קוסמוי תאילנד וכל מה שצריך לדעת

קוסמוי – האי הפופולרי ביותר בתאילנד, אי מיוחד במינו ומיוחד ביופיו. לא פלא שרוב הישראלים שמגיעים לתאילנד – מגיעים בעיקר לאי קוסמוי.

דרכי הגעה – לרוב ניתן להגיע לאי קוסמוי  מאחת מהערים הגדולות בתאילנד: בנגקוק, פוקט וצאנג מאי. הדרך הפשוטה יותר אם כי לא בהכרח הזולה ביותר – היא דרך טיסת פנים. לרוב טיסת הפנים תהיה דרך בנגקוק איירוויז שכן יש לה בלעדיות על שדה התעופה. יש טיסות בודדות ביום של חברת תאי איירוויז המפורסמת. המחירים מבנגקוק לקוסמוי הם מחירים קבועים ונעים בין 150 ל170$. טיסת פנים מפוקט לקוסמוי לרוב תעלה לכם 99$, טיסה מצאנג מאי שהיא הארוכה והיקרה ביותר יכולה להגיע לעלות של 250-270$. לכן – ניתן ומומלץ להזמין ווזה של 3 טיסות פנים מראש מישראל במחיר מיוחד של 330-360$ ובכך למעשה לקבל טיסת פנים אחת בחינם.

קוסמוי מפנקת בכל קנה מידה ובכל גיל, משפחות רבות שמגיעות לשם מבלות בממוצע על האי בין 5 ל7 לילות. יש באי קסם מיוחד. שילוב של החופים המהממים, האטרקציות הלא נגמרות –שאותן נפרט בהמשך, המנטליות התאילנדית שהכל סבבה והכל זורם מתעצם עוד יותר כשזה מגיע לחופים בהם יש שמש ים וקוקוס – אגב מה שמעסיק את התאילנדים המקומיים זו בכלל המחשבה על הדג שלהם בארוחת הערב. מוסר העבודה שלהם הוא לא מהגבוהים בעולם והגברים התאילנדים נחשבים אפילו לעצלנים, לא כולם כמובן.
לאי קוסמוי מספר אזורים שונים ומחולקים לפי שמות החופים: המוכר והידוע הוא אזור הצ'אוונג – רצועת חוף ארוכה, מרכזית ומסחרית באותה מידה, לאחרונה קמו גם כמה קניונים ונפתחו המון אטרקציות חדשות והטיילת גדלה לאין ערוך. ניתן אפילו לראות שם מספר לא מבוטל של עסקים ישראליים החל ממסעדות מקומיות מוצלחות ועסקי תיירות פורחים. בית חב"ד נמצא גם הוא בצאוונג אך בחלקו הדרומי יותר וייתכן ששומרי השבת והמסורת יעדיפו ללון במלונות ליד בית חב"ד, כלומר ייתכן מאוד שישראלים רבים שומרי שבת לא יצליחו להנות מנפלאות האי אם יגיעו רק בשבת. אך אל דאגה – לשם כך ניתן מענה ע"י חברת קשת מסורת ובו מכשירה בתי מלון שלמים –בעיקר בית מלון כשר בקוסמוי בסוכות ובית מלון כשר בפסח באזורים המרכזיים בצ'אוונג.

קוסמוי נחשבת לאי הגדול ביותר בקבוצת האיים המערביים וצמודים לה האיים:קופנגאן וקוטאו. קופנגאן אי נוסף שישראלים מאוד אוהבים ובמרחק של חצי שעה מעבורת ותפרדו גם מ300 באט. מעבורות יש כל חצי שעה כמעט אך רק עד השעה 5 או 6 בערב לכן מומלץ לעשות תכנון מקדים.

אטרקציות בקוסמוי:

החופים היפיפיים לצד נופים עוצרי הנשימה נותנים לאי אפשרות להציע חופשת בטן גב לצד פרישייק אננס או אבטיח, יחד עם פעילויות ספורט ימי ושפע אטרקציות מהנות לכל הגילאים. ניתן לצאת לימי כיף יומיים גם במים וגם ביבשה – טיול 42 האיים הוא הטיול הנפוץ ביותר וביקור בשמורת האלמוגים אנגטון מארין פארק, שייט בקיאקים בתוך מערות מוגרבים קטנות תיקח אתכם למקומות יפים ביותר. בכל שלב יהיה ניתן לקפוץ למים ולשנרקל להנאתכם ולהכיר מקרוב את דגי הנוי היפיפיים שיצרה הבריאה. כמו כן ניתן יהיה לעשות טיול אופנועי ים מסביב לאי או לבקר באיים הצמודים קופנגן וקו נאנג יואן. לחובבי הדיג שביניכם יש אטרקציה כיפית לא פחות. אטרקציות יומיות נוספות: מצנחי רחיפה, הליכה על המים, וגם וויפ-אאוט.

משפחות עם ילדים יהנו גם מטיולי יום יבשתיים: סיור ג'יפים 4*4 במרחבי הג'ונגל, רכיבה על פילים, מופעי קופים ומפלים נדירים. ביקור בגן החיות, רכיבה על סוסים, מכוניות קארטינג, מוזאון תלת מימד, טיולי אומגות ואיך לא – פארק מים גדול וכיפי פינק אלפנט. לחובבי האקסטרים יש אפשרות לקפוץ בנג'י!

לאחר יום כיף וגדוש באטרקציות, מומלץ לנוח שעה או שעתיים בשעות הארבעים ולאגור כוחות לקראת טיולים בשעות הערב בזמן שהאי מתחיל לתסוס שוב עם שווקים, בארים ולחזקים מבינינו – מועדונים מיוחדים כמו בר הקרח, עד שעות הלילה המאוחרות.

אז לא פלא שכל הישראלים מתרכזים באי הזה ובמשך רוב שהייתם בתאילנד, מוזמנים גם אתם להנות מהטעם שיש לקוסמוי להציע ועדיין לשמור על המסורת עם אוכל כשר בתאילנד!

דגל תאילנד

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,