איך להגן על עורכם מפני השמש בחו"ל

הגנה על העור מנזקי השמש חשובה בכל עונות השנה, ובכל מקום על הגלובוס. גם אם מזג האוויר מרגיש חם פחות, ויותר נעים, כדאי לשים לב ולהגן על העור. במהלך טיול או חופשה בחו"ל אנו נוטים לעיתים לשכוח את ההגנה מהשמש, ולהפקיר את עורנו לנזקי השמש.

חשוב לדעת כי קרינת השמש מורכבת מקרניים מסוגים שונים, ובאורכים שונים, הקרינה המסוכנת היא קרינת UV (על סגולית – Ultra Violet), והיא מגיעה בשני סוגי קרניים, באורכים שוים – UVA הן הקרניים הארוכות יותר, ו-UVB הן הקרניים הקצרות יותר, שני הוסגים גורמים נזק לעור ברמות שונות ובדרכים שונות. חשוב שמסנן הקרינה יהיה כזה המסוגל להתמודד ולספק הגנה מהשמש עבור שני סוגי הקרניים.

מסנני קרינה מסקים הגנה מהשמש בדרך של סינון הקרניים, הם בעצם פועלים על ידי ספיגה של הקרניים המזיקות ופיזורן כך שלא יפגעו בעור ולא יחדרו לשכבות העמוקות של העור.

מסנני קרינה מסווגים על ידי התכונה הנקראת SPF – Sun Protection Factor, כאשר המספרים נעים על סקאלה שבין 15 ל-100. המשמעות היא מדד הזמן שבו העור מוגן מפני האדמומיות (כוויות שיזוף) הנגרמת מקרינת UVB ביחס לזמן שבו העור נפגע מאדמומיות ללא מסנן הקרינה. לדוגמה: אם לעור רגיל, ללא מסנן הגנה, יקח כ-30 דקות להאדים בעת שיזוף, מקדם הגנה ברמה 15 יאריך, באופן תיאורטי, את הזמן פי 15 כך שהעור יהיה מוגן במשך כ-450 דקות, או 7.5 שעות.

מומלץ להתאים את מסנן הקרינה על פי מבנה העור, צבעו וזמן החשיפה המתוכנן, וכמו כן על פי הגיל. בכל מקרה מומלץ למרוח את מקדם ההגנה פעמיים – פעם אחת כחצי שעה לפני היציאה ועוד פעם מיד לפני היציאה.

גם אם מרחנו תכשיר בעל מקדם הגנה מתאים לעור (עדיף תמיד להשתמש בתכשיר בעל מקדם הגנה גבוה מהמינימום) כדאי לשים לב למספר כללי בטיחות בשמש:

– עדיף תמיד להשתדל להיות בצל.

– להקפיד על חבישת כובע, עדיף כזה עם שוליים רחבים.

– הקפידו על כיסוי מתאים של מרבית חלקי הגוף.

– עבור החלקים שאינם מכוסים הקפידו למרוח במקדם הגנה מתאים.

– שתיה מרובה מומלצת, לא רק על מנת להמנע מהתייבשות, אלא גם כדי להשיב לחות לעור.

בכל מקרה, כמעט מיותר לציין, עדיף להמנע מחשיפת תינווקות לשמש ככל האפשר, ולהשתמש במסנן הגנה המוגדר במסנן מוחלט – Total Block.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: