ביטול כרטיס טיסה

אחד הנושאים האפלים ביותר שקיימים בענף התיירות הוא נושא ביטול כרטיסי הטיסה לחו"ל, אז בשביל לעשות סדר בבלגאן צוות טרוול אינפו ריכז עבורכם את כל הפרטים ההכרחיים על ביטול כרטיס טיסה סדירה וטיסת שכר כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הדבר הנכון.

ביטול טיסה והחוק להגנת הצרכן

כל אחד מאיתנו מכיר אישית את הסיטואציה או מחבר קרוב שבו רוכשים כרטיס טיסה ואז במפתיע נאלצים לבטל את כרטיס הטיסה ואת החופשה שתוכננה בחו"ל.
ביטול כרטיסי טיסה נחלק לשניים, האחד זהו החלק של ביטול כרטיסי טיסות סדירות והשני הוא ביטול של כרטיסי טיסות צ'ארטר.
חשוב לזכור…!
ככל שכרטיס הטיסה זול יותר כך החוקים שלו ותנאי הביטול והשינוי קשים יותר ויקרים הרבה יותר ולכן, לפני שמחליטים לרכוש כרטיס טיסה בגלל מחיר מפתה או בגלל תנאים שנראים לך יחסית אטרקטיביים, מומלץ לבצע בדיקה נוספת ולראות מהם החסרונות של אותו כרטיס הטיסה.
החוק לגביי ביטול טיסות משתנה מכרטיס טיסה אחד לשני ומתעדכן בחוקים להגנת הצרכן בעקבות תקדימים משפטיים כאלו ואחרים שראו אור בשנים האחרונות ולכן, החשיבות של בירור נושא ביטול הטיסה על פי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) הם הכרחיים וחשובים לפני שמחליטים לפנות לסוכן הנסיעות ולבצע את הביטול בפועל בכתב.

ביטול טיסת שכר

השימוש כיום בטיסות שכר הוא בדרך כלל ברכישת חבילות נופש בחו"ל ולכן, כאשר מתבצע ביטול על כרטיס הטיסה סביר להניח שחלק מהביטול יכלול גם את החדר שהזמנתם בבית המלון.
מרבית מספקי התיירות בארץ המשווקים ומוכרים חבילות נופש בחו"ל מיידעים את הלקוח על דמי הביטול (המלאים בדרך) שיש על חבילת הנופש וטיסת השכר בפרט, אף על פי שעל פי החוק היבש דמי הביטול מלאים אך ורק במידה ומדובר בימים ספורים לפני מועד היציאה מהארץ, הרי עם הוזמנה חבילת נופש שכוללת טיסת שכר כחצי מראש לפני מועד היציאה והביטול התבצע כ 3 חודשים לפני היציאה, אין סיבה לגביית דמי ביטול על העסקה פרט להפסדי הכספים וההוצאות של ספק התעופה וסוכן הנסיעות שמוטלים בדרך כלל על הצרכן.
חשוב לבדוק ולקבל בכתב את כל תנאי הביטול לפני שחותמים על אישור ההזמנה מול סוכן הנסיעות או אתר האינטרנט ממנו הוזמנה הטיסה.

ביטול טיסה סדירה

ביטול כרטיס טיסה סדירה שונה לחלוטין מביטול טיסת צ'ארטר, כל כרטיס טיסה סדירה שכורטס יש עליו דמי ביטול אפילו כאשר מדובר על ביטול הטיסה יום לאחר ההזמנה גם כאשר הוזמן הכרטיס שנה מראש.

הזמנת כרטיס טיסה סדירה על ידי סוכן הנסיעות מתבצע במערכות מחשב הנקראות GDS שהינם מערכות אלקטרוניות שרואות את מצב המקומות על הטיסה און ליין, מערכת ה GDS זהו אחד הכלים של סוכן הנסיעות לתקשר עם חברת התעופה בכל בקשה של ארוחה כשרה לנוסע ובקשות כאלו ואחרות שיש לארגן לפני מועד ההמראה.

האופציה היחידה לבטל את כרטיס הטיסה הסדירה ללא דמי ביטול הוא לבצע את הביטול באותו היום של ההזמנה עד לשעה 00:00 ולא דקה אחרי.
מערכות ה GDS איתם עובד סוכן הנסיעות הינם מערכות רובוטיות היכולות ומסוגלות לבצע את הביטול אך ורק באותו היום ללא דמי ביטול, כל ביטול שמתבצע דקה אחרי השעה 00:00 מחייב בדמי ביטול בהתאם לתנאי חברת התעופה שאותם משלם סוכן הנסיעות הגבוה את התשלום מהלקוח.

אחת הבעיות הגדולות היא שרבים מהנוסעים והלקוחות הרוכשים חבילות נופש וכרטיסי טיסה נשבים בקסמיהם של חברות התעופה המציעות מחירים זולים במיוחד על טיסות סדירות ליעדים רחוקים, כגון: המזרח הרחוק, ארצות הברית, דרום אמריקה וכדומה.
חשוב מאוד כאשר מחליטים לרכוש כרטיס טיסה מוזל לבדוק את תנאי הביטול והשינוי של אותו הכרטיס, ישנם כרטיסים שאין אפשרות לשנות אותם וגרוע מזה אין אפשרות גם לבטל אותם, כך שלמעשה במידה ואינכם יכולים להמריא באותו היום עם חברת התעופה, סביר להניח שהכסף היחיד שתראו מכרטיס הטיסה בחזרה אלו המיסים והחלק היחסי של הכרטיס שאינו נכנס לקופה הפיננסית של חברת התעופה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

27 תגובות

  1. רציתי לשאול מה קורה במידה ויש אסון טבע ולא ניתן להגיע ליעד. כמו תאילנד כרגע. אנימתוכננת לנסוע לשם בקרוב מאד…

  2. בדרך כלל מה שקורה זה שיש ביטול יזום של חברת התעופה שנותנת לך מספר אופציות, האחת הינה לשנות את הטיסה לתאריך אחר והשנייה שהם מבצעים לך ביטול על הכרטיס על פי נהלי חברת התעופה, את צריכה להתייעץ בנושא עם סוכן הנסיעות שלך.

  3. הזמנתי חבילה עם טיסת שכר ומלון הנסיעה היא ב16/1 והוזמנה ב23/11 , ביקשתי לבטלה היום 8/12 כי לפי החוזה שנשלח דמי ביטול הם 25$ ועכשיו נאמר לי שלא ניתן לבטל !! והחוזה שנשלח לי אינו קשור לטיסות שכר !! מה אני עושה ??

  4. רכשתי כרטיס בטיסה סדירה הלוך ושוב לפיליפינים ונאלצתי לדחות את הטיסה 20 יום לפני המועד. ביקשתי מהסוכנות להעביר את הכרטיס לדצמבר 2012 אבל רק הלוך(כי איני מתכוונ ת לחזור). נמסר לי שעלי לשלם קנס של 150$. בנוסף הם אינם מוכנים להשיב לי את חלק החזור. האם זה חוקי?
    מבקשזת מענה בהקדם מגוף מוסמך.
    תודה רבה.
    פלורנס

  5. שלום רב פלורנס, בשביל נושאי חוקיות במשפט יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעופה ותיירות בשביל לקבל תשובה בנשוא

  6. שלום אני רציתי לברר הורים שלי קנו כרטיסים סדרים למינס והם נעלצו לטוס במועד מוקדם יותר בגלל פטירת האב של אמא שלי אז הם קנו כרטיסים חדשים התקשרתי לסוכנים וביקשתי לבטל כרטיסים הראשונים והם אמרו שזה כרטיסים שאי אפשר לבטל אותם או לשנות אז בקשתי לפחות לשנות שמות על הכרטיסים שאני ובעלע נוכל לטוס הם גם אמרו שאי אפשר . מה אני יכולה לעשות ?

  7. שלום. תודה על הכתבה.
    מה קורה במקרה בו טסים הלוך ורוצים ״להקפיא״ או לבטל או לדחות בהרבה מאוד זמן את הטיסה חזור?

  8. מה קורה כאשר החברה מבטלת את הטיסה מסיבות טכניות
    ויכלו לתת לי טיסה רק ל4 ימים מאוחר יותר.דבר שהיה מבטל
    טיסות המשך, בתי מלון ומפגש חשוב. מה אחריות החברה? קניתי כרטיס בחברה אחרת הווה אומר שילמתי כפול על הטיסה.

  9. אנה שלום,

    לא פעם ולא פעמיים סוכנים אומרים משהו אחד שפועל הם צריכים לבצע דבר X
    כאשר יש פטירת קרוב משפחה מקרבה ראשונה, חברת התעופה וסוכן הנסיעות יכולים וצריכים לאפשר לך לטוס במועד אחר, כמובן שיש להציג אישור מהרבנות על פטירתו של הקרוב בשביל לקבל את שינוי הכרטיס ללא דמי שינוי.

  10. כאשר רוצים לדחות את טיסת החזור יש לבצע זאת במשרדי חברת התעופה בחו"ל, כאשר ישנם מקרים בהם החזרה מוגבלת בגלל שייתכן והכרטיס הינו לשהייה של חודש בלבד, 3 חודשים, חצי שנה או שנה..
    יש לבדוק את הארכת הכרטיס בטרם רוכשים אותו אצל סוכן הנסיעות.

  11. כאשר חברת התעופה מבטלת מיוזמתה את הטיסה, דעי שחברת התעופה צריכה לקחת אחריות הן על העלויות של השירותים השונים אותם את צריכה לבטל וכמו כן בארגון טיסות חדשות, את לא משלמת על שני כרטיסי טיסה אלא רק על אחד, מציע במקרה הנ"ל לפנות לסוכן המטפל לקבל פרטים נוספים ובירור אל מול חברת התעופה איתה את צריכה לטוס לחו"ל

  12. קודם כל תודה על הכתבה,
    הזמנתי טיסה לקייב של אל על עם טיסת המשך של אירוסוויט לדונייצק. כעת אני רוצה לבטל את טיסת ההמשך. בחברת מונה טורס אמרו לי שאצטרך לשלם 90$ נוספים על הביטול מעבר לעלות הכרטיס גם כ 90$ שלא תוחזר לי ובמידה ולא אגיע לטיסה אחוייב בקנס כלשהו. האם באמת זה המצב ואין דרך לבטל הטיסה מבלי להיות מחוייב פעם נוספת מעבר לעלות הכרטיס?
    תודה רבה

  13. ב תחילת יוני הזמנתי כרטיסי טיסה לרומה ל אוקטובר, טיסה סדירה, ב תחילת אוגוסט מודיע לי חברת התעופה ש טיסה חזרה בתאריך שהזמן התבתלה ו ש אני יכול לטוס חזרה 2 יומים יותר מאוחר או 3 ימים יותר מוקדם. כל ה תיכנון שלי השתבש : אין לי אפה ללון ברומה , חופש מעבודה הוזמן רק לתאריכים המקוריים ו כ"א. מה עלי לעסות ו מה מחויבות החברת התעופה במקרים כאילו. תודה יעקב

  14. מה קורה כאשר טיסת שכר מבוטלת בשל פשיטת רגל של חברת התעופה והסוכן מספק טיסה חלופית כעבור 12 שעות הגורמת לשיבוש תוכנית הטיול הפסד של לילה במלון והשכרת רכב?
    האם אני מחוייבת להסכים להצעה החלופית? האם אני זכאית לפיצוי והחזר התשלום?

  15. בתאריך 16.07.12 הזמנתי טייסה ונופש כולל מלון ברןמניה לתקופה 29.07.12 עד 06.08.12 מחברת נסיעות אופקים.עלות ההזמנה 6408 ש"ח מזה 2269 ש"ח עבור מלון ו 4139 ש"ח עבור הטיסות. ב27.07.12 ביטלתי את הנסיעה בגלל מחלה קשה שהתגלה אצל בת המשפחה. ב16.08.12 קבלתי החזר של 5044 ש"ח ההפרש זה קנס. השאלה שלי האם הקנס הוא בהתאם לחוק הגנת הצרכן ולפי אחוז הקנס לפי החוק. בתודה מראש

  16. בהמשך לשאלה שלי אני מבקש להתייחס גם לתאריך ההחזר הכספי אחרי 20 יוםמתאריך הביטול,כאשר חברת הנסיעות השתמשה בכסף שלי. האם אני זכאי על פיצוי מסוים על זה.
    בתודה מראש

  17. שלום, רכשנו כרטיסי טיסה לוינה ומטעמי בריאות עליינו לבטל את הנסיעה. (בן זוגי חלה במחלה מדבקת). האם מגיע לנו לקבל החזר כספי?
    תודה
    נעמה

  18. שלום!ביטול טיסה סדרה של אל על 5 ימים לפני טיסה עקב פטירת סבא.מה תהליך ההחזר?ואיזה אחוז מהסכום אקבל?תודה איירין

  19. האם ניתן לבטל כרטיס בגלל כניסה להריון ? האם התקנות מאפשרות ביטול גם אם חלפו 14 יום אך נותרו 4 חודשים לטיסה ?

  20. יש לי טיסה חזרה מתאילנד עם ארוסוויט בעוד 3 חודשים וחב התעופה הודיעה שהיא דוחה את הטיסה חזרה ב 6 שעות.הם רצו תשובה מידית ממני או שהם יבטלו לי את הטיסה ואני רשאי לקבל את כספי חזרה.כמה זמן הם אמורים לתת לי להתלבט או להערך. והאם הם צריכים לפצות אותי (לדוגמא שדרוג).תודה

  21. שלום! אני הזמנתי כרטיס לטיסת שכר, לפני כשבועים. התקשרו אליי ואמרו שחברת התעופה בטלה את הטיסה, והם יחזירו את הכסף. כרטיסים לטיסות אחרות יקרים יותר, אני יכול לדרוש את הפרש? תודה.

  22. הזמנתי כרטיסים למשפחה לפסח לתאילנד עכשיו אני שומע שהחברה כנראה פושטת רגל אין בארץ גורם גם מהחברה והסוכנות נסיעות שיתן תשובה מה יהיה בהמשך לא ביטחתי את הטיסה כי הבנתי שזה מתאפשר כחודשיים לפני הטיסה
    מה עושים

  23. רכשתי כרטיס מאל על לתיאלנד ל 6.1.12 אני רוצה לבטל או לדחות,כמה זה דמי ביטול? והאם ניתן לדחות את הכרטיס ? כמה תעלה לי דחיה?

  24. הזמנתי כרטיס טיסה לטבליסי (גאוגרגיה)באייר אוקראינה עם נחיתה בקייב והמתנה של 5 שעות.ביצעו לי כרטוס.כעבור מספר ימים הסתבר לי שיש טיסות ישירות של ארקיע לטבליסי,אז בקשתי לבטל את הטיסה באייר אוקראינה חודש וחצי לפני מועד הטיסה והזמנתי כרטיס בארקיע.ניתבקשתי לשלם 150 איירו דמי ביטול!! זה הגיוני? ומה עלי לעשות למי לפנות ? (בנתיים שילמתי כמובן)

  25. בחודש מרץ הזמנו זוג כרטיסי טיסה סדירה דרך אלעל לסוף חודש יוני שנה זו. שילמנו כבר במרץ את כל סכום הטיסה.
    הזמנו גם מלון דרך בוקינג ושילמנואת מלא מחיר המלון.
    אנחנו כשבועיים לפני מועד הטיסה. אביה של בת הזוג אושפז בשל מחלה קשה, מה שמונע מאיתנו לטוס.
    מה גורלם של כרטיסי הטיסה והתשלום ששילמנו עבור המלון? האם נוכל לבטל והכסף ששילמנו יוחזר חזרה?
    תודה

  26. הבת שלי וחברתה קנו כרטיס למרכז אמריקה מחברת גוליבר ע,,י חברת התעופה אייר פרנס. היו צריכות לטוס היום. ביום שני התקשרו לדחות את הטיסה לעשרה ימים נאמר להם שהם צריכים לשלם 440דולר היו במשא ומתן עד יום שישי לנסות להוזיל את המחיר. בסוף ביום שישי דברו איתם והוסיפו להן עוד 50 דולר.ודחו את הטיסה ל-10 ימים. האם זה הגיוני הסכום הנ״ל? כפי שראיתי בתוכנית בטלויזיה היום נראה לי שפשוט גזלו משתי הבנות 1000 דולר …. מחכה לתשובה דחופה מהם.

  27. אם קניתי כרטיס טיסה להרצות הברית הלוך ושוב לתקופה של 3שבועות ואני מבטלת את החזרה מגיע לי החזר כספי?