מלריה ורפואת מטיילים

אחת מהמחלות הנפוצות ביותר במדינות עולם שלישי בהם מטיילים לא מעט תרמילאים ומוצ'ילרים לתקופות ממושכות בטיולים ארוכים, זוהי מחלת המלריה, כיום בשביל להתגונן מפני הידבקות במחלה ישנם מספר אמצעים רפואיים שניתן להיעזר בהם וכמו כן מספר טיפולים שניתן לקבל במידה ואותו מטייל נדבר במחלה.
רוצה לקרוא עוד על מחלת המלריה ועל דרכי ההתגוננות לפני היציאה לטיול..? הגעת למקום הנכון!

מהי מלריה ?

מלריה הינה מחלה שנחשבת לאחד מגורמי התמותה הפופולאריים כיום בעולם ובמדינות עולם שלישי בפרט, על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה והרפואה העולמיים בארצות הברית, נכון לשנות האלפיים מחלת המלריה גורמת לשתי מיליון איש למות בשנה, כאשר מרביתם הינם ממדינות אפריקה שמדרום לסהרה.

מה גורם למלריה ומהם התסמינים ?

מלריה כפי שהזכרנו היא מחלה שנוצרת על ידי 4 זנים של הפרוטיסט החד תאי פלסמודיום, התסמינים של המלריה בדרך כלל מלווים רעידות וחום גבוה, כאבי פרקים, כאבי ראש, הקאות, בחילות, שלשולים, כאבי בטן והרגשה כללית שאינה בשיאה.
ההדבקה במחלה הינה על ידי יתוש האנופלס שנושא נבגי פלסמודיום בבלוטות הרוק, כאשר אותו יתוש עוקץ את האדם מה שנפוץ בעיקר בשעות הערב המאוחרות, הריריות והספורוזואיטים נכנסים לגוף ונודדים לכבד ושם מתרבים ויוצרים את ההשפעה ותופעות הלוואי של ההדבקה.
כאשר מטייל או כל אדם כזה או אחר השוהה במדינה בה ישנו סיכוי למלריה חשוב להצטייד בתרופה מונעת למחלה.

איך להתגונן מפני המלריה ?

מרפאות מטיילים כיום בארץ ובעולם נותנת עדיפות מיוחדת לטיפול והסברה בנוגע למחלת המלריה, כאשר ישנם מספר טיפולים ותרופות שניתנות בטרם הכניסה לאזורים הנגועים במחלת המלריה, וכמו כן טיפולים לאחר ההדבקה.
על פי נתוני איגוד הארגון הבריאותי העולמי, כל 30 שניות בממוצע מת ברחבי העולם אדם ממחלת המלריה, אחת התרופות הפופולאריות ביותר כיום בשביל להתגונן מפני המחלה הינה בעזרת נטילת תרופה הנקראת "מלרון".
התרופה הנ"ל הינה מתווה כנגד זן מלריה עליו הסברנו, כאשר התרופה רק במקרים בודדים בלבד יוצרת תופעות לוואי שיכולות להתבטא בהקאות ובחילות, אבל…
בסופו של דבר עדיף להרגיש יום יומיים במצב לא הכי סביר, ולא להיות חולים במחלת המלריה!
תהליך נטילת התרופה הינו בבליעה של כדור אחד ביום כיממה לפני הכניסה לאזור הנגוע, כמו כן יש צורך לקחת מדי יום את המלרון כאשר שוהים באזור וכמו כן כשבוע אחרי עזיבת המקום.
חשוב מאוד שלפני היציאה לטיול התרמילאים או הטיול הממושך באזורים שידועים כנוגעים במלריה, להגיע למרפאת מטיילים בשביל לקבל הדרכה והסבר בנושא וכמו כן מרשם למלרון בשביל שתוכלו להיות הכי מוגנים שיש ולחזור בריאים ושלמים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,