איך עושים השוואת מחירים בביטוח נסיעות אונליין?

ביטוח הנסיעות עשוי לכלול עשרות רכיבים שונים. איך בוחרים בביטוח הטוב ביותר עבורכם, בלי ללכת לאיבוד? הנה 7 השאלות לבחירת ביטוח נסיעות לחו"ל, שיעניק לכם מענה אופטימאלי ברגע האמת.

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים שטסים לחו"ל מבינים את חשיבותו של ביטוח נסיעות לחו"ל. חשיבות זו רק הלכה והתחדדה בעקבות מגפת הקורונה, וחשש מהשלכותיה במהלך השהות בארץ אחרת. אך גם אחרי שהבנו את החשיבות של ביטוח הנסיעות, השאלה היא איך בוחרים את הביטוח המתאים ביותר לצרכים מבין אינספור פרמטרים

כדי לעשות לכם סדר, ריכזנו את השאלות המרכזיות שכדאי לשאול בעת השוואת פוליסת ביטוח נסיעות, לצורך בחירה בביטוח הטוב ביותר עבורכם.

כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל?

כפי שנבין בהמשך, טווח המחירים של ביטוח נסיעות לחו"ל משתנה בהתאם לחברה המבטחת, להיקף הכיסוי ולתוספות השונות. לצד הרצון לוודא שהעלות משתלמת, בעת השוואת ביטוח נסיעות חשוב לא פחות לבדוק שהכיסוי יספק מענה מקיף לצרכים שלכם ברגע האמת. אחרי הכול, ברגע שמתרחש אירוע בריאותי הרחק מהבית, נרצה לקבל את המענה המקיף והמהיר ביותר. הנה 7 השאלות, שהמענה עליהן יאפשר לכם לוודא שהכיסוי תפור לצרכים שלכם.

מהו היקף הכיסוי הרפואי?

בשורה התחתונה, הסיבה המרכזית שגורמת לנו להצטרף לביטוח נסיעות לחו"ל, היא הרצון לכסות הוצאות רפואיות במידה שנזדקק לסיוע רפואי. ולכן, אחד הקריטריונים החשובים ביותר (אם לא החשוב מכולם) בעת השוואת ביטוח נסיעות, היא תקרת הכיסוי הרפואי. מה מציעות הפוליסות השונות? חלקן כוללות תקרת כיסוי, שלמראית עין עשויה להיראות גבוהה. אך כאשר לוקחים בחשבון את עלויות הטיפול הרפואי בחו"ל, שעלולות להאמיר בעקבות טיפולים, אשפוזים וניתוחים מורכבים, מבינים שלעיתים תקרה זו עלולה שלא להספיק. במקרים מסוג זה, שבהם הסיוע הרפואי חוצה את תקרת הכיסוי, המשפחה נאלצת להכניס יד לכיס ולהתמודד לצד הדאגות הבריאותיות עם דאגות כלכליות.

החלטתם להצטרף לביטוח נסיעות לחו"ל? כדאי לחפש פוליסה שאינה כוללת תקרה לכיסוי הוצאות רפואיות, דוגמת ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel. כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום מאפשר לכם לטוס בראש שקט, בידיעה שגם במקרים בריאותיים מורכבים יהיה לכם גב.

האם צריך לשלם השתתפות עצמית?

שיקול נוסף שכדאי להביא בחשבון בהקשר הרפואי בעת השוואת ביטוח נסיעות, הוא גובה ומידת ההשתתפות העצמית. ההפעלה של ביטוחי נסיעות רבים כרוכה בתשלום השתתפות עצמית בכל הפעלה של הביטוח. רוצים להוריד דאגות כלכליות גם במובן הזה? חפשו פוליסה שהפעלתה אינה כרוכה בתשלום השתתפות עצמית, כמו ביטוח הפניקס smart travel שפוטר אתכם מתשלום השתתפות עצמית לצורך מימון הוצאות רפואיות.

מהו היקף הכיסוי במקרים של קורונה?

הרובד הבסיסי של ביטוח הנסיעות נועד לכסות אתכם גם במקרה שתזדקקו לטיפול רפואי בחו"ל בעקבות הידבקות בקורונה. אך לצד מימון ההוצאות הרפואיות, ישנן הוצאות נוספות שצריך להביא בחשבון כאשר נכנסים לבידוד או חולים בקורונה, שאינן קשורות לטיפול הרפואי. כך למשל עלולות להתווסף עלויות בלתי מתוכננות בעקבות דחיית או ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה. לחילופין, כניסה לבידוד בחו"ל עשויה להוביל להארכת השהות לעיתים גם במספר שבועות, ולהגדלה משמעותית של הוצאות השהייה. הוצאות בלתי מתוכננות אלו עלולות להכביד על הכיס, ולתפוח כאשר מדובר בנסיעה משפחתית הכוללת מספר נפשות.

 

הרחבת קורונה נועדה לסייע לכם לשמור על הכיס ולהפחית הוצאות בלתי מתוכננות במקרים מסוג זה. כך למשל הרחבת קורונה יכולה להעניק החזר הוצאות במקרה של ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות מקורונה. זאת בגין ההוצאות ששולמו עבור המלונות, הטיסות והנסיעות שבוטלו (בניכוי ההחזרים שקיבלתם מהספקים השונים). הרחבת הקורונה אמורה גם לכלול החזר הוצאות במקרה של הארכת השהייה בחו"ל מעבר לתקופת השהות המקורית, בעקבות כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה.

 

האם הפוליסה כוללת החזר הוצאות בעקבות ביטול טיסה?

ניתן לרכוש הרחבה ייעודית המעניקה החזר הוצאות בעקבות ביטול או קיצור נסיעה. יש לבדוק באילו מקרים ובאילו תנאים הרחבה זו מעניקה החזר הוצאות: כך למשל ההרחבה של ביטוח הפניקס smart travel לביטול או קיצור נסיעה מכסה מקרים שכוללים את מות המבוטח או בן משפחה קרוב, או מחלה בגינה המבוטח או בן משפחה קרוב אושפזו בבי"ח למשך 24 שעות לפחות בשבוע שקדם לנסיעה. הרחבה זו תקפה גם למצבים רפואיים ספציפיים שהתגלו 7 ימים לפני מועד תחילת הביטוח, כגון סרטן, התקף לב או אירוע מוחי.

הרחבה זו עשויה להעניק החזר גם במקרים שאינם קשורים למצב הבריאותי, דוגמת ביטול הנסיעה תוך 14 יום לפני מועד הנסיעה בעקבות שריפה, התפוצצות או נזק בזדון שנגרמו לביתכם.

ההרחבה מעניקה החזר הוצאות גם בעקבות קיצור טיסה, במקרים דוגמת פטירה, אירוע רפואי או מחלה שהצריכו את קיצור הנסיעה. נותר רק לקוות שהכול יעבור כשורה, אך במידה שחלילה יתרחש אירוע בלתי צפוי, הרחבה זו תוכל לסייע במימון ההוצאות הכרוכות בביטול או קיצור הנסיעה.

האם הביטוח כולל כיסוי לכבודה?

ניתן לרכוש הרחבה לביטוח כבודה, שכוללת החזר הוצאות בעקבות אובדן או גניבה של המטען האישי במהלך הטיול. לצד ביטוח הכבודה, ישנן הרחבות ייעודיות המאפשרות לכם לבטח גם את הסמארטפון, המצלמה או המחשב הנייד נגד גניבה

בעת השוואת ביטוח נסיעות, כדאי לבדוק האם מוענק פיצוי לא רק בעת אובדן או גניבה, אלא גם בעקבות עיכוב בהגעת הכבודה. כך למשל הרחבת הכבודה של הפניקס smart travel כוללת פיצוי בגובה של עד $200 לרכישת פריטים חיוניים, במקרה של איחור העולה על 12 שעות בהגעת הכבודה.

מהי קלות הפעלת הביטוח ברגע האמת?

אם עד עכשיו עסקנו בבחירת ביטוח הנסיעות בהתאם להיקף הכיסויים השונים, השאלה היא כמה מהר יהיה אפשר להפעיל אותם ברגע האמת. בעת השוואת פוליסת ביטוח נסיעות חשוב להביא בחשבון את אופן הפעלת הביטוח: האם למשל הוא כולל אפליקציה ייעודית, המאפשרת לבצע פעולות בלחיצת כפתור?

חלק מביטוחי הנסיעות הקיימים כוללים אפליקציה ייעודית. אך כמו הרבה דברים בחיים, גם כאשר מדובר באפליקציית נסיעות לחו"ל חשוב לא רק להסתכל על הקנקן – אלא על מה יש בתוכו. ובמילים אחרות, להצטרף לביטוח נסיעות הכולל אפליקציה זה נחמד, השאלה היא איזה פעולות היא מאפשרת לבצע – ועד כמה הם יקלו עליכם את החיים ברגע שתצטרכו להפעיל את הביטוח.

לשם המחשה, חלק מהאפליקציות מאפשרות לחפש רופאים בקרבת אזור מגוריכם, ללא אפשרות להזמין תור אונליין. לעומתן, אפליקציית smart travel מבית הפניקס היא היחידה שמאפשרת לכם לא רק לחפש רופא אונליין, אלא גם להזמין תור בלחיצת כפתור: בלי להתקשר ובלי להמתין על הקו. בנוסף, אפליקציית smart travel מאפשרת לקבוע תור למרפאה, לקבוע תור לשיחת ווידאו עם הרופא ובחלק מהמקרים גם להזמין רופא עד אליכם. אפילו את הצורך לשלם האפליקציה תחסוך לכם: קבעתם תור דרך האפליקציה? הפניקס תשלם על התור עבורכם "מאחורי הקלעים" בלי שתצטרכו לשלם מכיסכם, להגיש בקשה ולחכות להחזר.

השירות באפליקציית smart travel ניתן ע"י חברת Air Doctor, פתרון כחול-לבן המחבר בין מטיילים לרופאים מסביב לעולם.

אם כבר בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל, כדאי לוודא שהוא מתאים לצרכים שלכם. בחירת ביטוח הנסיעות בעזרת השאלות שהזכרנו, תאפשר לכם לטוס בראש שקט.

 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

 

 

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: