת הכוללת רכבת תחתית, מעבורות, אוטובוסים וחשמליות והמחירים זולים. בנוסף, ברלין היא עיר שטוחה כך שלא קשה ללכת מרחקים רבים בה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,