ביטוח ביטול טיסה – הכרחי או מיותר?

הזמנתם טיסה לחו"ל? מתכננים חופשה משפחתית בחו"ל? רוצים לטוס בראש שקט? במציאות של ימינו, כדאי שתשקלו לבטח את עצמכם מפני מצבים לא מתוכננים, שעלולים לגרום לכם הוצאות כספיות לא מבוטלות. כאן תוכלו ללמוד על האפשרות לבטח את עצמכם במקרה של ביטול טיסה מסיבות שונות, ותקבלו כלים שיעזרו לכם לבחור את הביטוח המתאים ביותר עבורכם.

ביטוח נסיעות לחו"ל
ביטוח נסיעות לחו"ל

עם מציאות אשר משתנה כל שני וחמישי, אחד הדברים החמים ביותר לאחרונה בשוק החופשות הוא ביטוח ביטול טיסה. ויש בזה הגיון.

כמה עלתה החופשה האחרונה שלכם? הכוונה היא לא סופ"ש בקפריסין אלא חופשה אמיתית (חלילה לא מזלזלים בבטן גב בקפריסין, מתאים לנו עכשיו דווקא). הכוונה לאיזה עשרה ימים באירופה במלונות איכותיים, בתאילנד במהלך החגים או אפילו אולי רוד-טריפ ארצות הברית לאיזה חודש. אלפי דולרים? או אפילו עשרות אלפי דולרים אם מדובר במשפחה שלמה?

מאז שחברות הביטוח החלו להציע ביטוח ביטול טיסה, מספר הישראלים אשר מוסיפים את הביטוח הנ"ל לשקלול מחיר החופשה השנתית שלהם רק עולה ועולה. כי אם ברגע האחרון חלילה החלטתם לבטל או לקצר חופשה, אתם יכולים לשכוח מהחזר מחברות התעופה, סוכנויות הנסיעות ואפילו מהמלונות. אם תתעקשו, במקרה הטוב ביותר אולי יחזירו לכם סכומים קטנים רק כדי שתרגישו טוב. אבל הנזק שאתם עשויים לספוג עלול להיות משמעותי.

האם מומלץ לרכוש ביטוח ביטול טיסה?

ביטוח הוא לא שאלה של אם אלא שאלה של למה. ביטוח ביטול טיסה הוא אולי הוצאה מינורית במונחים של עלות חופשה גדולה אבל עדיין מדובר בהוצאה כלכלית כזו או אחרת. הסיבה שלשמה אתם צריכים לרכוש ביטוח היא נטו יחסי סיכון / סיכוי.

אולי אתם לא יודעים, אבל הסיכוי שיקרה משהו שישבש את החופשה שלכם הוא די גדול. בייחוד אם מדובר בחופשה משפחתית בה מעורבים מספר אנשים ולא טיסת סולו לניקוי הראש באמסטרדם. קחו לדוגמה מקרה בו הילד ממש לא מרגיש טוב, חלילה קרה אסון אשר מצריך מכם להישאר בארץ ואולי אפילו קידום מפתיע בעבודה שמונע מכם לטוס בראש שקט. רשימת הסיבות הקיימות לביטול טיסה היא די גדולה, ולכם צריכה להיות הגמישות להחליט לבטל אותה מבלי לשאת בהוצאה כלכלית מטורפת.

למרות זאת, ש מקרים בהם חברות הביטוח לא יחזירו לכם כסף אם החופשה בוטלה. לדוגמה מקרה שבו הטיסה מבוטלת בגלל מזג אויר ואין טיסות חלופיות, או מקרה שבו חברת תיירות נסגרת במפתיע (כמו שקרה לחברה נופש ותעופה ב2017) ואתם נשארים בלי כלום ביד. מבאס. הביטוח תקף רק אם אתם החלטתם ביוזמתכם לבטל או לקצר את החופשה, ולא אם החופשה בוטלה בגלל צד ג' כלשהו.

מה העלות של ביטוח כזה?

העלות של ביטוח ביטול טיסה משתנה בהתאם לכמה פרמטרים בהם; יעד הטיסה, הזמן הנותר עד החופשה ועלותה הכולת של החופשה. כשניגשים לעשות ביטוח צריך לבחור את הזמן בו את הטסים, המקום המיוחל ואת הסכום הכולל שהוצאתם על החופשה. ומן הסתם, המחיר יהיה נמוך יותר ככל שהסיכון לחברת הביטוח יהיה נמוך יותר.

לדוגמה, עלות ביטוח לחופשה בלונדון שעלתה 5,000 ליש"ט והיום המיוחל להמראה הוא בעוד חודש תהיה נמוכה מעלות חופשה משפחתית לאפריקה בעלות כוללת של 20,000 דולר ארה"ב.

ביטוח ביטול טיסה השוואת מחירים

יש כמה חברות ביטוח המציעות ביטוחים בכמה רמות שונות. הכלל הפשוט ברכישת ביטוח כזה הוא לשלם את המחיר הנמוך ביותר עבור העלות הכולל של החופשה שלכם. ולכן מומלץ לעשות השוואת מחירי ביטוח ביטול טיסה כמו שצריך ולא להתפשר על הביטוח שמציעה לכם חברת התעופה או סוכן הנסיעות (להם יש קשרים עסקיים עם חברות ספציפיות מהן הם מקבלים אחוזים על כל עסקה שנסגרת).

השוואה כמו שצריך עשויה לחסוך לכם עשרות אם לא מאות שקלים, אז תקדישו לזה מעט זמן.

האותיות הקטנות

לצערנו לא ניתן לרכוש ביטוח בכל שלב וכרגע חברות הביטוח מגדירות פרק זמן ספציפי בו ניתן לעשות את הביטוח.

רוב החברות מאפשרות לרכוש פוליסה רק במידה וטרם עברו שבעה ימים מהרגע בו רכשתם את כרטיס הטיסה או חבילת הנופש. ההיגיון הוא פשוט, החברות לא רוצה שתעשו ביטוח מתי שאתם חושבים לבטל את החופשה, אלא רק שאתם באופוריה עילאית ממחשבה על החופשה. אחרת העסק שלהן פשוט לא ישתלם וכולם ירכשו ביטוח ברגע שיחליטו לבטל את החופשה.

עוד כלל שרוב החברות מגדירות הוא שלא ניתן לעשות ביטוח בטווח שנמוך מ 15 יום ממועד הטיסה. הסיבה לכך לא כל כך ברורה אבל ההגיון אומר שאם עשיתם הזמנה לחופשה באופן כל כך ספונטני, יש לכם את היכולת גם לבטל אותה באותה ספונטניות.

ביטוח נסיעות לחו"ל השוואת מחירים

בנוסף לביטוח ביטול טיסה, אל תשכחו לבחון גם את האפשרות של רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח נסיעות לחו"ל נועד לכסות עלות של טיפול רפואי בחו"ל, ובמקרים מסוימים גם עלות ציוד שנלקח לחו"ל, כדי שלא תמצאו את עצמכם נאלצים לשלם סכומים לא מבוטלים על טיפולים רפואיים בחו"ל או על אובדן חפצים יקרים שלקחתם עמכם לחופשה. בתהליך של מספר דקות, תוכלו להשוות בין הפוליסות המוצעות בשוק, בהתאם לסוג הנסיעה שלכם ובהתאם לצרכים האישיים שלכם. בעזרת אפליקציה להשוואת פוליסות ביטוח (למטה מופיע קישור לאפליקציית סמארט), תהליך ההשוואה מתבצע און ליין, בזמנכם החופשי, ללא תלות בשעות הפעילות של חברות הביטוח. מלאו את תאריכי הנסיעה, פרטי הנוסע המזמין את הפוליסה (ניתן להוסיף נוסעים נוספים) והצהרת בריאות, והשוו בין הפוליסות הזמינות בשוק, כדי למצוא את זו שתתאים לכם ביותר. לאחר שהמערכת תזהה עבורכם את הפוליסה הזולה ביותר, תוכלו לשנות ולהוסיף כיסויים נוספים, בהתאם לצרכים המדויקים שלכם, ובכל מקרה של ספק, תוכלו ליצור קשר עם צוות התמיכה של האפליקציה, ולקבל מהם הסבר ועזרה בהשלמת רכישת הפוליסה.

ביטוח נסיעות לחו''ל

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,