2018 בסימן טכנולוגיה

קרן אלעזרי אנליסטית וחוקרת הסייבר

ביום שלישי, 28.11.17 התקיים כנס התאחדות סוכני הנסיעות במתחם האירועים והכנסים לאגו בראשל"צ בנוכחות סוכני נסיעות, בכירים מענף התעופה, המלונאות בישראל, השכרת רכב, שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות מר אמיר הלוי, ח"כ מיקי לוי, ח"כ רוברט אילטוב, בכירי מערכות ה GDS מהעולם, אמיר חייק נשיא התאחדות המלונות, דוד מימון מנכ"ל אל על, ועוד רבים וטובים.

את הכנס המכובד והמושקע הנחה אומן החושים ליאור סושרד, אשר הדהים את 480 המוזמנים בכישרונו הייחודי.

יו"ר ההתאחדות קובי קרני אשר נבחר שוב השנה לתפקיד, התייחס ל 2 נושאים; התביעות נגד חברות התעופה בגין אי תשלום עמלות, ותכניתה החדשה של יאט"א. קרני התייחס לזכויותיהם של סוכני הנסיעות עפ"י יאט"א, לגבי תקנות יאט"א התייחס לעובדה שמעל 10 שנים ההתאחדות נלחמת על מנת לא לשנות את חוקי יאט"א בשוק הישראלי.

קרן אלעזרי, אנליסטית וחוקרת סייבר, ניתחה בהרצאה מרתקת את גורמי מתקפת הסייבר במחשבים, ברכבים, ובמטוסים ואיך ניתן להימנע ממתקפה שכזו. עוד הוסיפה שבשנים הקרובות הרכבים הולכים להיות יותר דיגיטליים על מנת למנוע השתלטות של האקרים על הרכבים. גם בדו"ח יאט"א חברת התעופה אינה צריכה לדאוג רק למטוסים, אלא גם למערכת הבקרה.

פאנל מקצועי מטעם מערכות ה GDS הגיעו במיוחד על מנת להציג כיוונים שונים וההיערכות מבחינה טכנולוגית בתיירות.

חני סובול, מנכלי"ת התאחדות סוכני הנסיעות נתנה סקירה נרחבת על מה שמתרחש בעולם;

השוק הולך וגדל, רואים גם מיזוגים ויותר רכישות של סוכנויות קטנות שהופכות לגדולות. באסיה ישנו גידול חד בתיירות החוץ. בחברות תעופה סדירות למעלה מ 85% נמכר ע"י סוכנים, לעומת זאת בחברות הלואו קוסט מרבית המכירה נעשית דרך לקוחות פרטיים. היחסים בין התאחדות סוכני הנסיעות לבין יאט"א טובים גם עם חברות התעופה וגם בנושא העמלות.

יריב לוין שר התיירות

שר התיירות יריב לוין, בירך את מנכ"ל אל על דוד מימון להצלחה בדרכו החדשה, ואמר שבשעת משבר תמיד ישנן חברות תעופה הישראליות. ציין והדגיש שחשוב מאד לשמור על תיירות הפנים והתייחס לנתונים המרשימים מחודש אוקטובר השנה כ 426,000 תיירים ביקרו בארץ, וסבר שזה בזכות שיווק נכון ופתיחת הקווים לסין. כמו כן, התייחס השר למצוקת הלינה בארץ ואמר כי אין מספיק בתי מלון ובעתיד יהיה שיפור ניכר בתדמית המדינה בעיניי התייר שיכלול את השביל שיחצה את ישראל לאורכה ולרוחבה על מנת לאפשר לתייר להכיר את אתריה של ישראל ונקודות ציון חשובות באישורה של הממשלה עלות הפרויקט הינה כ- 10 מיליון שקלים.

ח"כ מיקי לוי קיבל את אות משרד התיירות על סיוע בקידום הסכם המע"מ במשרדי הנסיעות.

שחר בן מנחם, מנכ"ל רימון טיולים מאורגנים סיכם את שנת 2017 כשנה טובה מבחינת מספרי נוסעים בקבוצות ועמידה ביעדים (למרות הדולר הנמוך) בציפייה ששנת 2018 תהיה לא פחות טובה משנת 2017, והשאיפה היא להמשיך להיות מובילי שוק בתחום הטיולים המאורגנים, ושמירה על הסטנדרטים הגבוהים של החברה.

במהלך ארוחת הצהריים העשירה בחסות אל על, דוד מימון מנכל אל על ציין את כברת הדרך הארוכה 13 שנות פעילות מול סוכני הנסיעות, שלעיתים גם היו חילוקי דעות. השנה נסיים עם 3.5 מיליון תיירים שזה הישג מכובד. עוד ציין שהחל מחודש פברואר 2018 תהיה מערכת אינטרנט במטוסי החברה ובקיץ 2018 תקבל החברה 6 מטוסים חדשים. פיתחנו את מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על עם שיתופי פעולה והצטרפות של 1.8 מיליון חברים, דוד מימון ציין שהכנס הזה הוא האחרון בתפקידו כמנכ"ל אל על. תוך כדי נאומו בארוחת הצהריים הודיע מנכל אל על כי מתחת למצעית האישית ציפו לחלק מהסועדים הפתעות נעימות: 15 כרטיסי טיסה במטוס ה"דרימליינר" החדש שמתוכם לניו יורק, 5 כרטיסים במחלקת עסקים, 5 כרטיסים במחלקת תיירים פרימיום, 5 כרטיסים במחלקת תיירים.

צילום: באדיבות איילת פרנק

דוד מימון מנכ"ל אל על
חני סובול מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות
כרטיס טיסה אחד מתוך 15 כרטיסים הזכו בטיסה בדרימליינר במהלך ארוחת הצהריים

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,