מה עדיף יותר לטוס בטיסות סדירות או טיסת שכר?

תסכימו איתי שהטיסה לטיול בחו"ל או לחופשה המפנקת שתכננתם כל כך הרבה זמן, היא החלטה שלא מקבלים כל יום. השיקולים בבחירת יעד החופשה, המלון בו תשהו או ההשקעה שצריך לשלם על העסקה כדי שתוכלו ליהנות והכי חשוב לרשום לעצמכם עוד חוויה לכל החיים!
אחד השיקולים שבטח חשבתם עליהם…ולא בפעם הראשונה, היא
הבחירה בטיסה איתה תגיעו ליעד החופשה.
איזה טיסה כדאי לכם לקחת? טיסה סדירה או טיסת שכר? ומה זה אומר בכלל טיסות סדירות ומה חשוב לדעת לפני שבוחרים לטוס בטיסת צ'ארטר?

אז לפני שנבין ביחד איזה טיסה כדאי לכם יותר לקחת לחופשה בחו"ל?! קראו בהמשך על מהי טיסה סדירה ומהי טיסת שכר?!

מהי טיסה סדירה?

טיסה סדירה היא טיסה שמנוהלת על ידי חברת תעופה רשמית, שממריאה ליעדים קבועים בחו"ל, בימים קבועים בשבוע ובדרך כלל אם אין עיקובים כאלו ואחרים אז בשעות קבועות במהלך היום.
את זמני הטיסות במהלך היום וימי ההמראות בשבוע, קובעים הנהלת חברת התעופה בתיאום אם רשויות התחבורה ומנהל התעופה האזרחי בכל מדינה בה הם נוחתים, שבהם יש קשרי מסחר ותעופה.
חברות התעופה שמפעילות טיסות סדירות הם בדרך כלל חברות גדולות יותר מהחברות שמפעילות את טיסות השכר שאתם מכירים כל כך קרוב מיעדי הנופש הפופולאריים.
חברות תעופה סדירות והידועות שבהם:
אל על LY
קונטיננטל איירלינס CO
לופטנזה LH
בריטיש איירוייס BA
ועוד חברות תעופה שישימו אתכם בכל נקודה על המפה שתבחרו בעולם.

חברות התעופה הסדירות עובדות בשיתוף פעולה ופיקוח של IATA שהיא הארגון לחברות התעופה הבינלאומי.
מטרת יאט"א היא לתת את התמיכה והסיוע הנדרש לחברות התעופה תוך שמירה על חוקי המסחר הבינלאומיים, פיקוח על מחירי הטיסות לצרכן ותחרות בריאה שעושה לכם פחות נזק בכיס והרגשה טובה הרבה יותר!

טיסות סדירות הם טיסות שבדרך כלל אם אין אירועים חריגים, ממריאות בזמן שנקבע מראש וזה בגלל שכל חברת תעופה סדירה מחזיקה לרוב צוות עובדים גדול ומקצועי, שנותן שירותים על המטוס וגם בדלפקים בשדה התעופה,
בישראל ישנם חברות המתמחות בסידור שירותי הקרקע לחברות תעופה וביצוע הבידוק וההכנות לפני הטיסה לנוסעים מחו"ל לארץ ולהיפך.

ביטולים ושינויים של כרטיסי טיסה סדירה

אם קרה לכם שאתם צריכים לבטל את כרטיס הטיסה או, לשנות את תאריך היציאה והחזרה דעו לכם…
כל ביטול או שינוי הכרטיס לאחר הכרטוס, יגרור אחריו קנס כספי על פי תנאי הכרטיס הספציפי אותו רכשתם ועל פי מדיניות חברת התעופה.
דמי הביטול והשינוי של טיסות סדירות אינם משתנים בהתאם לימים שנותרו למועד היציאה מהארץ, לעומת טיסת שכר שבה דמי הביטול שונים לחלוטין ועל שינוי תאריך היציאה כמעט שאין על מה לדבר,
רוצים לדעת יותר על טיסת צ'ארטר…
אז בבקשה…

מהי טיסת שכר (צ'ארטר)?

טיסת צ'ארטר או בעברית, טיסת שכר היא טיסה ליעדי נופש כגון:
• אנטליה ובודרום בתורכיה.
• רודוס וכריתים ביוון .
• ואפילו ללרנקה בקפריסין, שגם חברת התעופה Cyprus Airways שנחשבת לחברת תעופה מוצלחת, המגיעה ללמעלה מ 30 יעדים
באירופה והמזרח התיכון, טסה מדי יום במשך כל השנה.

יש גם יעדים בחו"ל שיש אליהם גם טיסות סדירות וגם טיסות שכר
שבהם תוכלו לבקר כגון:
• לונדון הבירה הבריטית.
• פאריז – עיר האורות בצרפת.
• וגם לאכול גלידה איטלקית ברחובות רומא…ועוד המון יעדים שרק מחכים לכם שתגיעו!

טיסות שכר מופעלות בדרך כלל על ידי חברות קטנות יותר, לעומת ארגונים שבבעלותם חברות התעופה הסדירות. את כמות המטוסים שמפעילה חברת צ'ארטר לעומת חברה תעופה סדירה אי אפשר להשוות בכלל!
והסיבה העיקרית היא ש…
שהמון פעמים בטח יצא לכם לשמוע על טיסות שכר שמתעכבות במועד ההמראה שלהם,
בגלל שצי המטוסים של חברות הצ'ארטר קטן יחסית ותדירות השימוש במטוסים גדול יחסית במהלך היממה, כל עיקוב הכי קטן ביציאה מהארץ לחו"ל, או להיפך, גורר אחריו עיקובים במועדי ההמראה של הטיסות האחרות של חברת הצ'ארטר ולפעמים של חברות אחרות.
ורק שתדעו…
מקום במושב בטיסת צ'ארטר עולה זול יחסית לטיסה סדירה, אבל…
לפעמים אפשר להיתקל בטיסות סדירות שעולות זול יותר מטיסות שכר ובגלל זה…מומלץ לבצע בדיקה במקרה שהחלטתם שאתם רוכשים טיסה בלבד ולא חבילת נופש הכוללת טיסה, מלון והעברות!

בישראל תדירות ההמראות משדה התעופה של טיסות שכר לחופשות וטיולים בחו"ל…וגם בארץ, עובדת לפי ביקושים במהלך השנה של תאריכים ועונות תיירות ביעדי הנופש האטרקטיביים ביותר.
לדוגמא: חודשי הקיץ ביולי – אוגוסט ידועים כחודשים הכי חמים של טיסות השכר בשדה התעופה בנתב"ג ובעיקר ליעדים של הבטן גב במזרח התיכון…וגם לאילת.

לטיסות שכר ישנו תקנון מחמיר מאוד ששם אתכם בין הפטיש לסדן במקרה של ביטול טיסה, עיקוב בטיסה, או אפילו איחור של שעות רבות שיכול לקלקל לכם את כל התכנונים במקרה שעוד חשבתם שתגיעו לחו"ל ותצליחו לבקר באותו היום בבריכה של המלון.
לכן…

בזמן רכישת טיסת שכר בדקו את תנאי כרטיס הטיסה שאותו אתם רוכשים.

ביטולים ושינויים של כרטיסי טיסת שכר

אז אם רכשתם טיסת צ'ארטר והחלטתם שאתם רוצים לשנות את תאריך היציאה, אתם בבעיה,
מכיוון שלוח הזמנים של החברות משתנה ואין אפשרות לטוס ליעדי הנופש בטיסות צ'ארטר כל יום כמו טיסה סדירה, ראשית תצטרכו לבדוק האם ישנה טיסת צ'ארטר במועד בו אתם מעוניינים לטוס, לאחר מכן ובמקרה ויש טיסה וישנם מקומות פנויים, תצטרכו להיפרד מסכום כסף לא קטן בעבור שינוי הטיסה.
בגלל זה כדאי קודם כל שתחליטו על תאריך יציאה סופי ורק אז תזמינו את הטיסה.
בכל מקרה שעל הכרטיס אותו רכשתם חלים דמי ביטול, אתם חייבים לקבל פרטים מסוכן הנסיעות איתו אתם סוגרים את העסקה, במקרה ואתם מבצעים הזמנה באינטרנט בדקו את תקנון החברה ממנה אתם רוכשים את כרטיס הטיסה ואת תנאי הביטול על הטיסה איתה החלטתם לצאת לחופשה בחו"ל…או בארץ.

אז מה עדיף יותר? טיסות סדירות או טיסת שכר?
זה אתם תחליטו…שתהיה טיסה נעימה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

2 תגובות

  1. ראשית – ניתן לציין כי, היום בעידן שלנו, טיסות וחופשות מפנקות לחו"ל זה כבר לא עניין מסובך, מורכב אשר כרוך בזמן רב מראש. כיום, בהרמת טל' לכל סוכנות נסיעות ובשיחה של כ- 5 דק' ניתן לקנות חופשה ביעילות, מהירות ומחירים סבירים.
    במקביל – אמליץ תמיד לבחור באופציה של הטיסות הסדירות, הן בגלל הנוחות, הן בגלל השעות הקבועות כמעט ללא עיכובים והן בגלל הגמישות בשינוי.