מתי חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל ומתי אפשר לוותר על זה?

נוסעים לחו"ל? הזמנתם כרטיסי טיסה, בחרתם היכן תשהו, ביררתם על אטרקציות ובילויים שבכוונתכם לפקוד במהלך החופשה… נדמה לכם שהכול מוכן ליציאה המיוחלת מהארץ?! תחשבו שוב. בין כל הסידורים לקראת הטיסה, כדאי שתשקיעו עוד קצת זמן לבירור אודות פוליסת ביטוח נסיעות, שתעניק לכם שקט נפשי, ומענה לאירועים לא צפויים, שעלולים לקרות בעודכם רחוקים מהבית.

שמונה מיליון וחצי יציאות של ישראלים לחו"ל נרשמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2018, כאשר קרוב למיליון מתוכם היו ילדים מתחת לגיל 18, מחציתם בחודשי הקיץ, כאשר קרוב למחצית מן הנסיעות היו לתקופה בת עד ארבעה ימים.

תכנון נסיעה לחו"ל כרוך בהתרגשות, ציפייה ולא מעט שיעורי בית. בחירת היעד לנסיעה, השוואת מחירים בין טיסות, מלונות וחבילות נופש, היכרות מוקדמת עם היעד ובחירת האטרקציות והבילויים ועוד. דווקא פרמטר חשוב שאינו זוכה להתייחסות הראויה הוא רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל. רבים ממתינים לרגע האחרון, ימים אחדים לפני הטיסה ולעתים רוכשים את הביטוח הראשון שהוצע להם ואף מוותרים על רכישת ביטוח נסיעות כלל.

ביטוח נסיעות לחו"ל – חשוב, הכרחי או מיותר?

ביטוח נסיעות לחו"ל ככל ביטוח נועד להעניק תחושת ביטחון ולספק מענה במקרה של אירועים חריגים במיוחד. אי שימוש בביטוח אין משמעותו הפסד כספי או רכישה מיותרת, בדיוק כשם שאנו רוכשים ביטוח רפואי מתוך תקווה שלא להביאו לכדי מימוש וביטוח מקיף לרכב מתוך תקווה שלא להיווכח שהרכב אכן נגנב.

אין כל חובה חוקית לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ומרבית נסיעות הנופש למרבה המזל מסתיימות בשלום וללא קטסטרופות מיותרות. יחד עם זאת במקרה שבו אכן מתרחש אירוע חריג- אי קיומו של ביטוח הוא לכל הדעות פריווילגיה לעשירים.

ביטוח נסיעות לחו"ל כולל בתוכו כיסויים רבים, לרבות האפשרות לכיסויים בסיסיים שאינם מצויים בתכנית הבסיסית הנמכרת. על מנת לקבל את ההחלטה האם לרכוש ביטוח ואיזה סוג יש לתת את הדעת על המצב האישי של הנוסעים לצד אופי הטיול.

ביטוח נסיעות לחו"ל – איך בוחרים את הפוליסה המתאימה ביותר עבורנו?

בשוק הביטוח אפשר למצוא מגוון רחב של פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל. אפליקציית סמארט (קישור מופיע למטה) מאפשרת לכם להשוות בין הפוליסות השונות ולמצוא את זו המשתלמת ביותר עבורכם, בהתאם לסוג הנסיעה (טיול תרמילאים, חופשה משפחתית, טיול אתגרי, ביטוח לנסיעות תכופות וכד'), ובהתאם לנתונים אישיים רלוונטיים. תהליך ההשוואה מתבצע און ליין, בזמנכם החופשי, ללא תלות בשעות הפעילות של חברות הביטוח. מלאו את תאריכי הנסיעה, פרטי הנוסע המזמין (ונוסעים נוספים) והצהרת בריאות, והמערכת תאתר עבורכם את הפוליסה הזולה ביותר. בשלב זה תוכלו לשנות ולהוסיף כיסויים נוספים, בהתאם לצרכים המדויקים שלכם. בכל מקרה של ספק, תוכלו ליצור קשר עם צוות התמיכה של smart, ולקבל מהם הסבר ועזרה בהשלמת רכישת הפוליסה.

ביטוח נסיעות לחו''ל

מי יכול להרשות לעצמו שלא לרכוש ביטוח נסיעות?

ביטוח נסיעות לחו"ל מורכב משלושה מרכיבי ביטוח עיקריים: ביטוח רפואי, ביטוח תאונות אישיות וביטוח רכוש.

נוסעים צעירים עד גיל 40, בריאים, הנוסעים לערים מיושבות ובטוחות, למלונות ולבילויים שאינם כוללים פעילויות אתגריות יכולים לשקול ויתור על ביטוח שכזה, בשל רמת הסיכון הנמוכה בה הם נמצאים. חשוב לציין כי דווקא עבור אלו ניתן למצוא תכניות ביטוח נסיעות לחו"ל הניתנות בחינם לבעלי כרטיסי האשראי לתקופה בת עד חמישה ימים, מה שיכול לספק מענה מצוין ומתאים לצורך ללא עלות.

במקרה של אי רכישת ביטוח יש להביא בחשבון אירועים חריגים אך לא נפוצים העשויים להתרחש ולהיערך לקראתם בהתאם, רפואית וכלכלית: הצטיידות בתרופות אישיות, אנטיביוטיקה, משככי כאבים, חומרי חיטוי וחבישה יוכלו לסייע בהתמודדות עם פציעות קלות או מחלות שגרתיות במידה ואיתרע המזל ואלו הגיעו דווקא במועד החופשה השנתית.

לאירועים אחרים שעשויים להצריך קבלת טיפול רפואי מקומי (נפילה או חבלה, זיהום מקומי, חום גבוה ולא מוסבר) כדאי לבדוק את מדיניות קבלת טיפול רפואי לתיירים במקרה הצורך, את העלויות הנהוגות ולוודא כי אתם ערוכים כלכלית לכל צרה שלא תבוא.

לצד הכיסוי הבסיסי המספק פינוי ממקום האירוע לבית החולים, הוצאות אשפוז, תרופות וטיפולים, הטסה רפואית ועוד, קיימים כיסויים משלימים בהם ניתן לבחור או לוותר על פי צורך:

ביטוח כבודה – ביטוח לציוד יקר ערך המכסה מפני כל מקרה של אובדן ציוד אישי לרבות טלפונים סלולריים, מצלמות ומחשב אישי. ביטוח זה מתאים במיוחד לאנשים המחזיקים בציוד יקר בנסיעות לחו"ל ואינו מיועד למטיילים מן השורה.

ביטוח ביטול טיסה – ביטוח זה מתייחס לאפשרות לבטל את הטיסה והנסיעה בטרם מועדה, לאחר ההתחייבות לחברות הנופש, חברות התעופה ואחרות. מתאים לאנשים החוששים מפני שינוי בנסיבות דוגמת החמרה או מוות של בן משפחה חולה, משרתים במסגרת כוחות הביטחון המחויבים לכורך הצורך והשינויים וכדומה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: