הנופש שלכם לקיץ

הקיץ מתקרב, וכמו בכל שנה, גם השנה, מתחילה לצוץ ולעלות השאלה הקבועה – איך נבלה את חופשת הקיץ שלנו השנה?

כל אחד מאיתנו זקוק לחופשה מידי פעם, כזו שיכולה למלא את המצברים שלו ולהשיב אותו לחיי היומיום במרץ מחודש. ואם כבר חופשה בקיץ, ישראל שטופת השמש היא מקום נהדר לבלות חופשה כזו!

בואו ונראה מה האופציות שעומדות בפנינו כשאנחנו מתכננים חופשה בישראל.

חופשה בצפון

זמן הקיץ הוא זמן מעולה לטיול בצפון – מזג האוויר נוח בהרבה, יחסית לאזורים אחרים בישראל. כפרי נופש וצימרים פותחים את שעריהם, הכנרת שהתמלאה במים בעונת החורף, סמטאות עכו, צפת וערים ותיקות אחרות, כנסיות ובתי כנסת עתיקים, הגן הבהאי שבחיפה ופינות חמד אחרות מתמלאים במבקרים מכל רחבי הארץ שמגיעים לאזור הצפון כדי להתאוורר ולבלות באזור זה את חופשת הקיץ שלהם. אנחנו ממליצים לכם לחפש דווקא את האטרקציות והמקומות הפחות מוכרים, לתת להם הזדמנות ולבקר בהם, לא רק בשל הרצון שלא להצטופף, אלא גם מכיוון שהסקרנות בשילוב עם אומץ יוצרות דרך נהדרת לגלות מקומות חדשים.

חופשה במרכז הארץ

על אף, שלכאורה, ממבט ראשון, מרכז הארץ מציע הרבה פחות אטרקציות תיירותיות מאזור צפון הארץ או דרומה, אף הוא מציע לא מעט אטרקציות משלו, רק שהאופי שלהן, אולי, עשוי להיות מעט שונה. למשל, בחופשה באזור המרכז תוכלו לבחור בין טיולי רייזרים ביער בן שמן, פרקי אתגרים הממוקמים בישובים השונים, שווקי פשפשים, מוזיאונים, פארקים לאומיים ועוד.

חופשה בדרום

אזור הדרום, ובמיוחד העיר אילת, מאז ומתמיד, היוו את היעד האולטימטיבי לחופשות מכל הסוגים עבור תושבי הצפון והמרכז. זאת, מאחר ורוב הזיכרונות הטובים של מרבית הישראלים מהחופשות אותן בילינו בילדותנו מקושר, בעיקר, לאזור זה. למרות שבחלוף השנים, באופן טבעי, האזור והעיר השתנו לא מעט, הם עדיין, במרבית המקרים, יהיו היעד הראשון שעולה בראשנו כאשר אנחנו מתכננים חופשה בישראל.

טיפ קטן:

יורדים לחופשה באילת בהרכב משפחתי עם הרכב הפרטי או עם תחבורה ציבורית וחוששים מעט מאורך הנסיעה?

אם אתם נוסעים ברכב פרטי תוכלו לחלק את הדרך הארוכה למקטעים קצרים יותר ולבצע עצירות מתוכננות באטרקציות הרבות שנמצאות בדרך (למשל, יטבתה, פארק הפסלים שבמצפה רמון וכן הלאה). תוכלו גם לשבור את השעמום בדרך (ברכב פרטי וגם בתחב"צ) באמצעות משחקים שונים (כמו חי-צומח-דומם, מכונית צהובה, כן-לא-שחור-לבן, חידות, שירים ועוד).

 

כיצד בוחרים את היעד / סוג החופשה?

אין ספק שאחד מהקריטריונים המשפיעים ביותר על מאפייני החופשה (סוג החופשה, היעד שלה, הפעילויות שתעשו במהלכה, התקציב הנדרש ועוד) הוא ההרכב שלה. כך, למשל, אם אתם מתכננים חופשה זוגית רומנטית, סביר להניח כי היא תהיה שונה בתכלית השינוי מתכנון של חופשה משפחתית בהרכב מלא או מחופשה שאתם מתכננים עם חברים או עם חברים וילדיהם. מצד שני, ישנן חופשות שהנתונים המדויקים הנוגעים אליהן עשויים להשתנות בין חופשה בהרכב אחד לחופשה בהרכב אחר, אבל המהות שלהן נשארת זהה.

 

ולסיום,

לדעתנו, הדבר הכי חשוב בחופשה כזו הוא האופציה לבלות זמן איכות עם מי שאתם אוהבים, בוייב הנכון ובמקסימום הנאה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

סיורים בנאפולי

נאפולי, עיר בחוף המערבי של איטליה, ידועה בהיסטוריה עשירה, אמנות מרשימה, ונופים מרהיבים. העיר, שהוקמה על ידי היוונים במאה השמינית לפני הספירה,