תוכן ממומן ע"י ישראכרט – מסביב לעולם: איך לתכנן טיול חובק עולם

חולמים להקיף את כל העולם, או לפחות חלק נכבד ממנו, בטיול אחד? כך תעשו זאת

אין ספק כי טיול חובק עולם הוא אחד החלומות הגדולים ביותר של רוב האנשים, או לפחות של כל מי שקרא את "מסביב לעולם ב- 80 יום", אבל עבור רובנו, זו נשארת פנטזיה בלבד. טיול כזה, החולש על מספר ארצות (ואפילו יבשות), בדרך כלל כרוך בחופשה ארוכה מהעבודה ובעלויות בלתי מבוטלות. אז איך בכל זאת תוכלו לתכנן טיול חובק עולם מבלי לשבור את כל קופות החסכון שלכם ועדיין להגשים את הפנטזיה? ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם במשימה.

תכננו היטב את התקציב

הטיפ הראשון ואולי החשוב ביותר בתכנון טיול חובק עולם, הוא לתכנן תחילה את התקציב. כך, למשל, אם עומד לרשותכם תקציב גבוה, תוכלו לבקר במספר מדינות שעלויות הטיסה והלינה בהן גבוהות. לעומת זאת, אם עומד לרשותכם תקציב נמוך יחסית, אך אתם בכל זאת מעוניינים לבקר בכמה שיותר מדינות – ככל הנראה תצטרכו לבקר באזורים אחרים בגלובוס. אם אתם כבר יודעים מהם היעדים הספציפיים שאתם רוצים לבקר בהם ולא מעוניינים להתגמש בעניין, תמיד תוכלו לשקול להיעזר בהלוואה לכל מטרה* על מנת לממן את הטיול ולהוציא אותו לפועל בדיוק כפי שתמיד חלמתם ורציתם. אך טרם בחירת ההלוואה שלכם, אל תשכחו לבדוק את כל הפרמטרים הנלווים. כך תוכלו לטוס בראש רגוע.

שמרו על גמישות

ואם כבר דיברנו על גמישות – בטיולים בכלל, ובטיולים חובקי עולם באופן ספציפי, גמישות בתאריכים, ביעדים, בחברות הטיסה ובמקומות הלינה, יכולה לסייע לכם לבנות מסלולים מרהיבים ומהנים במחירים אטרקטיביים ביותר. גמישות יכולה לסייע גם במהלך הטיול, אם אתם מגלים יעד שפחות מצא חן בעיניכם, תוכלו לקצר את משך השהות המתוכננת בו, ואם יעד אחד כבש את ליבכם במיוחד, תוכלו להאריך מעט את השהות בו כדי להנות ממנו עד תום.

התניידו עם טרולי בלבד

הוספת כבודה לטיסה, עשויה בהחלט להקפיץ את העלויות שלה משמעותית – ובייחוד כשטסים עם חברות לואו-קוסט ומעוניינים להגיע לכמה שיותר יעדים. לכן, מומלץ לארוז לטיול באופן מינימליסטי ביותר ולהתנייד בעיקר עם טרולי – שלא רק יאפשר לכם לחסוך בעלויות, אלא גם יקטין את הסיכון שתאבדו את הכבודה שלכם או חלק ממנה במהלך הטיול. אם אתם רוצים לשלב קניות בטיול, מומלץ לבחור את היעד האחרון, זה שממנו תחזרו הביתה כיעד בו אפשרויות השופינג הן רבות, לרכוש שם מזוודה ולשלם על תוספת מזוודה רק בטיסה חזור.

היעזרו במפה

כשאתם מתכננים את הטיול, חשבו על יעד אחד שאתם ממש רוצים לבקר בו ולא מעוניינים לוותר עליו. לאחר מכן פתחו מפה, הביטו ביעדים הסמוכים ליעד שאתם מעוניינים לבקר בו וצרו מסלול שיאפשר לכם לעבור בקלות ממדינה למדינה. עניין זה יכול לסייע לכם לבקר בכמה שיותר מדינות בעלויות נמוכות יחסית, שכן טיסות ליעדים קרובים מתאפיינות בדרך כלל במחירים נמוכים במיוחד. כדאי לדעת כי ישנן גם לא מעט מדינות שניתן לעבור ביניהן באמצעות נסיעה ברכבת או ברכב.

שימו לב למזג האוויר

מזג האוויר ביעדים שאתם מעוניינים לטוס אליהם, יכול בהחלט להפוך את הטיול לסיפור הצלחה מדהים, או לחילופין – להרוס אותו לחלוטין. מסיבה זו, חשוב מאוד לתכנן מסלול הטיול תוך התחשבות בתנאי מזג האוויר, ובכלל זה גשם כבד, מונוסונים, חום קיצוני ועוד. מזג האוויר משפיע כמובן על האריזות שלכם, לכן חשוב במיוחד לנסות לבחור יעדים בהם מזג האוויר דומה.

לא יודעים מאיפה להתחיל? הנה כמה דוגמאות

אם אין לכם מושג מאיפה להתחיל לתכנן את הטיול שלכם, הנה כמה הצעות שיאפשרו לכם לשאוב השראה:

  • טיול טבע – חובבי טבע מושבעים? טיול שמתחיל מהאמזונס ועובר בבורנאו, נפאל ונמיביה, יאפשר לכם ליהנות ממסלולי טבע מרהיבים ומנופים עוצרי נשימה.
  • טיול פלאי עולם – אם תמיד רציתם לחזות באחד או יותר מפלאי העולם, תוכלו לתכנן טיול שעובר ביעדים כמו החומה הגדולה של סין, פטרה שבירדן, טאג' מהאל שבהודו ומאצ'ו פיצ'ו שבפרו. על מנת להימנע מעלויות גבוהות, רצוי לבקר ביעדים סמוכים יחסית שבהם קיימים פלאי תבל, ולתכנן את המסלול באופן כמה שיותר ליניארי.
  • קצת מהכל – אם אתם מעוניינים ליהנות מטיול של טבע יחד עם טיול אורבני יותר, תמיד תוכלו לשלב בין יעדים כמו למשל ורשה, וייטנאם, סן פרנסיסקו ופריז, וליצור מעין "מיקס" שיאפשר לכם ליהנות מחוויה אורבנית מחד, אך גם מנופים עוצרי נשימה ומטבע מרהיב מאידך.
  • טיול יבשתי – טיול חובק עולם לא בהכרח חייב לחבק את העולם כולו, ניתן לבחור יבשת אחת ולטייל בה. תוכלו לבחור בטיול חובק אירופה בו תתניידו מיעד ליעד ברכבות או רכבים, או טיול חובק ארה"ב בו תיסעו מן החוץ המזרחי לחוף המערבי ברכב או אפילו בקראוון.

טיול של פעם בחיים

טיול חובק עולם הוא לא מאורע שמתרחש באופן תדיר. רוב האנשים כנראה לא יצאו להגשים את הפנטזיה לעולם ואלו שכן, סביר להניח שיעשו זו רק פעם אחת בחיים. הערכו עם תקציב מוגדר, זמן בשפע ויעדים עליהם אתם ממש לא מוכנים לוותר וצאו להגשים את טיול החלומות. נסיעה טובה!

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,